Jak jsme vás informovali, Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zanedlouho obdrží další nové kloubové autobusy Solaris Urbino 18 IV CNG. S tím je samozřejmě spjato i vyřazovaní těch nejstarších vozů. Tato dodávka tak umožní již definitivně vyřadit všechny zbývající vysokopodlažní autobusy – jde celkem o pětici vozů Karosa B 941 E.1962 a trojici Karos B 961 E.
Původní adept na nový přírustek historických vozidel DPO - Karosa B 941 E ev. č. 4284.
Kloubové autobusy Karosa B 941 byly do Ostravy dodávány v letech 1997 až 1998 (celkem 17 vozů, ev. č. 4251–4267), na tuto dodávku pak navazovala v letech 1999–2001 další dvacítka inovovaných autobusů Karosa B 941 E (ev. č. 4268–4287). Završení dodávek kloubových Karos pro DPO představoval příchod osmi autobusů B 961 E v letech 2003–2004 (ev. č. 4288–4295).




Dne 25. září 2020 proběhla v Kongresovém sále výstaviště PVA EXPO sdružená konference Smart city v praxi V – Smart city FOR ARCH. V podmínkách neustále se měnících protiepidemických opatření se konference zúčastnilo osobně celkem 60 odborníků zejména z měst, městských služeb a univerzit. Dalších 310 účastníků sledovalo konferenci v přímém přenosu na YouTube. Mezi nimi byli i kolegové z Mosambiku, bývalí studenti českých univerzit, kteří mají zájem o uplatnění konceptu smart city a moderních technologií v podmínkách metropole Maputo, byť jsou v mnohém odlišné od těch českých.
V pátek dne 2. října 2020 byla do Olomouce místnímu dopravci, Dopravnímu podniku města Olomouce a.s. (dále jen DPMO) dodána zřejmě vůbec poslední vyrobená tramvaj typu Vario LF. Přesné označení tohoto konkrétního vozu, který obdrží ev. č. 248, je Vario LFR.S. Písmeno R v označení značí to, že se nejedná o novostavbu, ale o rekonstrukci (v tomto případě vozu ČKD T3R.P ev. č. 182 z roku 1982), kdy je však z původního vozu prakticky využit hlavně technický průkaz. Písmeno S pak značí výrobce elektrické výzbroje, v tomto případě jde o výzbroj Škoda (kromě této výzbroje se na Variích vyskytovala i výzbroj Europulse, v názvu tak bylo místo písmena S obsaženo E..jpg)
„Noční rozjezdy jsou fenoménem města Brna. Jedná se o unikátní systém, díky kterému se v nočních hodinách cestující dostanou do všech částí města. Tím, že se všechny autobusy sjedou v jeden čas na Hlavním nádraží, k dosažení svého cíle lidé potřebují maximálně jeden přestup,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna (dále jen DPMB) Miloš Havránek.
Člen představenstva skupiny Bonett Václav Holovčák a předseda představenstva skupiny Unipetrol Tomasz Wiatrak podepsali smlouvu o výstavbě tří vodíkových plnících stanic.