Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Chytrá města a inovativní technologie se rozvíjejí i v obtížných podmínkách Zpráva z konference Smart city v praxi V – Smart city FOR ARCH

smart cityDne 25. září 2020 proběhla v Kongresovém sále výstaviště PVA EXPO sdružená konference Smart city v praxi V – Smart city FOR ARCH. V podmínkách neustále se měnících protiepidemických opatření se konference zúčastnilo osobně celkem 60 odborníků zejména z měst, městských služeb a univerzit. Dalších 310 účastníků sledovalo konferenci v přímém přenosu na YouTube. Mezi nimi byli i kolegové z Mosambiku, bývalí studenti českých univerzit, kteří mají zájem o uplatnění konceptu smart city a moderních technologií v podmínkách metropole Maputo, byť jsou v mnohém odlišné od těch českých.

Významnou informací pro účastníky konference od MMR ČR, která koncept smart city metodicky zastřešuje na vládní úrovni, byl názorný přehled metodické a vzdělávací podpory z jeho strany a dále výčet dotačních zdrojů pro smartcities, zejména pak zdrojů EU pro oživení a transformaci ekonomiky (zelená a digitální). Z této prezentace bylo ovšem také zřejmé, že na úrovni měst, obcí a regionů navzdory vší podpoře stále existují značné rezervy v porozumění a v systematickém přístupu k rozvíjení tohoto konceptu a v efektivním využívání moderních technologií. Je tedy namístě další osvěta v této oblasti.Totéž potvrzují i zkušenosti konzultantů – organizátorů konference. V ČR existují města a obce se systematickým přístupem ke strategii smart city a její implementaci, ale také nejeden „Smart Kocourkov“.

Číst dál: Chytrá města a inovativní technologie se rozvíjejí i v obtížných podmínkách Zpráva z konference...

Poslední Vario zamířilo do Olomouce

DPMOV pátek dne 2. října 2020 byla do Olomouce místnímu dopravci, Dopravnímu podniku města Olomouce a.s. (dále jen DPMO) dodána zřejmě vůbec poslední vyrobená tramvaj typu Vario LF. Přesné označení tohoto konkrétního vozu, který obdrží ev. č. 248, je Vario LFR.S. Písmeno R v označení značí to, že se nejedná o novostavbu, ale o rekonstrukci (v tomto případě vozu ČKD T3R.P ev. č. 182 z roku 1982), kdy je však z původního vozu prakticky využit hlavně technický průkaz. Písmeno S pak značí výrobce elektrické výzbroje, v tomto případě jde o výzbroj Škoda (kromě této výzbroje se na Variích vyskytovala i výzbroj Europulse, v názvu tak bylo místo písmena S obsaženo E.
Suma, kterou DPMO za tramvaj Vario LFR.S ev. č. 248 zaplatil, byla 19,3 mil. Kč a dalších 5 mil. Kč padlo na servis a náhradní díly.

2020 10 02@248@@Vozovna DPMO (3)
Nejnovější olomoucká tramvaj - zrekonstruovaná tramvaj Vario LFR.S budoucího ev. č. 248.

Číst dál: Poslední Vario zamířilo do Olomouce

Unikátní brněnské noční rozjezdy oslavily letos v září 20 let provozu

dpmb„Noční rozjezdy jsou fenoménem města Brna. Jedná se o unikátní systém, díky kterému se v nočních hodinách cestující dostanou do všech částí města. Tím, že se všechny autobusy sjedou v jeden čas na Hlavním nádraží, k dosažení svého cíle lidé potřebují maximálně jeden přestup,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna (dále jen DPMB) Miloš Havránek.

10.4.2016   Noční rozjezdy Brno   Hlavní nádraží
Noční brněnské rozjezdy ze zastávky Hlavní nádraží.

Číst dál: Unikátní brněnské noční rozjezdy oslavily letos v září 20 let provozu

Bonett uzavřel smlouvu se společností Unipetrol na instalaci tří vodíkových stojanů na čerpacích stanicích Benzina

bonett nove2Člen představenstva skupiny Bonett Václav Holovčák a předseda představenstva skupiny Unipetrol Tomasz Wiatrak podepsali smlouvu o výstavbě tří vodíkových plnících stanic.

Bonett Unipetrol podpis Vaclav Holovcak Tomasz Wiatrak  podpis 01
Člen představenstva skupiny Bonett Václav Holovčák a předseda představenstva skupiny Unipetrol Tomasz Wiatrak při podpisu smlouvy o výstavbě tří vodíkových plnících stanic.

Stavba prvních veřejných vodíkových plnicích stojanů v České republice začne na stávajících čerpacích stanicích značky Benzina patřících do mezinárodní skupiny ORLEN v Praze na Barrandově a v Litvínově již v letošním roce, jejich uvedení do provozu je plánováno na příští rok. Následně bude vodíkový stojan nainstalován na čerpací stanici Benzina v Brně v Kaštanové ulici. V pokročilé fázi příprav je také instalace vodíkových stojanů na čerpacích stanicích Benziny v Plzni na Nepomucké ulici a v Praze na D10 ve směru na Mladou Boleslav.

Číst dál: Bonett uzavřel smlouvu se společností Unipetrol na instalaci tří vodíkových stojanů na čerpacích...

Dopravní podnik Ostrava poptává nové minibusy

dpoDne 18. května 2020 se ve věstníku veřejných zakázek na profilu zadavatele Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) objevila nová zakázka s názvem ,, Dodávka 2 ks nových minibusů na pohon CNG“ Předpokládaná cena zakázky je 6 400 000 Kč bez DPH.

Naposled zařadil DPO do svého vozového parku nové minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7307 - 7310, jak je z názvu patrné s pohonem na CNG a také 2 elektrominibusy Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5304 – 5305. Po zařazení nových minibusů se předpokládalo vyřazení i starších minibusů Mercedes-Benz 411 CDI NP ev. č. 7904 a Fiat MAVE CiBus 3Z ev. č. 7302, ovšem DPO si tyto vozy ponechalo nejspíš jako záložní. Zmíněné vyřazení těchto vozidel by mohlo nastat právě nyní po nákupu dvou nových minibusů. Nabídky je možné podávat do 16. června 2020.

Dopravní podnik Ostrava již vedl předběžné tržní komutace: s dodavateli:
Bus Design, Dekstra Bus, EvoBus Česká republika, Mave, KAR group, KHMC, ROŠERO-P a Zliner.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava poptává nové minibusy

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2025
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: