Ve středu 4. listopadu 2020 proběhl v rádiu rozhovor s generálním ředitelem Dopravního podniku města Brna a.s. (dále jen DPMB) Ing. Milošem Havránkem. Ten uvedl zajímavá fakta a čísla týkající se nákazy Covid-19 a samotného fungování DPMB.
Úbytek cestujících v souvislosti s vyhlášeným nouzovým stavem?
V měsíci říjnu byl DPMB co se týče v počtu přepracovaných cestujících cca na 35 % oproti normálnímu stavu ve stejném měsíci v minulých letech. Samozřejmě to ale nelze říct paušálně. Jsou oblasti, kde tomu tak není – například přeprava cestujících do fakultních nemocnic nebo do průmyslových zón. Naopak výrazně nižší je přeprava do univerzitních celků.




.jpg)
Od roku 1967, kdy do ostravských ulic vyjel vůbec první autobus značky Karosa (tehdy šlo o Karosu ŠM 11) uplynulo již 53 let a u ostravského dopravního podniku se jich poté vystřídalo přes 1100. Předchozími do Ostravy dodanými autobusy Škoda 706 RTO, které také byly také produkovány n. p. Karosa Vysoké Mýto, se v tomto článku kvůli jeho obsáhlosti již nevěnujeme. Po Karosách řady Š začaly být v roce 1981 dodávány Karosy řady 700, kterých bylo v různých variantách (krátké, článkové, městské, linkové, zájezdové) do roku 1996 dodáno přes pět stovek, a mezi léty 1997 a 2006 je následovala inovovaná řada 900 v počtu celkem 158 kusů. Za vozy dodané z Karosy Vysoké Mýto můžeme považovat také 13 kusů Karosa - Renault Citybus 12M. O tomto modelu se dočtete níže.
Píseckou městskou hromadnou dopravu zajišťují pouze ekologické elektrobusy a autobusy na CNG. Cestující mohou od poloviny října jezdit v pěti nových nízkopodlažních bezemisních autobusech SOR EBN 11 (4 vozidla) a SOR EBN 8 (1 vůz) na elektřinu a dvou nových vozidlech na CNG. Vozový park kompletně obnovila společnost ČSAD Autobusy České Budějovice, která píseckou MHD zajišťuje. „Investice do nákupu nových vozidel činila téměř 61 milionů korun, společnost má požádáno o dotaci, která může dosáhnout až 85 procent z pořizovací ceny,“ řekl vedoucí technického oddělení ČSAD AUTOBUSY České Budějovice Pavel Marek.