Tramvajová smyčka Hlučínská v Ostravě–Přívoze leží u křižovatky ulic Hlučínská a Slovenská již od roku 1976. Tehdy se po svém vzniku stala přestupním uzlem mezi tramvajemi linky č. 1 do Hlučína, která zůstávala v režii starých dvounápravových vozů, a linkami č. 14 a 15, které obsluhovaly centrum města, Vítkovice a Hrabůvku a byly obsluhovány moderními vozy řady T. Vznik smyčky umožnil odsunout vozy staré konstrukce na úseky mimo centrum města, takže mohlo dojít k celkovému zvýšení cestovní rychlosti. Původní provedení smyčky poskytovalo možnost k obracení jak tramvajových vlaků ve směru z centra města, tak souprav starých vozů od Hlučína.
Současný stav tramvajové smyčky Přívoz, Hlučínská.




Dopravny podnik Bratislava (ďalejDPB) už o pár dní nasadí do premávky štyri nové, nízkopodlažné minibusy. Na trasách do kopcovitých častí nahradia staršie, 12-ročné vozidlá. Minibusy sa postupne zaradia na linky s nižším dopytom cestujúcich, napríklad na linku 147 a po úprave prejazdnosti komunikácii, resp. trasy aj na linku č. 44.
Tři měsíce trvající oprava smyčky Ústřední hřbitov je u konce. Po téměř 800 metrech nových kolejí tramvaje projedou poprvé v neděli 13. prosince, výstup a nástup bude pro cestující díky bezbariérovým nástupištím pohodlnější. Během výluky podnik v místě také vybudoval nové sociální zázemí pro řidiče.
.jpg)
Jihomoravští regionální dopravci nakupují nové autobusy