Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Provozní změny na linkách MHD v Ostravě od 27. listopadu 2020

dpoOd pátku 27. listopadu 2020 dochází k  ukončení stavby Pevná jízdní dráha Výškovická (dále jen PJD Výškovická). Dokončovací práce na PJD Výškovická bude probíhat za plného provozu MHD. K zmíněnému datu dojde na linkách MHD k následujícím změnám v jízdních řádech:

Změny v linkovém vedení:
Linky č. 2, 6, 7, 11, 15
Linky se vrací do svých původních tras.

Linky č. 27, 31, 41, 48, 61, 77, 96
Linky zůstávají ve stávající výlukové trase. Důvod této výlukové trasy je pokračující rekonstrukce křižovatky Výškovická x Čujkovova x Volgogradská.

Linky č. NAD1 a NAD2
Provoz těchto linek náhradní autobusové dopravy za tramvajové linky č. 2. 6, 7, 11 a 15 bude od 27. listopadu 2020 ukončen.

Číst dál: Provozní změny na linkách MHD v Ostravě od 27. listopadu 2020

Vývoj MHD ve Studénce

Město Studénka
transdev moravaMěsto Studénka se nachází v Moravskoslezském kraji na hlavní železniční trati Přerov – Bohumín. Za větší rozvoj a slávu vděčí nejen tomuto faktu, ale především podniku Vagónka Studénka, který v místní části Butovice vznikl již v roce 1900. Přesně o 100 let později došlo k přesunu výroby osobních železničních vozů do Ostravy do nového podniku Škoda Vagonka a.s. a ve Studénce se poté ještě několik let vyráběly alespoň nákladní vagony. Nyní v areálu od roku 2006 působí společnost MSV Metal Studénka. 

arriva dbcompanyVe Studénce podle posledního průzkumu žije 9 477 obyvatel a samotné město se skládá ze tří městských částí – Butovice, Nová Horka a Studénka, které však netvoří kontinuální celek. Místní části Butovice a Studénka tvoří v podstatě dvě zcela oddělené obce, na mapě připomínají ramena písmena V, v jejich vrcholu u hlavní železniční trati se nachází areál bývalé Vagonky. Část Nová Horka se nachází dokonce až za řekou Odrou jižně od železniční trati.

VeoliaZ hlediska dopravní obslužnosti město Studénku protíná již zmíněná železniční koridorová trať Přerov–Bohumín, a stanice Studénka je výchozí pro lokální tratě do Bílovce a přes Kopřivnici a Štramberk do Veřovic, součástí této tratě je také elektrifikovaná odbočka na letiště v Mošnově. Autobusovou dopravu zahrnuje několik meziměstských linek, ale pro důstojné propojení jednotlivých městských částí byla v září 2002 zřízena městská linka č. 887611 (později zkráceně v rámci systému Ostravského dopravního integrovaného systému – ODIS č. 611).

Číst dál: Vývoj MHD ve Studénce

Dopravní podnik hl. m. Prahy obdržel první nové autobusy Solaris Urbino 10.5

DPP2V úterý 10. listopadu 2020 dorazilo do vršovických garáží Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s. (dále jen DPP) prvních pět nových autobusů Solaris Urbino 10.5 z výběrového řízení Minibus+. V druhém výběrovém řízení kategorie Minibus by měli být dodány autobusy SOR BN 9.5.

Autobusy byly vyrobeny v bolechowském závodě polské společnosti Solaris Bus & Coach sp. z o.o., která je členem španělské společnosti CAF group.

Celkově má do Prahy do konce roku dorazit ještě dalších patnáct vozů.

2020 11 10@@@Garáže Vršovice
Nový autobus Solaris Urbino 10.5 pro DP hl. m. Prahy a.s.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy obdržel první nové autobusy Solaris Urbino 10.5

Tramvajová trať v Hrabůvce zezelená

Statutární město Ostrava vypsalo v květnu 2020 veřejnou zakázku s názvem Ozelenění tramvajové trati na ulici Dr. Martínka II – předmětem zakázky byla aplikace suchomilného vegetačního krytu včetně souvisejících prací a následná údržba po dobu 2 let. Předchozí zakázka byla zrušena na podzim 2019, protože se přihlásil pouze jeden účastník a navíc nabídl vysokou cenu. Při druhém pokusu se přihlásily tři společnosti: INTERTECH Plus s.r.o., BRENS EUROPE a.s. a ARBOR MORAVIA s.r.o. Poslední společnost se stala vítěznou s nabídnutou cenou 7 588 950 Kč bez DPH.

8.11.2020   Tramvajová trať na ul. Dr. Martínka (1)
Již dokončený vegetační pás na tramvajové trati na ul. Dr. Martínka v Ostravě-Hrabůvce.

Číst dál: Tramvajová trať v Hrabůvce zezelená

Dopravný podnik Bratislava testuje trolejbus Solaris Trollino 24

bratislavaPlánujeme riešiť čoraz vyšší dopyt cestujúcich na linke č. 201 nasadením dlhších trolejbusov. Nové trojčlánkové, 24-metrové vozidlá by mali nahradiť doterajšie 19-metrové kĺbové trolejbusy. Najbližšie podobne dlhé vozidlá jazdia v Linzi a vo viacerých švajčiarskych mestách. Keďže s takto dlhými, veľkokapacitnými vozidlami v Bratislave ešte nemáme skúsenosti, pred vyhlásením súťaže na nákup nových vozidiel sme oslovil viacerých výrobcov so žiadosťou o možnosť testovania. V uliciach Bratislavy otestujeme vozidlo výrobcu, ktorý na žiadosť reagoval pozitívne.

Trollino24 (2)
Solaris Trollino 24 v Bratislave.

Číst dál: Dopravný podnik Bratislava testuje trolejbus Solaris Trollino 24

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: