Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Řidičům Dopravního podniku města Brna slouží nové odpočinkové místnosti a WC

dpmbŘidiči Dopravního podniku města Brna (dále jen DPMB) mohou volné chvíle trávit v nově vybavených odpočinkových místnostech. Dopravce tak pokračuje ve zvelebovaní zázemí pro zaměstnance, tentokrát ve vozovnách Komín a Husovice. Souběžně pokračuje projekt obnovy sociálního zázemí pro řidiče na konečných zastávkách, jen letos DPMB obměnil tři buňky, v příštím roce přijdou na řadu další čtyři.

„Chceme, aby se řidiči cítili dobře nejen přímo při výkonu své profese, ale i v době, kdy mají přestávku a potřebují si vydechnout. Odpočinkové místnosti ve vozovnách Komín a Husovice získaly novou výmalbu a vybavení, jak vidíte na fotografii níže, po Novém roce k nim přibudou nová zázemí v Medlánkách, a to jak pro řidiče autobusů, tak tramvají,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

DPMB bunka (1)

Číst dál: Řidičům Dopravního podniku města Brna slouží nové odpočinkové místnosti a WC

Situace v Dopravním podniku města Brna v době epidemie koronaviru

dpmbVe středu 4. listopadu 2020 proběhl v rádiu rozhovor s generálním ředitelem Dopravního podniku města Brna a.s. (dále jen DPMB) Ing. Milošem Havránkem. Ten uvedl zajímavá fakta a čísla týkající se nákazy Covid-19 a samotného fungování DPMB.

Úbytek cestujících v souvislosti s vyhlášeným nouzovým stavem?
V měsíci říjnu byl DPMB co se týče v počtu přepracovaných cestujících cca na 35 % oproti normálnímu stavu ve stejném měsíci v minulých letech. Samozřejmě to ale nelze říct paušálně. Jsou oblasti, kde tomu tak není – například přeprava cestujících do fakultních nemocnic nebo do průmyslových zón. Naopak výrazně nižší je přeprava do univerzitních celků.


COVID (2)


 

Číst dál: Situace v Dopravním podniku města Brna v době epidemie koronaviru

Ostrava dává poslední sbohem Karosám

dpoOd roku 1967, kdy do ostravských ulic vyjel vůbec první autobus značky Karosa (tehdy šlo o Karosu ŠM 11) uplynulo již 53 let a u ostravského dopravního podniku se jich poté vystřídalo přes 1100. Předchozími do Ostravy dodanými autobusy Škoda 706 RTO, které také byly také produkovány n. p. Karosa Vysoké Mýto, se v tomto článku kvůli jeho obsáhlosti již nevěnujeme. Po Karosách řady Š začaly být v roce 1981 dodávány Karosy řady 700, kterých bylo v různých variantách (krátké, článkové, městské, linkové, zájezdové) do roku 1996 dodáno přes pět stovek, a mezi léty 1997 a 2006 je následovala inovovaná řada 900 v počtu celkem 158 kusů. Za vozy dodané z Karosy Vysoké Mýto můžeme považovat také 13 kusů Karosa - Renault Citybus 12M. O tomto modelu se dočtete níže.

1994 05 31@4204@OVB 73 46@Alšovo náměstí
2008 02 11@4231@OVC 15 04@Výškovice (2) 2012 05 31@4241@OVC 46 04@Garáže Poruba

Fotografie č. 1:Autobus Karosa C 744 ev. č. 4204 vyfotografovaný na konečné zastávce Alšovo náměstí.
Fotografie č. 2: Autobus Karosa B 741 ev. č. 4231 odstavený na konečné zastávce Výškovice.
Fotografie č. 3: Setkání autobusů Karosa B 941 ev. č. 4251 a Karosa B 741 ev. č. 4241 v garážích Poruba.

Číst dál: Ostrava dává poslední sbohem Karosám

Počet nízkopodlažních vozů v Brně roste, na vybraných linkách se změnilo jejich značení v jízdních řádech

dpmb

S nákupem nových vozů v Brně postupně vzrostl podíl nízkopodlažních tramvají, trolejbusů i autobusů na 77 procent. Díky dlouhodobé strategii DPMB podnik pořizuje pouze vozy klimatizované a nízkopodlažní. U autobusů aktuálně činí podíl nízkopodlažních 94 procent. U většiny linek už tak nedává smysl označovat v jízdních řádech nízkopodlažní spoje ikonkou vozik a podnik přistoupil k opačnému značení – těch spojů, které obsluhují vozidla s vysokou podlahou.

„Nízkopodlažnost vozů MHD je jednou z našich dlouhodobých priorit, pro mnoho skupin cestujících je snadný nástup a výstup z vozu při přepravě klíčový. Nejsou to jen lidé s handicapem, ale i senioři a rodiče s kočárky nebo malými dětmi. Po pořízení 40 nových autobusů v letošním roce činí celkový podíl nízkopodlažních vozů 77 procent, u autobusů dokonce 94 procent,“přiblížil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Vozy DPMB Celkem kusů Nízkopodlažních % nízkopodlažních
Autobusy bus 320 300 94%
Trolejbusy tbus 135 112 83%
Tramvaje tram 309 179 58%

Číst dál: Počet nízkopodlažních vozů v Brně roste, na vybraných linkách se změnilo jejich značení v...

Do ulic Písku vyjely první elektrobusy

busemPíseckou městskou hromadnou dopravu zajišťují pouze ekologické elektrobusy a autobusy na CNG. Cestující mohou od poloviny října jezdit v pěti nových nízkopodlažních bezemisních autobusech SOR EBN 11 (4 vozidla) a SOR EBN 8 (1 vůz) na elektřinu a dvou nových vozidlech na CNG. Vozový park kompletně obnovila společnost ČSAD Autobusy České Budějovice, která píseckou MHD zajišťuje. „Investice do nákupu nových vozidel činila téměř 61 milionů korun, společnost má požádáno o dotaci, která může dosáhnout až 85 procent z pořizovací ceny,“ řekl vedoucí technického oddělení ČSAD AUTOBUSY České Budějovice Pavel Marek.

2020 10 18@A@8C8 1822@Areál Jitex, garáže ČSAD Autobusy České Budějovice
Elektrobusy SOR EBN 8 a EBN 11 v garážích společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice.

Číst dál: Do ulic Písku vyjely první elektrobusy

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: