Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

dpmbPrávě se chystáte přečíst velice zajímavý článek, týkající se vypravování vozidel z vozového parku brněnského Dopravního podniku (dále jen DPMB) na linky brněnské MHD. Většina z Vás ví, jaké typy tramvají, trolejbusů a autobusů jezdí na jakých linkách. Běžné vypravování vozidel je závislé na kapacitě vozidel (jsou linky kde je potřeba standardní vozidlo, na jiných zase kapacitnější), na rozřazení vozidel do vozoven a jaké linky jezdí z jaké vozovny (jedna určitá linka patří pod nějakou vozovnu, a každá vozovna má určité typy vozidel), a také například na typu konečné zastávky určité linky - jsou tramvajové linky ukončené úvratí, tak zde musí jezdit obousměrné tramvaje, jsou linky, kde musí z důvodu průjezdnosti jezdit například jen minibusy (linka č. x55) nebo sem nesmí kloubová vozidla (linka č. 52 Žebětín Ríšova).

Málokdo ovšem ví, že existuje spousta výjimek a speciálních vypravení, která mají jiný - zajímavý původ. A s těmito se právě v tomto článku seznámíme.

2021 02 04@7522@2BA 3977@Ondráčkova
Povinná minibusová výluková linka č. x55 v ulici Ondráčkově, vůz Dekstra Bus LF 38 ev. č. 7522.

Číst dál: Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

Do Prahy byla završena dodávka vozů SOR CITY NB z Libchav

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si dne 19. března 2021 od společnosti SOR Libchavy převzal poslední autobus SOR CITY NB 12 s výrobním číslem 1000, který je současně posledním dodaným vozidlem typové řady SOR NB. Končí tak jedna etapa modernizace autobusové flotily DPP, která probíhala v uplynulých necelých čtyřech letech, v níž hlavní roli hrála dieselová vozidla s emisní normou EURO VI a největší měrou se na ní podílely právě autobusy značky SOR. Díky tomu má DPP nejen nejmladší flotilu v novodobé historii s průměrným stářím autobusů 5,39 let, ale došlo také k jejímu výraznému sjednocení. V dalších letech se DPP bude při obnově vozového parku více zaměřovat na elektrobusy, trolejbusy, nebo hybridní autobusy v souladu s koncepcí využití alternativních paliv.

SOR CITY NB 12 1000 kus (2)
Křest 1000. vyrobeného autobusu SOR CITY NB 12.

Číst dál: Do Prahy byla završena dodávka vozů SOR CITY NB z Libchav

Konec provozu tramvají Astra v Plzni

PMDPPlzeňské městské dopravní podniky (PMDP) dne 18. března 2021 naposledy do provozu vypravily tramvaje typu LTM 10.08, známé pod názvem ASTRA. Tyto první vozy s bezbariérovým přístupem Plzeňanům sloužily téměř čtvrt století. Jedna z tramvají v Plzni zůstane a zařadí se do flotily historických vozů.

První vůz ASTRA bylo možné spatřit v Plzni v roce 1997 při zkušební jízdě. Jednalo se o první moderní tramvaj s asynchronními trakčními motory na střídavý proud (odtud právě název ASTRA=ASynchronní TRAmvaj). Tramvaj byla také prvním částečně nízkopodlažním vozem s bezbariérovým přístupem a s výsuvnou plošinou, která usnadňovala nástup invalidům na vozíku či maminkám s kočárky.

2009 06 14@305@@Bolevec (1)
Ilustrační fotografie: Tramvaje Škoda LTM 10.08 (Astra) jsou již v plzeňských ulicích minulostí. Na fotografii můžete vidět vůz ev. č. 305.

Číst dál: Konec provozu tramvají Astra v Plzni

Brněnské Ústřední autobusové nádraží Zvonařka již získává novou podobu

Autobusové nádraží Brno, ÚAN Zvonařka bylo vystavěno v roce 1978, v roce 1985 pak zastřešeno. Poslední roky se díky neudržování stalo ohyzdou města Brna a čelilo posměškům mnoha Brňanů, ale i turistů nebo cestujících přijíždějících autobusy do města. To se však stává v průběhu letošního roku minulostí, protože v postupných etapách prochází celé autobusové nádraží proměnou.

20.7.2020   Brno, ÚAN Zvonařka (2)

Číst dál: Brněnské Ústřední autobusové nádraží Zvonařka již získává novou podobu

Zvětšení flotily CNG 12 m autobusů pro DPO

dpoDne 17. ledna 2020 se na portálu Věstníku veřejných zakázek dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. objevila nová zakázka s názvem „Dodávka 24 ks nových jednočlánkových autobusů na CNG pohon“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

2021 02 13@7253@1TZ 4941@Náměstí SNP

Předpokládaná hodnota této zakázky je 168 500 000,‐ Kč bez DPH což je přibližně a průměrně 7 miliónu Kč za jeden vůz bez DPH (servisní zařízení je také zahrnuto). Nové nízkopodlažní autobusy budou s pohonem na CNG. Projekt nákupu nových nízkopodlažních autobusů je spolufinancován Evropskou unií – Evropský fond pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).

Dopravní podnik Ostrava a.s. provedl tržní konzultace s těmito výrobci / prodejci: EVOBUS Česká republika, s.r.o., Iveco Bus Czech Republic a.s., Kar-mobil s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o., Scania Czech Republic s.r.o., Solaris Czech spol. s.r.o., SOR Libchavy spol, s r.o. a ZLINER s.r.o. 

Číst dál: Zvětšení flotily CNG 12 m autobusů pro DPO

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: