Na regionálních linkách tohoto dopravce jezdí doposud denně více jak tři desítky Karos různých typů, což už je v České republice velice vzácné. Vše zanedlouho skončí. Již za několik týdnů převezme po dopravci ČSAD autobusy Plzeň výkony na jeho linkách nový dopravce Arriva Střední Čechy. Jedná se o celé Plzeňsko – hlavně města Plzeň, Klatovy, Domažlice, Sušice - linky do jejich okolních obcí nebo které tato města spojují. Proto jsme s kamarády fotografy udělali ve středu 27. května expedici, a prostřednictvím tohoto článku tak chci hlavně těm, kteří se v následujících dvou týdnech vydají do tohoto kraje fotografovat jako my, ukázat co a kde se dá zachytit.
Fotomise začala v 7.00h. autobusovým nádražím CAN Husova v Plzni. Fotografie za krásného násvitu sluncem se dají pořídit při příjezdu do autobusového nádraží nebo při průjezdu ním. Až do 9.30 hodin jsme na tomto místě potkali přibližně 15 Karos tohoto dopravce. Největší úspěchem je vyfotografování jedné ze tří kloubových Karos B 961 E.1970 RZ: 2P6 8681 z provozovny Kralovice na lince Plzeň-Kralovice nebo zachycení Karosy C 934 E.1351 SPZ PMU 44-34 z provozovny Plzeň, která je ještě v původním nátěru. Dalšími zajímavými, co lze potkat v Plzni, jsou Karosa C 955.1071 Récréo RZ 6P3 6106 na lince Plzeň – Touškov a Karosa C 935.1034 Récréo RZ 6P3 5469. Podařilo se nám zachytit také Karosu C 935 Récréo RZ 5P6 8704.
Fotografie č. 1: Kloubová Karosa B 961 E RZ: 2P6 8681, vyfotografovaná v Plzni, CAN.
Fotografie č. 2: Karosa C 934 E RZ: PMU 44-34, vyfotografovaná v Plzni, CAN.
Fotografie č. 3: Karosa C 955 Récréo 6P3 6106, vyfotografovaná v Plzni, CAN.




Od 25. května 2020 došlo k dalším dílčím změnám v provozu brněnské městské hromadné dopravy. Kromě jiných změn došlo k úpravě provozu páteřní a zároveň,svými 53minutami jízdní doby, nejdelší tramvajové linky č. 1, která projíždí napříč takřka celým městem (Bystrc Ečerova – Řečkovice). Standartní interval na lince č. 1 býval v pracovní dny 5 minut. Omezením způsobeným nákazou COVID-19 se interval prodloužil na 7-8min. To se však v průběhu května, kdy postupně vláda rozvolnila koronavirová opatření, začalo jevit jako nedostačující. Proto DPMB přistoupil k úpravě provozu.
Po 60 letech má Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) opět svůj vlastní, nikoliv však muzejní trolejbus, který dostane evidenční číslo 9508. Vůz Škoda 24 Tr Irisbus DPP zakoupil od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) za 238 tisíc Kč bez DPH. Po nejnutnějších opravách jej DPP přelakuje do stejných barev, které používá u svých autobusů typu City Bus. Trolejbus bude DPP primárně využívat pro výuku řidičů i servisního personálu v souvislosti s připravovanou elektrifikací vybraných autobusových linek v Praze. DPP plánuje jeho zavedení do provozu v průběhu letošních letních prázdnin a chystá jej nasazovat také na linku č. 58 mezi Palmovkou a Prosekem. Přesný termín zahájení provozu bude záležet na vývoji oprav kanalizace a vozovky v Prosecké ulici. V DPP bude sloužit do doby nákupu nových trolejbusů, na které chystá vypsat výběrové řízení v průběhu letošního léta. Poté bude trolejbus využívat jako služební a školní vůz.
