Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dlouhodobá železniční výluka v úseku Brno hlavní nádraží - Zastávka u Brna

Dne 15. června byly zahájeny přípravné práce na vlakové trati spojující Brno se Zastávkou u Brna a Rapoticemi. Trať projde kompletní modernizací, v některých úsecích bude dvoukolejný provoz tak, aby vlaky mohly jezdit častěji a v budoucnu nahradit některé souběžné regionální autobusové linky.

Náhradní dopravu za vlaky linky S4 zajištují dvě autobusové linky. První z nich je xS4A, jedná se o zrychlenou linku, jezdící pouze přes významné zastávky vlaku na trase Brno Hlavní nádraží – Rosice u Brna – Zastávka u Brna – Rapotice. Druhou je linka xS4B, pomalá linka, zajištující spojení mezi Brnem a Zastávkou u Brna, jedoucí přes všechny vlakové stanice a obce na trase.

Na těchto linkách jezdí jak větší autobusoví dopravci, kteří zajištují v jihomoravském kraji dopravu i v rámci IDS JMK, tak i menší soukromníci. K vidění zde jsou velice zajímavé typy i značky autobusů, proto jsem se opakovaně vydal tuto linku vyfotografovat.

Ve dnech 20. a 21. června jsem fotil na obou konečných: Zastávka u Brna žel. st. A Brno hlavní nádraží. První fotografie ze Zastávky u Brna žel. stanice zobrazuje Karosa AXER 12.8 M soukromého dopravce Vilém Leonhard. Jedná se o autobus z roku 2005, původně jezdící u OmnibusbetriebRonnyPasternak, Lassan. Na dalších fotografiích, pořízených na konečné Brno hlavní nádraží, zachytil fotograf další zajímavé kousky. Jedná se o SOR C 10.5 RZ 5B0 2199 (rok výroby 2008) dopravce DOPAZ, do roku 2018 zajištující výkony na regionálních linkách č. 251 a 290 na Boskovicku, nyní jezdící náhradní dopravu. Dále SOR C 10.5 RZ 3T3 0413 z roku 2005, původně jezdící u Arriva Morava a.s., nyní u soukromého dopravce Autodoprava Jíra. Dále zde byl k vidění Mercedes-Benz Citaro O 530 MÜ LE II RZ 2BJ 4273 z roku 2010, jezdící dříve u Omnibusbetrieb a nyní patřící soukromému dopravci Vilém Leonhard. Předposledním autobusem je Karosa AXER 12.8 M RZ 2BH 7181 z roku 2004, dříve jezdící u dopravce SAD Dunajská Streda a nyní patřící soukromému dopravci kmko logis. Poslední zajímavý autobus je MAN NÜ 313 Lion's City Ü z roku 2006, pocházející z Německa (DB ZugBUsRegionalverkehr Alb-Bodensee, od dubna 2020 jezdící u soukromého dopravce Autodoprava Jíra. Také dodávka RZ 5J6 2299, dopravce BDS-BUS, patří k této výluce a je určená pro přepravu zavazadel a kol na určených spojích linky XS4.

Číst dál: Dlouhodobá železniční výluka v úseku Brno hlavní nádraží - Zastávka u Brna

Svatební trolejbus v Mariánských Lázních

V sobotu 20. června 2020 si své Ano řekli dlouholetý řidič DP Mariánské Lázně Petr Faměra a Mgr. Michaela Sůsová. A nebyla to svatba obyčejná. Pro dopravu svatebčanů na místo, kde se konal obřad, byl vypraven speciálně vyzdobený trolejbus. Přinášíme vám rozhovor s novomanželem, který se v ulicích lázeňského města pohybuje v autobuse či trolejbuse již bezmála 30 let.

Svatba (2)
Svatební jízda v Mariánských Lázních.

Číst dál: Svatební trolejbus v Mariánských Lázních

Dopravní podnik města Brna i KORDIS zveřejnil prázdninové jízdní řády. Razantně se omezovat nebude

dpmbNa stránkách brněnského Dopravního podniku města Brna a.s. (dále jen DPMB) i koordinátora dopravy v Jihomoravském kraji se již objevily nové jízdní řády platné pro letní prázdniny.

Na regionálních linkách se mění jízdní řády téměř u poloviny linek a ve všech oblastech. Ve většině případech se jedná o navrácení linek ke standartnímu prázdninovému režimu, jelikož doteď jezdily v omezeném režimu vlivem nákazy koronavirem. V praxi to znamená, že nepojedou školní a posilové spoje, tedy ty, co mají u svých spojů inverzní značky „50“, „56“ a „73“. Jediná omezená zůstává linka č.108, kde je zrušena i nadále většina expresních spojů. U regionálních linek změny nastávají od středy 1. července 2020.

2020 09 17@7453@BSE 94 68@Koniklecova
Brněnský autobus Karosa B 931 E ev. č. 7453.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna i KORDIS zveřejnil prázdninové jízdní řády. Razantně se omezovat nebude

Ostravská Ekova Electric na prodej

ekovaDceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava a. s. - Ekova Electric a. s. hledá strategického investora. DPO zvažuje prodej až 100 % akcií této firmy, informoval na svých internetových stránkách v půlce měsíce prosince 2019. Potenciální zájemci by měli podat své nabídky do 17. ledna 2020.

Připomeňme, že Ekova Electric a.s. vznikla v roce 2011, a to osamostatněním těžké údržby kolejových vozidel, prováděné v ústředních dílnách v Martinově. Mimo oprav vozidel pro DPO však Ekova montuje také nové trolejbusy a elektrobusy a opravuje rovněž vozidla pro další dopravní podniky nejen v České republice, ale i ze zahraničí.

Číst dál: Ostravská Ekova Electric na prodej

Změny jízdních řádů na linkách ODIS od 1. července 2020

S příchodem letních prázdnin dochází na linkách ODIS v Moravskoslezském kraji ke změnám jízdních řádů.

dpoZměny na linkách MHD Ostrava - Dopravní podnik Ostrava a.s.
Začátkem letních prázdnin v Ostravě započne tramvajová výluka v úseku Třebovice, OC – Nová Ves, vodárna. V tomto úseku probíhá rekonstrukce tramvajové trati kvůli zvýšení traťové rychlosti. Další velkou výlukou bude rekonstrukce tramvajové smyčky Hlučínská.

Linky č. 20, 92 a 109
Provoz zmíněných linek bude od 1. července – 31. srpna 2020 zastaven.

Linky č. 3, 4, 7, 8, 11, 17 a 19
Zmíněné linky budou po dobu rekonstrukce trati Třebovice, OC – Nová Ves, vodárna ukončeny na konečné zastávce Hulváky, kde poté budou pokračovat na jiné linky.

Organizace linek MHD během tramvajové výluky Třebovice, OC – Nová Ves, vodárna
Linky č. 3 a 11
Linka č. 3 pojede v trase Dubina – Hulváky, kde se následovně překurzuje na linku č. 11 v trase Hulváky – Zábřeh.

Číst dál: Změny jízdních řádů na linkách ODIS od 1. července 2020

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2025
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: