 Na podzim tohoto roku končí v Považské Bystrici na západě Slovenska smlouva města s firmou MDS a.s. na zajišťování městské hromadné dopravy, která byla uzavřena na 18 měsíců. „Soutěž jsme vyhlásili ještě koncem roku 2019 v Evropském věstníku, kdy jsme dospěli k závěru, že jinak než soutěží se věci řešit nedají,“ uvedl zástupce primátora města Peter Máťoš, který je pověřený řešením městské hromadné dopravy v Považské Bystrici. „Když už v minulosti byly s touto soutěží velké problémy, obrátili jsme se na právnickou kancelář Ĺubomíra Fogaše, aby připravil smlouvu. Zároveň je celá soutěž v gesci veřejného zadavatele. Chtěli jsme, aby proběhla absolutně korektně a transparentně, abychom nebyli nějakým způsobem zainteresovaní, nakolik město je spolumajitelem MDS.“
Na podzim tohoto roku končí v Považské Bystrici na západě Slovenska smlouva města s firmou MDS a.s. na zajišťování městské hromadné dopravy, která byla uzavřena na 18 měsíců. „Soutěž jsme vyhlásili ještě koncem roku 2019 v Evropském věstníku, kdy jsme dospěli k závěru, že jinak než soutěží se věci řešit nedají,“ uvedl zástupce primátora města Peter Máťoš, který je pověřený řešením městské hromadné dopravy v Považské Bystrici. „Když už v minulosti byly s touto soutěží velké problémy, obrátili jsme se na právnickou kancelář Ĺubomíra Fogaše, aby připravil smlouvu. Zároveň je celá soutěž v gesci veřejného zadavatele. Chtěli jsme, aby proběhla absolutně korektně a transparentně, abychom nebyli nějakým způsobem zainteresovaní, nakolik město je spolumajitelem MDS.“
Poslední nově dodávané městské nízkopodlažní autobusy v Považské Bystrici jsou z produkce Iveca, konkrétně se jedná o model Iveco Urbanway 12 M.
 
             
  


 
 

 
 

 
   
  
 V sobotu 13. června 2020 v 18.24 h. jedna z projíždějících tramvají linek č. 1 nebo 3 v Bystrci, konkrétně v úseku mezi zoologickou zahradou a kamenolomem, strhla trolejové vedení (nosné lano bylo poškozené v délce více jak 50m). V tu chvíli ani dispečeři netušili, že se celý tento problém bude řešit až téměř do nedělních ranních hodin a že se provoz tramvají už tento den do normálu nevrátí.
V sobotu 13. června 2020 v 18.24 h. jedna z projíždějících tramvají linek č. 1 nebo 3 v Bystrci, konkrétně v úseku mezi zoologickou zahradou a kamenolomem, strhla trolejové vedení (nosné lano bylo poškozené v délce více jak 50m). V tu chvíli ani dispečeři netušili, že se celý tento problém bude řešit až téměř do nedělních ranních hodin a že se provoz tramvají už tento den do normálu nevrátí. Moravskoslezský kraj (dále jen MSK) postupně v minulých létech vypisoval tendry na dopravní obslužnost různých oblastí v kraji. Většinu z nich ovládla společnost Transdev Morava s.r.o., v některých oblastech zvítězil dopravce ČSAD Vsetín a.s. Napoprvé nevzešel akorát vítěz dopravní obslužnosti Hlučínska, až napodruhé se podařilo dopravce vybrat a stal se jím TQM – holding s.r.o. (dále jen TQM). Po prohrách v oblastech Opavsko a Vítkovsko, kde v minulosti TQM dominovalo, to byla alespoň malá náplast na udržení provozu poblíž své domovské základny v Opavě.
Moravskoslezský kraj (dále jen MSK) postupně v minulých létech vypisoval tendry na dopravní obslužnost různých oblastí v kraji. Většinu z nich ovládla společnost Transdev Morava s.r.o., v některých oblastech zvítězil dopravce ČSAD Vsetín a.s. Napoprvé nevzešel akorát vítěz dopravní obslužnosti Hlučínska, až napodruhé se podařilo dopravce vybrat a stal se jím TQM – holding s.r.o. (dále jen TQM). Po prohrách v oblastech Opavsko a Vítkovsko, kde v minulosti TQM dominovalo, to byla alespoň malá náplast na udržení provozu poblíž své domovské základny v Opavě. Ovšem věci poté nabraly rychlý spád. Po nějaké době se společnost TQM vzdala této zakázky na provozování dopravní obslužnosti Hlučínska – za toto ,,vzdání“ zaplatila také pokutu. Druhou firmou ve výsledném pořadí tendru byla společnost ČSAD Havířov a.s., která tak měla na Hlučínsku TQM nahradit. Ale již v té době se hovořilo čím dál více o koupi Dopravní skupiny 3ČSAD, do které spadá i společnost ČSAD Havířov a.s., společností Transdev. A tak na linkách na Hlučínsku vyjel nakonec nový dopravce Transdev Morava s.r.o., přičemž na částečnou výpomoc pro pokrytí výkonů si vypůjčil autobusy od společnosti TQM. Od 14. června 2020 tuto dopravní oblast bude provozovat dopravce ČSAD Havířov a.s., který je členem skupiny Transdev Česká republika.
Ovšem věci poté nabraly rychlý spád. Po nějaké době se společnost TQM vzdala této zakázky na provozování dopravní obslužnosti Hlučínska – za toto ,,vzdání“ zaplatila také pokutu. Druhou firmou ve výsledném pořadí tendru byla společnost ČSAD Havířov a.s., která tak měla na Hlučínsku TQM nahradit. Ale již v té době se hovořilo čím dál více o koupi Dopravní skupiny 3ČSAD, do které spadá i společnost ČSAD Havířov a.s., společností Transdev. A tak na linkách na Hlučínsku vyjel nakonec nový dopravce Transdev Morava s.r.o., přičemž na částečnou výpomoc pro pokrytí výkonů si vypůjčil autobusy od společnosti TQM. Od 14. června 2020 tuto dopravní oblast bude provozovat dopravce ČSAD Havířov a.s., který je členem skupiny Transdev Česká republika. Autobusy na stávajících linkách č. 131, 137, 176 a 191 v budoucnu nahradí bateriové trolejbusy. Elektrifikaci čtyř linek na levém břehu Vltavy plánuje hlavní město Praha s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP), záměr schválila Rada hl. m. Prahy. Cílem projektu je snížení emisí CO2 v souladu s naplňováním Klimatického závazku hl. m. Prahy, snížení hlukové zátěže a zvyšování energetické účinnosti dopravy. Odhadované investiční náklady elektrifikace všech čtyř linek jsou v rozpětí 1 – 1,3 miliardy Kč, DPP na ni plánuje využít spolufinancování z fondů Evropské unie. Projekt by se měl realizovat po roce 2023.
Autobusy na stávajících linkách č. 131, 137, 176 a 191 v budoucnu nahradí bateriové trolejbusy. Elektrifikaci čtyř linek na levém břehu Vltavy plánuje hlavní město Praha s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP), záměr schválila Rada hl. m. Prahy. Cílem projektu je snížení emisí CO2 v souladu s naplňováním Klimatického závazku hl. m. Prahy, snížení hlukové zátěže a zvyšování energetické účinnosti dopravy. Odhadované investiční náklady elektrifikace všech čtyř linek jsou v rozpětí 1 – 1,3 miliardy Kč, DPP na ni plánuje využít spolufinancování z fondů Evropské unie. Projekt by se měl realizovat po roce 2023..jpg)