Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Konec rozdělení Ostravy na zóny

dpoDne 15. prosince 2016, schválila Valná hromada Koordinátora ODIS s.r.o. nový Tarif ODIS platný od 1. ledna 2017. Mimo jiné úpravy tarif snižuje počet ostravských zón na jednu, prodlužuje dobu pro zvýhodněný přestup u jednotlivých elektronických jízdenek, mění ceny dlouhodobých jízdenek na území města Ostravy a zavádí novou třídenní jízdenku. 

Společným znakem všech úprav v tarifu je zjednodušení, zvýhodnění dlouhodobých předplatitelů a podpora elektronických jízdenek. Mezi základní změny patří snížení počtu ostravských zón ze současných čtyř pouze na jednu, úprava cen dlouhodobých jízdenek ve většině případů směrem dolů s výrazným zvýhodněním žáků a studentů a dále prodloužení doby pro zvýhodněné přestupování u elektronických jízdenek z 30 minut na 45 minut. Návrh obsahuje také změnu cen krátkodobých časových jízdenek, a to u 60minutových jízdenek, obyčejné z 28 Kč na 30 Kč, zlevněné ze 14 Kč na 15 Kč. Ceny ostatních jízdenek z této kategorie zůstávají beze změny. Novinkou je zavedení třídenní jízdenky za 220 Kč, resp. 110 Kč ve zlevněné verzi. Po přijetí návrhu Radou města a Zastupitelstvem města Ostravy bude nový tarif předložen ke schválení valné hromadě společnosti Koordinátor ODIS s platností od 1. ledna 2017.

Jízdenka cena 2016 (Kč) cena 2017 (Kč)
el. nepřestupní obyčejná/zlevněná (ODISka) 14/ 7 14 /7
el. nepřestupní (BPK) 14 14
10minutová - obyčejná/zlevněná (papírová) 16 / 8 16 / 8
el. přestupní obyčejná / zlevněná (ODISka) 20 / 10 20 / 10
el. přestupní (BPK) 20 20
30minutová - obyčejná/zlevněná (papírová) 20 / 10 20 / 10
60minutová - obyčejná/zlevněná (papírová) 28 / 14 30 / 15
70minutová - obyčejná/zlevněná (SMS) 30 / 15 30 / 15

Vyšší ceny papírových jízdenek jsou stanoveny pro podporu prodeje elektronických jízdenek.

Číst dál: Konec rozdělení Ostravy na zóny

Studie proveditelnosti lanové dráhy v Ostravě

Dlouho diskutovaný projekt lanovky v Ostravě v posledních dnech se stále zviditelňuje. Město Ostrava představilo významnou studii proveditelnosti, která je blízká realitě, avšak konečné slovo budou mít zastupitelé Ostravy.  Co studie obsahuje? Měly by vzniknout tři samostatné úseky, které by měli propojit centrum Ostravy s významnými turistickými cíly.

lanovka

 Vizualizace lanovky. Autor: Magistrát města Ostravy.

Číst dál: Studie proveditelnosti lanové dráhy v Ostravě

Nová plnící stanice CNG v Havlíčkově Brodě

bonett newBonett v krátkém časovém horizontu otevřel další plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodu, kterou mohou využívat nejen osobní auta, ale také autobusy a nákladní vozy. Aktuálně má v portfoliu 23 stanic a chystá další. Do konce příštího roku chce mít Bonett až 40 stanic.

Společnost Bonett pokračuje v rychlém tempu rozšiřování vlastní sítě plnicích stanic CNG v České republice. Krátce po Hradci Králové a Plzni otvírá další stanici v Havlíčkově Brodu. Stojí v areálu čerpací stanice OMV v Masarykově ulici směrem na Kolín a její vznik má docela zajímavý příběh. Vznikla totiž jako reakce na přání tamější radnice, která chtěla pořídit čtyři nové ekologické autobusy na CNG, neměla je však kde plnit. „Bonett proto vyšel havlíčkobrodské radnici vstříc a zainvestoval zcela novou stanici, jejíž kompresní kapacita 200 m3/h a zásobníky na téměř 1500m3plynu zajistí dostatečně rychlé plnění nejen pro osobní vozy, ale i pro autobusy a nákladní vozy,“ popisuje Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment. Mimochodem Bonett vybudoval stanici pro dopravní podnik pro plnění autobusů i v nedaleké Jihlavě, kde provozují třináct autobusů na CNG.

Bonett CNG st...
Bonett CNG st...

Nová plnící stanice CNG v Havlíčkově Brodě.

Číst dál: Nová plnící stanice CNG v Havlíčkově Brodě

Plány Ekovy Electric na rok 2017

ekova logoLetošní rok lze z pohledu EKOVY ELECTRIC a.s. charakterizovat jako rok změn. Některé z nich nastaly plánovaně, a to zejména postupné dokončování zakázky rekonstrukce tramvají M31 pro Göteborg a rovněž zakázky na zajištění těžké údržby pro DPO, jejíž platnost končí 31. prosince 2016.

Jiné změny jsou dané systematickou snahou o zajištění vlastního výrobku v perspektivním tržním segmentu elektrobusů. Toto úsilí bylo úspěšně dokončeno homologací hned dvou typů 12m elektrobusů, které se liší svým pohonem. Výrobky se podařilo nejen vyvinout a vyrobit, ale byl zajištěn i export do Německa a Švédska.

Ekova Electro...
Ekova Electro...

Elektrobusy Ekova Electron 12 ve švédském městě Umeå.

Číst dál: Plány Ekovy Electric na rok 2017

ČSAD Havířov začíná jezdit na Českotěšínsku

3csad noveJiž od neděle, 11. prosince 2016 začnou obyvatele oblasti Českotěšínska přepravovat zeleno-bílé autobusy společnosti ČSAD Havířov a.s., která vyhrála výběrové řízení na zajištění dopravní obslužnosti v regionu do roku 2026.

ČSAD Havířov a.s. pro provoz na 18 příměstských linkách nakoupila 43 nových ekologických autobusů SOR CNG 12 a SOR CNG 10.5 s pohonem na zemní plyn. Z celkem 43 vozů 4 vozy vlastní dopravce ČSAD Karviná a.s., která na základě smlouvy jezdí pro ČSAD Havířov a.s. Vozidla jsou rovněž vybavena celovozovou klimatizací, LED informačním systémem a akustickým systémem pro nevidomé a slabozraké.

ČSAD Havířov a.s. je členem významné Dopravní skupiny 3CSAD (ČSAD Havířov a.s., ČSAD Karviná a.s. a ČSAD Frýdek-Místek a.s.), která především v Moravskoslezském regionu zaměstnává přes 1200 zaměstnanců, disponuje 370 autobusy v osobní dopravě a 120 tahači v divizi nákladní dopravy.

Nové autobusy pro Českotěšínsko
Nové autobusy SOR CNG 10.5 a SOR CNG 12 pro dopravní obslužnost Českotěšínska.

Číst dál: ČSAD Havířov začíná jezdit na Českotěšínsku

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: