Zatím nejúspěšnější elektrobusový projekt pražského dopravního podniku, elektrobus SOR/Cegelec EBN 11, pokořil hranici sta tisíců najetých kilometrů. První šesticiferná číslovka na jeho tachometru naskočila po roce a půl provozu s cestujícími, dnen 22. února 2017 v ranních hodinách. Zejména díky vysokému kilometrickému nájezdu a tedy vysoké provozní efektivitě patří pražský elektrobusový projekt ke špičce v celoevropském měřítku.
„V poslední době je velmi aktuální otázka kvality ovzduší a my se snažíme dělat koncepční kroky, jak se do budoucna se smogem vypořádat. Elektromobilita v rámci městské hromadné dopravy je jedním z řešení, které přinese opravdový efekt a sto tisíc najetých kilometrů v ostrém provozu ukazuje, že zvolené technologie jsou správné a jsme na správné cestě“, říká Adriana Krnáčová, primátorka hlavního města Prahy.
Elektrobus SOR EBN 11 v ulicích Prahy.




Vzhledem ke klesajícímu zájmu cestující veřejnosti o nákup papírových jízdenek u řidičů ve vozidlech MHD bylo vedením Dopravního podniku Ostrava rozhodnuto o ukončení této služby. Zájem o jízdenky v doplňkovém prodeji začal klesat po zavedení možnosti platit jízdné prostřednictvím SMS. Následně, zprovozněním nového odbavovacího systému, umožňujícího platit jízdné přímo ve vozidlech MHD platebními kartami, se tento zájem snížil na úplné minimum. Papírovou jízdenku u řidiče v ostravské MHD tedy bude možné pořídit naposledy 31. března 2017.