V rámci dlouhodobé strategie snižování emisí autobusové dopravy testuje DPP v reálném provozu s cestujícími již rok a půl elektrobus s nabíjením z tramvajové napájecí sítě. Nabíjení probíhá během provozních přestávek v obratišti Želivského prostřednictvím dvoupólového pantografového sběrače na střeše vozidla z krátkého úseku speciálně vybudované troleje.
Elektrobus SOR EBN 11 (ev. č. 4001) na konečné zastávce Želivského. Na této zastávce probíhá dobíjení.
Elektrobus je nasazován na běžné výkony na linkách 163 a 213 a celkový kilometrický proběh od zahájení provozu činí již téměř 100 tisíc km. Vzhledem k elektrickému topení (což není u jiných elektrobusů vůbec běžné) i klimatizaci je provoz elektrobusu lokálně zcela bezemisní. Díky využití příznivých cen trakční elektrické energie, kterou DPP nakupuje pro metro a tramvaje, ale také díky již vybudované tramvajové napájecí infrastruktuře, je i ekonomická bilance tohoto projektu velmi dobrá. Celkově lze konstatovat, že i v mezinárodním měřítku se jedná o jeden z nejúspěšnějších evropských elektrobusových projektů.




Od úterka 7. února 2017. je v pravidelném provozu na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s. testován elektrobus Ekova Electron 12 z prototypové série. Je zapůjčen na celý měsíc únor a program jako takový je předzvěstí masivní elektromobility. Cílem je pravděpodobně nasbírat zkušenosti z provozováním těchto konkrétních vozidel, neboť DPO již vlastní 4 elektrobusy značky SOR EBN 10.5.
Dne 1. února 2017 dopravce Městský dopravní podnik Opava a.s. umístil do trolejbusu Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 307 zajímavou výstavu s názvem KLACKY – TYČKY – SBĚRAČE… jedná se o výstavy obrázků z počátků, ale také nedávné historie trolejbusové dopravy v Opavě.