Cyklobusem se svezete do moravskoslezských Beskyd letos popáté
Cyklobusová linka společnosti ARRIVA MORAVA v sobotu 3. června letos poprvé dopravila cyklisty z Přerova na česko-slovenskou hranici, na Bumbálku. Cyklobus bude jezdit údolím Bečvy o sobotách a nedělích, během letních prázdnin pojede navíc i v pátek. Kromě kol přepravil autobus se speciálním přívěsem i elektrokola a terénní koloběžky.
Kapacita cyklobusu je 28 kol. Přepravce doporučuje cestujícím rezervaci míst předem on-line. Poplatek za přepravu jízdního kola je 15 korun, u elektrokola 25 korun. Linka vyjíždí z Přerova vždy o půl osmé ráno a odveze cyklisty a výletníky přes Lipník nad Bečvou, Valašské Meziříčí a Rožnov pod Radhoštěm až na Bumbálku. Přerovští se na Bumbálku dostanou cyklobusem za dvě hodiny
a dvacet minut.
Cyklostezky křižující Valašsko jsou oblíbenou destinací pro vyjížďky rodin s dětmi i milovníky horských kol. „Letos se jedná o jubilejní pátou sezonu cyklobusu Bečva a zájem cestujících neustále roste,“ uvedla ředitelka Arrivy Morava Pavla Struhalová. „Všem doporučujeme rezervaci míst předem on-line,“ dodala.
Cyklobus Bečva bude jezdit od tohoto víkendu o sobotách až do 30. září, o nedělích pouze do 27. srpna a v pátky od 7. července do 25. srpna.




Bonett překročí počet 30 vlastních CNG stanic,což je nejvíc českém trhu. Již v průběhu června a července otevře osm nových stanic. Na konci roku má v plánu provozovat až čtyřicet CNG stanic.
Opavská společnost TQM - holding s.r.o. se v rámci autobusové dopravy soustřeďovala v minulých letech výhradně na nákup autobusů značky SOR od stejnojmeného výrobce SOR Libchavy spol. s r.o. V jejím vozovém parku tak můžeme najít rozmanité portfolio autobusů této značky - SOR C 9.5, 10.5, 12, SOR CN 10.5 a 12, SOR LH 10.5 a 12 a SOR LC 12.
Dopravní podnik města Olomouce a.s. (dále jen DPMO) zařadil jako první dopravce v ČR do pravidelného provozu autobusy Solaris Urbino v designu NewUrbino. Pokud nepočítáme Plzeň, kde zakotvil natrvalo předváděcí Solaris Urbino 18, je prvním provozovatelem DPMO.
„ACUMARIO“ – tak je pojmenován nový produkt českého výrobce autobusů, trolejbusů a elektrobusů SOR – trolejbus SOR TNB 12. Dosud firma při výrobě trolejbusů spolupracovala převážně s plzeňskou Škodovkou, tam byly z Libchav dodány karoserie a Škoda do nich montovala svou elektrovýzbroj– takto vznikly modely Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR. Tato spolupráce však již podle neoficiálních informací zaniká.