Několika, původně jistě dobře míněnými výroky, si současný ředitel Dopravního podniku Ostrava poštval proti sobě své zaměstnance, když ve článku pro iDnes zmínil, že hodlá vytvořit skupinu elitních 40 řidičů. Tak si Ing. Daniel Morys, MBA rozzlobil stávající řidiče, kteří se cítí dotčení svým zařazením mezi podřadné zaměstnance i když denně odvádí práci v náročném prostředí silničního či tramvajového provozu.
To vše v době, kdy DPO prokazuje, že není dlouhodobě schopný pracovat efektivně s personalistikou: chybí mu noví řidiči, současní jsou unavení z nucených přesčasů, některé běžné linky nejsou vůbec vypravovány pro nedostatek zaměstnanců. Zdá se, že nedomyšleným krokem v honu za vyššími výsledky v oblasti PR se dá přijít o mnohem více.
Ještě abychom vysvětlili onen krok: nemá vzniknout skupina elitních řidičů, ale jen skupina univerzálních řidičů, kteří budou mít oprávnění na všechny druhy trakcí, které DPO provozuje, tedy tramvaje, trolejbusy i autobusy. V případě potřeby mají být pružně nasazováni tam, kde je potřeba. Takovým krokem se tak dá předejít například loňské situaci, kdy chyběli trolejbusoví řidiči a některé z linek byly nahrazeny autobusy. Letošní krize v tramvajovém provozu vinou komplikovaného zisku drážní licence neumožňuje tento problém takto jednoduše vyřešit, pomoci by mohli právě univerzální zaměstnanci.




Městská hromadná doprava byla tomto hanáckém městě až donedávna provozována na vlastní komerční riziko Kroměřížských technických služeb s.r.o. (dále jen KTS), což je méně obvyklý model. Ztrátu z provozu KTS financovalo z jiných prostředků (např. parkovacích automatů), v krajním případě z dotací města. Od 1. dubna 2017 však došlo i zde ke změně na klasický model a byla uzavřena s městem Kroměříž smlouva o závazku veřejné služby (provozování MHD) na dobu 10 let. Tolik k ekonomickému zázemí provozu.
Teplické cyklobusy Arriva míří i letos za krásami Moldavy a na Komáří vížku. 1. července přibude spoj, který pojede ve všední dny a přidá se tak k cyklobusům, které převáží cyklisty o sobotách, nedělích a svátcích už od 29. dubna. Poplatek za přepravu kola činí 20 Kč. Souprava autobusu s přívěsem uveze 20 kol.
Regionální dopravní společnosti ČSAD Havířov, ČSAD Frýdek-Místek a ČSAD Karviná, které společně patří do Dopravní skupiny 3CSAD a které vedle příměstské provozují také městskou dopravu,vypsaly veřejné zakázky na rok 2017 - 2018 na dodávku celkem 34 ekologických vozidel právě pro městské linky. Z tohoto počtu má být 28 vozidel na CNG, u zbylých šest se má jednat o elektrobusy. Konkrétní rozpis pro jednotlivé společnosti a podmínky zadání zakázky přinášíme níže.
Dne 10. června 2017 se ve vozovně společnosti DSZO na ulici Podvesné XVII. uskutečnil den otevřených dveří. Na ploše vozovny byly vystaveny všechny provozní vozy, které DSZO nasazuje na linky MHD. Po městě jste se mohli svést také zřízenými historickými linkami, na kterých se střídaly trolejbusy typu Škoda T 11, ktrý patří do sbírky Technického muzea v Brně (dále jen TMB) a autobusy Škoda 706 RTO MEX s přívěsem Karosa B 40 (DSZO), Škoda 706 RO s přívěsem Karosa B 40 (sbírka TMB), Karosa ŠM 11 (sbírka TMB) a Škoda ŠD 11.