Patnáct nových trolejbusů vyrobí v příštích měsících pro Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova společnost Škoda Electric. První nové vozy se v Jirkově a Chomutově objeví počátkem příštího roku.
„Severočeský dopravce tak díky dodávce za zhruba 170 milionů korun v podstatě zcela obnoví vozový park trolejbusů,“ uvedl člen představenstva Škody Electric Karel Majer. Do Chomutova a Jirkova Škodovka dodá deset osmnáctimetrových kloubových trolejbusů typu Škoda 27 Tr a pět dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 26 Tr.
Nové vozy ze Škodovky v systému MHD nahradí zastaralé vozy Škoda 15 Tr, z nichž deset má za sebou více než dvacet let provozu, dopravnímu podniku se tak výrazně sníží velké náklady na údržbu, navíc nové budou významně úspornější v provozu. „Zásadně vzroste i komfort pro cestující a řidiče. Nízkopodlažní vozidla s moderním asynchronním pohonem například nabídnou plošinu pro vozíčkáře, nebo nový zvukový orientační a informační systém,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Trolejbusy slouží v systému měst Chomutov a Jirkov na šesti linkách a najedou zhruba 700 tisíc kilometrů ročně.
Trolejbus Škoda 15 Tr ev. č. 001 projíždí ulicí Alešova v Jirkově.
Zdroj: Tisková zpráva společnosti Škoda Eletric a.s.




Placení jízdného bezkontaktní platební kartou, lepší informovanost cestujících a efektivnější řízení provozu městské a příměstské autobusové dopravy, jsou hlavními benefity projektu Zavedení TELEMATIKY ve společnosti ČSAD Havířov a.s., který je realizován za podpory Evropských fondů.
Od středy 20. července do 2. srpna 2017 má k dispozici na testování Dopravní podnik Karlovy Vary a.s. (dále jen DPKV) předváděcí autobus Iveco Urbanway 12 M Hybrid RZ: 5E7 7662 zapůjčený od výrobce Iveco Bus. DPKV tento vůz vyzkouší v provozu, především jeho jeho vlastnosti, ale bohužel nezasáhne do klasického provozu neboť není vybaven odbavovacím systémem a je tedy vypravován na výluky a linky mimo MHD..jpg)
Nabídková cena, to je faktor, který má v rozhodování nadpoloviční váhu, konkrétně 60%. Zbylá procenta jsou rozdělena mezi faktory jako průměrné stáří vozového parku, nízkopodlažnost, environmentálnost, vybavení vnitřním displejem nebo akustickým hlášením zastávek.