Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Novoveská C 744 opäť na linkách MHD

eurobusVo štvrtok 5. apríla 2018 sa približne po roku dostal do premávky posledná linková Karosa typu C 744 na Slovensku. Ide o autobus Karosa C 744.24 (EČV KE-477HF) patriaci spoločnosti eurobus, ktorý zabezpečuje mestskú hromadnú dopravu v meste Spišská Nová Ves a susednej obci Smižany, kde je toto vozidlo zaradené. „Harmonika“, ako Karosu miestny prezývajú, bola dlhodobo odstavená od júna 2017 z dôvodu, že dopravca pre ňu nemal žiadne služby na linkách MHD. Situácia sa ale zmenila začiatkom apríla 2018, kedy pre poruchu kĺbového autobusu Karosa-Citybus 18 M (EČV KE-057FT) nemal eurobus kapacitnú náhradu a do úvahy pripadalo len opätovné zaradenie Karosy C 744. Preto sme aj v roku 2018 mohli v premávke vidieť túto už 27-ročnú „babičku“ a to na linkách MHD č. 4, 8 či 15.

2018 04 06@@KE 477HF@ul. Školská
Karosa C 744 (EČV KE-477HF) prechádza ul. Školská.

Číst dál: Novoveská C 744 opäť na linkách MHD

Nové trolejbusy pro DPO

dpoDne 30. září 2016 se ve věstníku veřejných zakázek objevila zakázka na dodávku 2 dvoučlánkových trolejbusů a 10 jednočlánkových trolejbusů s pomocným akumulátorovým pohonem (tedy jedná se o bateriové nebo-li parciální trolejbusy). Dopravce předpokládal, že celková hodnota zakázky by měla být 170 mil. Kč bez DPH. Cena za jeden dvoučlánkovy vůz cca 15 mil Kč bez DPH a za jednočlánkový 14 mil Kč bez DPH). Dále dopravce předpokládá, že část z této hodnoty bude uhrazena z Evropského fondu pro regionální rozvoj (Integrovaný regionální operační program – IROP).

Technická specifikace vozů
Dvoučlánkové vozy

  • 2 dvoučlánkové vozy by měly být dlouhé 17,5 až 18,8 m a šířka by měla být 2,55 m.
  • Kapacita vozu by měla být minimálně 110 cestujících, z tohoto počtu by 30 % cestujících mělo mít možnost přepravy na sedadlech, a to včetně sklopných.
  • Vozy by měly být vybaveny superkapacitory.
  • Dále ve vozech by neměla chybět celovozová klimatizace, kamerový záznam.
  • Vozy by měli být vybaveny vnitřními LCD monitory, které jsou shodné již s dodanými autobusy Solaris Urbino 18 CNG.

Číst dál: Nové trolejbusy pro DPO

Muzeum MHD v Praze zahájilo 26. sezonu

DPP2

V pátek 30. března 2018 se letos premiérově otevřely veřejnosti brány Muzea MHD v pražských Střešovicích. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravil pro své příznivce na tento den hned několik speciálních jízd muzejními vozy. Od Velkého pátku až do Velikonočního pondělí se mohli také Pražané a návštěvníci hlavního města svézt na lince č. 1 tzv. Velikonoční tramvají.

V akci byly historické autobusy Škoda 706 RO, Jelcz 272, Karosa ŠM 11 a Karosa B 731, které jezdíly v trase Vozovna Střešovice – Špejchar a zpět. Pro zájemce byla vypravena i oblíbená tramvaj KT8D5, která jela okružní jízdu v trase Vozovna Střešovice – Hradčanská – Pražský hrad – Pohořelec – Hládkov – Vozovna Střešovice.

30.3.2018   Historické autobusy DPP
Historické autobusy DPP na nádvoří Vozovny Střešovice.

Číst dál: Muzeum MHD v Praze zahájilo 26. sezonu

Konference Smart city v praxi III: česko-slovenské zkušenosti, smart city a smart regiony, nové technologie a nejistá budoucnost investičních dotací

Dne 20. března 2018 opět proběhla jako doprovodný program brněnského veletrhu AMPER 2018 odborná konference Smart city v praxi III, pořádaná konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, která je provozovatelem našeho portálu. Majitel firmy a její hlavní konzultant Jakub Slavík, jehož odborná publikace Smart city v praxi byla rok po slavnostním křtu vyprodána v celém svém dvoutisícovém nákladu, byl zároveň odborným garantem konference. Konference se konala pod záštitou ministryně pro místní rozvoj ČR a slovenského města Nitry. Generálním partnerem konference byla automobilka Porsche Česká republika (elektromobily Volkswagen), hlavními partnery společnosti ČD - Telematika, TECO a VARS BRNO a partnery CETC Europe, ČSOB, E.ON, Eurogreen a Operátor ICT.

18 prednasejici

Číst dál: Konference Smart city v praxi III: česko-slovenské zkušenosti, smart city a smart regiony, nové...

Parciální trolejbusy v Brně

dpmbOd pondělí 19. března 2018 začali do Komínské vozovny trolejbusů dorážet první vozy Škoda 26 Tr Solaris, v provedení III. generace. V prvních dnech šlo konkrétně o 3 vozy evidenčních čísel 3301, 3302 a 3303. Všechna tato 3 vozidla budou přidělena vozovně Komín. Později by k nim měli přibýt ještě 2 vozy do počtu 5 kusů. Zbylých 5 vozů z dodávky 10 ks by mělo být přiřazeno do vozovny Husovice.

2018 03 29@3301@@Královo Pole, nádraží
Nový parciální trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3301, vyfotografovaný v první den provozu na konečné zastávce Bystrc, Černého.

Číst dál: Parciální trolejbusy v Brně

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: