28. dubna vyrazí letos poprvé teplické cyklobusy Arriva. Budou jezdit o víkendech a o svátcích, sedmkrát denně. Cyklisti se s nimi dostanou na Moldavu a na Komáří vížku. 30. června pak přibude spoj, který pojede ve všední dny. Poplatek za přepravu kola činí 20 Kč. Souprava autobusu s přívěsem uveze 20 kol.

Ilustrační fotografie cyklobusu společnosti Arriva Morava a.s., dříve Veolia Transport Morava a.s.
Stejně jako vloni jsou to linky 484 a 493, které svezou cyklisty z Teplic do Krušných hor od 28. dubna až do 31. srpna. Jízdné se nemění, k ceně klasické jízdenky cestující zaplatí za přepravu kola 20 korun v případě jízdenky pro jednotlivou jízdu nebo 90 korun za celodenní jízdenku. Jediným omezením je počet míst pro kola v cyklovleku a rozměr kola, které se musí vejít na stojan.Využít lze i cyklojízdenky Labe-Elbe.




Letiště Leoše Janáčka Ostrava se nachází v obci Mošnov, přibližně 23 km od centra Ostravy. Cestující využívající hromadnou dopravu se na letiště mohou dopravit pomocí několika autobusových linek. Z Ostravy vedou na letiště linky č. 333 (Ostrava, ÚAN – Mošnov, Airport) a 331 (Ostrava, Přívoz, Sad B. Němcové – Mošnov, Airport), v rámci své trasy však tudy projíždějí i linky č. 670 (Ostrava, ÚAN – Mošnov, Airport – Nový Jičín, aut. nádr.) a 820 150 (Ostrava, ÚAN – Mošnov, Airport – Rožnov p. R., aut. st. – Vsetín, aut. nádr.), Kopřivnici pak s letištěm spojuje linka č. 632 (Kopřivnice, aut. nadr. – Mošnov, Airport).
Flotilu nových trolejbusů za více než 130 milionů korun získá ještě do konce letošního roku Městský dopravní podnik Opava a.s.. Do Slezska míří deset vozidel Škoda 32 Tr SOR z plzeňské Škody Electric. Vozy nabídnou vysoký komfort a také nový a moderní design, totiž karosérii zcela nové generace. Jedná se o novou karoserii SOR NS 12. Dopravce tyto nové trolejbusy nasazoval na trolejbusovou linku č. 221, která je z části vedena mimo trolejové vedení. Nyní na této lince jezdí trolejbusy Solaris Trollino 12 AC a Škoda 26 Tr Solaris, které jsou vybaveny dieselagregátem.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rozvoji ekologické elektrobusové dopravy. DPP schválil na základě vyhodnocení zkušebního provozu záměr na plnou elektrifikaci autobusové linky č. 140 na trase Palmovka – Letňany – Čakovice – Miškovice. Elektrobusy s dynamickým dobíjením by na celé lince č. 140 měly vyjet nejpozději v roce 2021.
Vo štvrtok 5. apríla 2018 sa približne po roku dostal do premávky posledná linková Karosa typu C 744 na Slovensku. Ide o autobus Karosa C 744.24 (EČV KE-477HF) patriaci spoločnosti eurobus, ktorý zabezpečuje mestskú hromadnú dopravu v meste Spišská Nová Ves a susednej obci Smižany, kde je toto vozidlo zaradené. „Harmonika“, ako Karosu miestny prezývajú, bola dlhodobo odstavená od júna 2017 z dôvodu, že dopravca pre ňu nemal žiadne služby na linkách MHD. Situácia sa ale zmenila začiatkom apríla 2018, kedy pre poruchu kĺbového autobusu Karosa-Citybus 18 M (EČV KE-057FT) nemal eurobus kapacitnú náhradu a do úvahy pripadalo len opätovné zaradenie Karosy C 744. Preto sme aj v roku 2018 mohli v premávke vidieť túto už 27-ročnú „babičku“ a to na linkách MHD č. 4, 8 či 15.