V uplynulých dnech započal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále DPO) s další z plánovaných rekonstrukcí tramvajových tratí v Ostravě. Úpravou prochází úsek tratě v Pavlovově ulici mezi křižovatkami s ulicemi Rodimcevovou a Kpt. Vajdy. Po několika týdnech stavebních úprav se tak cestující i obyvatelé přilehlého okolí budou moci těšit z nižšího hluku, upravených zastávek i z dalšího moderního městského mobiliáře.
.jpg)
Současný stav tramvajové trati v ulici Pavlovova.
Snížení hluku a vibrací z průjezdu tramvajových vozidel zajistí přestavba stávající konstrukce kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta kromě nižší hlučnosti vyniká také delší životností a menší potřebou údržby.




Zatímco probíhá vyhodnocování nebo již uzavírání smluv mezi dopravci a Jihomoravským krajem v rámci prvního výběrového řízení, které probíhá od loňského roku, a které je rozděleno do částí 1 až 34, které zahrnují cca 80 % kraje, vypsal v prosinci roku 2020 kraj nové druhé výběrové řízení na zbytek území. Zůstanou platné nadále pouze dvě původní smlouvy, a to s dopravcem Bors Bus pro provoz linek na Sokolnicku a s dopravcem BDS-BUS pro provoz linky č. 631 Vyškov-Kobeřice.
S postupnými dodávkami nových autobusů Solaris Urbino 18 v letošním roce skončí zbývající provozní kloubové Karosy. Nutno dodat, že všechny provozní Karosy o více jak dva roky přežily mnohem mladší autobusy Irisbus Citelis 18 M (r.v. 2007-2009), a také autobusy Irisbus Citybus 12 M (r.v. 2002, vyřazeny roku 2015), jelikož ty nebyly modernizované, a také byly v horším technickém stavu. 
