Letošní letní prázdniny příliš nepřejí fanouškům tramvajových jednokolejek. Zatímco na liberecko-jablonecké trati se mohli svézt alespoň do půlky července (od 18. července je trať v celém úseku v dlouhodobé výluce kvůli celkové rekonstrukci ještě neopravených úseků a změně rozchodu z 1000 na 1435 mm), druhá jednokolejná tramvajová trať v České republice - z Poruby do Budišovic - má výluku po celé prázdniny.

Pohled na smyčku Poruba, Vřesinská s tramvajemi typu ČKD K2 je již minulostí. Za chvíli i původní vzhled smyčky bude historie.




.jpg)
Zatímco probíhá vyhodnocování nebo již uzavírání smluv mezi dopravci a Jihomoravským krajem v rámci prvního výběrového řízení, které probíhá od loňského roku, a které je rozděleno do částí 1 až 34, které zahrnují cca 80 % kraje, vypsal v prosinci roku 2020 kraj nové druhé výběrové řízení na zbytek území. Zůstanou platné nadále pouze dvě původní smlouvy, a to s dopravcem Bors Bus pro provoz linek na Sokolnicku a s dopravcem BDS-BUS pro provoz linky č. 631 Vyškov-Kobeřice.
S postupnými dodávkami nových autobusů Solaris Urbino 18 v letošním roce skončí zbývající provozní kloubové Karosy. Nutno dodat, že všechny provozní Karosy o více jak dva roky přežily mnohem mladší autobusy Irisbus Citelis 18 M (r.v. 2007-2009), a také autobusy Irisbus Citybus 12 M (r.v. 2002, vyřazeny roku 2015), jelikož ty nebyly modernizované, a také byly v horším technickém stavu. 
