V roce 2018 vypsal Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) výběrové řízení na dodávku až 41 nových tramvají, které měly být střední kapacity v délce 20 až 25 m s tím, že by si tyto vozy DPMB vyráběl sám ve vlastních dílnách na základě licenční smlouvy. Hlavním kritériem byla jako ve většině případů cena, s poměrem 90 %. Kromě zmíněné délky vozů byla dále požadována obsaditelnost min. 220 cestujících, z toho min. 40 sedících, vstup a výstup měly zajišťovat čtvery dveře a vozy měly být plně bezbariérové (nikde však nebyla zmínka o tom, že vozidlo má být 100% nízkopodlažní, pouze měla být průchozí v celé délce bez schodů). Dále měla být tramvaj plně klimatizovaná a vybavena min. třemi podvozky, z nichž všechny měly být hnané a otočné.
Vize DPMB byla taková, že vítězná firma dodá všechny komponenty spolu s dokumentací a pod dozorem jejich pracovníka si brněnský dopravce ve vlastních dílnách tramvaj sestaví.
Vítězem tohoto výběrového řízeni se nakonec stala společnost Pragoimex se svým modelem tramvaje EVO 2. DPMB následně vyhlásil anketu jak o jménu nové tramvaje, tak o jejím barevném schématu. Mezi finální kandidáty na jméno nové tramvaje veřejnost vybrala jména: Evička, Ester, Sisi nebo Drak. Právě poslední jméno - návrh Antona Somova - nakonec zvítězilo. Z vnějších barevných provedení se nakonec nejvíce líbila relativně jednoduchá bílo-červená kombinace, která respektuje brněnské městské barvy a kterou navrhl Miroslav Rajnocha. Oba vítězové byly oceněni dne 18. května 2019 při Dni otevřených dveří v Medlánkách.




Ve středu 9. listopadu 2021 vyjel do havířovských ulic elektrobus MAN NL 367 Lion´s City 12E nesoucí RZ M-AN 7294. Jedná se o předváděcí vůz výrobce MAN Truck&Bus. Autobus byl již zapůjčen například ve Štýrském Hradci (Graz) v Rakousku, v litevském hlavním městě Vilnius a v Maďarsku. Po zkušebním provozu v zahraničí si jej pronajal tuzemský dealer MAN Truck&Bus CR. V ČR jej již otestovali dopravci ČSAD MHD Kladno a DP města Hradec Králové, nyní zmíněný dopravce ČSAD Havířov a.s. je tak třetím v pořadí.
Z důvodu akutního nedostatku řidičů musel Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) přistoupit k nahrazení směn, které vlastními řidiči personálně nezvládl obsadit, prostřednictvím řidičů jiných dopravců spolu s jejich vozidly.