Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Den D pro metro D – stavba čtvrté trasy pražské podzemky byla již zahájena

DPPNedaleko stávající stanice Pankrác C, v lokalitě PAD2, dne 21. dubna 2022 hl. m. Praha, Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) a zhotovitelé slavnostně zahájili jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb desetiletí nejen v Praze, ale i celé ČR – výstavbu metra D, konkrétně prvního úseku I.D1a Pankrác – Olbrachtova. Jedná se o nejsložitější část celé trasy, jejíž součástí jsou dvě stanice, z toho jedna přestupní, a celkem téměř tři kilometry nejrůznějších tunelů. Výstavba bude probíhat v šesti lokalitách následujících cca 90 měsíců, první ražby zahájili zhotovitelé už v těchto dnech. Úsek Pankrác D – Olbrachtova postaví mezinárodní „Sdružení Metro I.D“ společností Subterra, HOCHTIEF CZ, STRABAG, HOCHTIEF Infrastructure a Ed. Züblin. Dokončení nejen prvního úseku, ale i celého metra D, a jeho zprovoznění DPP předpokládá na konci roku 2029.

poklepani
Společné poklepání. FOTO: DPP – Petr Hejna.

Číst dál: Den D pro metro D – stavba čtvrté trasy pražské podzemky byla již zahájena

Odprodej autobusů DPO na Slovensko

dpoAutobusy mají stanovenou životnost, po které je nerentabilní vozidlo dále udržovat, neboť každá vložená investice převyšuje zůstatkovou hodnotu vozidla. Jinými slovy je autobus z účetního hlediska tzv. odepsán.

2015 07 29@7807@7T2 1334@Hrabová zóna jih

Číst dál: Odprodej autobusů DPO na Slovensko

Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

24 elektrobusů dodá do Ostravy Solaris

dpoVítězem zakázky na dodávku celkem 24 elektrobusů Dopravnímu podniku Ostrava a.s. (dále DPO) se stala společnost Solaris Bus & Coach sp. z o.o., a to s dvanáctimetrovými vozy o kapacitě 80 osob. Díky průběžnému nabíjením na konečných (OppCharge), zvládnou vozy denní dojezd až 400 km. Rychlonabíjení by nemělo zabrat více než 10 minut, během dne by bylo možné až 12x (podmínky výběrového řízení požadovaly 18 takovýchto cyklů) a množství takto dobité energie by mělo vystačit na cca 30 km.

2022 05 07@5011@EL1 83AY@Hranečník

Číst dál: 24 elektrobusů dodá do Ostravy Solaris

Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

dpoPo vysoutěžené zakázce na dodávku 40 ks nových středněkapacitních nízkopodlažních tramvají, kterou překvapivě vyhrála švýcarská společnost Stadler Bussnang AG (více informací) vypsal DPO 4. září 2017 další veřejnou zakázku s názvem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních velkokapacitních tramvají“, která má po roce (7. září 2018) známého vítěze, kterým je Škoda Transportation s modelem Škoda 39T ForCity Smart, ale bo Ostrava je kraj razowity, tak je příběh zajímavější než jen tisková zpráva.

Skoda ForCity Smart
První vizualizace nových tramvají Škoda 39T ForCity Smart pro Ostravu. Zdroj: www.skoda.cz

Technická specifikace nových velkokapacitních tramvají:
Délka skříně vozidla bez spřáhel by měla být max. 32,4 m, šířka karoserie od 2,45 do 2,6 m. Obsaditelnost tramvaje při 5 os/m2 min. 200 osob je jedním z hodnotících kritérií. Všechny podvozky musí být otočné. 

Číst dál: Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

Výběr dopravce

Nové fotografie

květen 2022
Po 29162330
Út 310172431
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Jste zde: