Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Do Ostravy byly dodány další trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY

dpo

Soutěž na dodání nových parciálních trolejbusů do Ostravy zná po několikaměsíčních průtazích konečně svého vítěze. Stala se jím společnost Ganz – Skoda Electric Ltd. Ta porazila další tři účastníky výběrového řízení, kterými byly společnosti SOR Libchavy, Trams for Envi s ukrajinským výrobcem Bohdan a Škoda Electric (bývalá Ekova Electric). Vítěz tak dodá do Ostravy celkem 12 parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr T’CITY s karoserií tureckého výrobce Temsa, s opcí na dalších šest vozů. Jeden vůz vyjde Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) na 11,27 milionu korun, což je 20% pokles oproti předpokládané hodnotě zakázky. 

2023 02 15@3746@@ul. Hornopolní
Ostravský trolejbus Škoda 36 Tr T’CITY ev. č. 3746 v pravidelném provozu s cestujícími projíždí ulicí Hornopolní.

Číst dál: Do Ostravy byly dodány další trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY

Městský dopravní podnik Opava zařadil do provozu nové trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY.

mdpo noveMěstský dopravní podnik Opava uzavřel smlouvu se Škoda Group na dodávku tří nových dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 36 Tr T’CITY.

2023 09 24@329@@křižovatka ulic Krnovská x U Jaktařské brány x Olbrichova
Trolejbus Škoda 36 Tr T’CITY ev. č. 329 v opavských ulicích.

Číst dál: Městský dopravní podnik Opava zařadil do provozu nové trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY.

Město Kopřivnice spouští anketu o MHD

koprivnice logoKopřivnická radnice spouští anketu ohledně městské hromadné dopravy. Námět na zavedení MHD se objevil na diskuzním fóru Zdravého města a v následném celoměstském hlasování se umístil na prvním místě jako příležitost pro rozvoj Kopřivnice. Anketa poběží do konce září a její výsledky poslouží jako podklad pro rozhodování, zda tuto službu zavést či nikoliv.

koprivnice znakV Kopřivnici funguje linková autobusová doprava, která staví v různých částech města a místní spoje částečně supluje. Anketa má prověřit, jak lidé vnímají možnost zavedení vnitroměstských linek jen pro Kopřivnici a místní části. „Cílem je zjistit preference místních obyvatel a získat představu o využitelnosti MHD. Zajímá nás například, jak často a za jakým účelem by lidé MHD využívali, jaká vzdálenost zastávky od jejich domu je pro ně přijatelná, jestli by byli ochotni přestupovat nebo zda by díky této službě omezili jízdy auty,“ uvedla koordinátorka projektu Zdravé město Kopřivnice Ivana Holubová s tím, že průzkum vznikl ve spolupráci se zkušeným odborným řešitelem v rámci projektu Zapojení veřejnosti do rozvoje obce financovaného z Fondu Evropského hospodářského prostoru v rámci programu Řádná správa.

Číst dál: Město Kopřivnice spouští anketu o MHD

Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

 dpoV současné době Ostravany velice zajímá návrh změny linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) ve spolupráci se statutárním městem Ostrava a Koordinátorem ODIS (KODIS) navrhl změny v tramvajové dopravě, jelikož poslední větší změny proběhly v roce 2013. Měly by vzniknout tři páteřní tramvajové linky č. 1, 2 a 8 (sídlištní celky Dubina + Hrabůvka, Výškovice + Zábřeh, Poruba). Ve špičce by jezdily v intervalu 3 až 5 minut a mimo špičku a o víkendech každých 10 minut. Tento systém byl pojmenován jako ,,ostravské metro“. Páteřní síť by pak doplnily další navazující tramvajové linky. Další změnou je posílení autobusových linek č. 48 a 78. Těmito změnami by měl zřizovatel DPO, tedy město Ostrava, ušetřit bezmála 50 milionů korun. Navrhnutý model tramvajové dopravy byl vytvořen na základě dat získaných měřením obsaditelnosti spojů. Tímto by se mělo podle DPO eliminovat, že spoje budou přeplněné nebo naopak nevyužívané.

Systém ,,ostravského metra“ čerpal inspiraci z moderních provozů na západě Evropy. Ty spočívají v nejmenším možném počtu linek jedoucích v krátkých intervalech. V Ostravě by tak mělo dojít k redukci linek – nově by mělo být v provozu jedenáct denních a pět nočních linek.


Původně navrhovaný plán sítě tramvajové dopravy - denní provoz. Návrh DPO.

Číst dál: Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

Stavba nové odstavné plochy tramvají v Olomouci

DPMOOlomouc stále nemá novou vozovnu tramvají, stávající vozovna v centru města na ul. Koželužské nedostačuje již kapacitně proto město s dopravním podnikem rozhodli o dalším provizoriu – stavbě odstavné plochy poblíž hlavního nádraží.

Původní plán byl jen vytvořit trojici kolejí v délce 101 až 207 m, na kterých mělo najít útočiště 32 tramvají. Město Olomouc se, ale rozhodlo vytvořit větší zázemí, které bude zahrnovat také odstavnou halu.

Odstavy Jeremnekova ul.

Číst dál: Stavba nové odstavné plochy tramvají v Olomouci

Výběr dopravce

Nové fotografie

listopad 2023
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
3101724 
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: