Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rekonstrukce tramvajové zastávky Kotva a přilehlé křižovatky v Ostravě

dpoZáměr spolu s přípravou na realizaci projektu rekonstrukce ostravských tramvajových zastávek Kotva včetně přilehlé křižovatky probíhal v letech 2017–2019. Samotná realizace je v plánu na letošní rok 2020. Vítězem veřejné zakázky se stala společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která porazila ostatních pět zájemců nabídnutou cenou 71,2 mil. Kč vč. DPH.

30.6.2020   Rekonstrukce zastávky Kotva a přilehlé křižovatky (3)
Souprava tramvají ČKD T6 odbavuje cestující na současné zastávce Kotva.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové zastávky Kotva a přilehlé křižovatky v Ostravě

Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

dpoTramvajová smyčka Hlučínská v Ostravě–Přívoze leží u křižovatky ulic Hlučínská a Slovenská již od roku 1976. Tehdy se po svém vzniku stala přestupním uzlem mezi tramvajemi linky č. 1 do Hlučína, která zůstávala v režii starých dvounápravových vozů, a linkami č. 14 a 15, které obsluhovaly centrum města, Vítkovice a Hrabůvku a byly obsluhovány moderními vozy řady T. Vznik smyčky umožnil odsunout vozy staré konstrukce na úseky mimo centrum města, takže mohlo dojít k celkovému zvýšení cestovní rychlosti. Původní provedení smyčky poskytovalo možnost k obracení jak tramvajových vlaků ve směru z centra města, tak souprav starých vozů od Hlučína.

16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (2)
16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (1) 16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (3)

Současný stav tramvajové smyčky Přívoz, Hlučínská.

Číst dál: Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

Dlouhodobá železniční výluka v úseku Brno hlavní nádraží - Zastávka u Brna

Dne 15. června byly zahájeny přípravné práce na vlakové trati spojující Brno se Zastávkou u Brna a Rapoticemi. Trať projde kompletní modernizací, v některých úsecích bude dvoukolejný provoz tak, aby vlaky mohly jezdit častěji a v budoucnu nahradit některé souběžné regionální autobusové linky.

Náhradní dopravu za vlaky linky S4 zajištují dvě autobusové linky. První z nich je xS4A, jedná se o zrychlenou linku, jezdící pouze přes významné zastávky vlaku na trase Brno Hlavní nádraží – Rosice u Brna – Zastávka u Brna – Rapotice. Druhou je linka xS4B, pomalá linka, zajištující spojení mezi Brnem a Zastávkou u Brna, jedoucí přes všechny vlakové stanice a obce na trase.

Na těchto linkách jezdí jak větší autobusoví dopravci, kteří zajištují v jihomoravském kraji dopravu i v rámci IDS JMK, tak i menší soukromníci. K vidění zde jsou velice zajímavé typy i značky autobusů, proto jsem se opakovaně vydal tuto linku vyfotografovat.

Ve dnech 20. a 21. června jsem fotil na obou konečných: Zastávka u Brna žel. st. A Brno hlavní nádraží. První fotografie ze Zastávky u Brna žel. stanice zobrazuje Karosa AXER 12.8 M soukromého dopravce Vilém Leonhard. Jedná se o autobus z roku 2005, původně jezdící u OmnibusbetriebRonnyPasternak, Lassan. Na dalších fotografiích, pořízených na konečné Brno hlavní nádraží, zachytil fotograf další zajímavé kousky. Jedná se o SOR C 10.5 RZ 5B0 2199 (rok výroby 2008) dopravce DOPAZ, do roku 2018 zajištující výkony na regionálních linkách č. 251 a 290 na Boskovicku, nyní jezdící náhradní dopravu. Dále SOR C 10.5 RZ 3T3 0413 z roku 2005, původně jezdící u Arriva Morava a.s., nyní u soukromého dopravce Autodoprava Jíra. Dále zde byl k vidění Mercedes-Benz Citaro O 530 MÜ LE II RZ 2BJ 4273 z roku 2010, jezdící dříve u Omnibusbetrieb a nyní patřící soukromému dopravci Vilém Leonhard. Předposledním autobusem je Karosa AXER 12.8 M RZ 2BH 7181 z roku 2004, dříve jezdící u dopravce SAD Dunajská Streda a nyní patřící soukromému dopravci kmko logis. Poslední zajímavý autobus je MAN NÜ 313 Lion's City Ü z roku 2006, pocházející z Německa (DB ZugBUsRegionalverkehr Alb-Bodensee, od dubna 2020 jezdící u soukromého dopravce Autodoprava Jíra. Také dodávka RZ 5J6 2299, dopravce BDS-BUS, patří k této výluce a je určená pro přepravu zavazadel a kol na určených spojích linky XS4.

Číst dál: Dlouhodobá železniční výluka v úseku Brno hlavní nádraží - Zastávka u Brna

Svatební trolejbus v Mariánských Lázních

V sobotu 20. června 2020 si své Ano řekli dlouholetý řidič DP Mariánské Lázně Petr Faměra a Mgr. Michaela Sůsová. A nebyla to svatba obyčejná. Pro dopravu svatebčanů na místo, kde se konal obřad, byl vypraven speciálně vyzdobený trolejbus. Přinášíme vám rozhovor s novomanželem, který se v ulicích lázeňského města pohybuje v autobuse či trolejbuse již bezmála 30 let.

Svatba (2)
Svatební jízda v Mariánských Lázních.

Číst dál: Svatební trolejbus v Mariánských Lázních

Dopravní podnik města Brna i KORDIS zveřejnil prázdninové jízdní řády. Razantně se omezovat nebude

dpmbNa stránkách brněnského Dopravního podniku města Brna a.s. (dále jen DPMB) i koordinátora dopravy v Jihomoravském kraji se již objevily nové jízdní řády platné pro letní prázdniny.

Na regionálních linkách se mění jízdní řády téměř u poloviny linek a ve všech oblastech. Ve většině případech se jedná o navrácení linek ke standartnímu prázdninovému režimu, jelikož doteď jezdily v omezeném režimu vlivem nákazy koronavirem. V praxi to znamená, že nepojedou školní a posilové spoje, tedy ty, co mají u svých spojů inverzní značky „50“, „56“ a „73“. Jediná omezená zůstává linka č.108, kde je zrušena i nadále většina expresních spojů. U regionálních linek změny nastávají od středy 1. července 2020.

2020 09 17@7453@BSE 94 68@Koniklecova
Brněnský autobus Karosa B 931 E ev. č. 7453.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna i KORDIS zveřejnil prázdninové jízdní řády. Razantně se omezovat nebude

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2020
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: