Dne 23. dubna 2024 zveřejnil Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) veřejnou zakázku s názvem ,, Modifikace 18 m autobusu pro potřeby marketingu“. Předmětem zakázky bude přestavba článkového autobusu pro prezentační (marketingové) účely DPO. Předpokládaná cena zakázky by měla být 1 040 000 Kč bez DPH. Kritéria této zakázky jsou: 70 % celková cena bez DPH a 30 % doba realizace díla.
.jpg)
,,Marketingový" autobus Solaris Urbino 18 ev. č. 7805. Foto: Repronis.





Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) získal pravomocné povolení záměru výstavby nabíjecí a napájecí infrastruktury určené pro elektrifikaci autobusové linky č. 131 Bořislavka – Hradčanská. Na jejího zhotovitele DPP společně s elektrifikací autobusové linky č. 176 vyhlásil veřejnou zakázku v loňském prosinci. Její dokončení a uzavření smlouvy s vítězným uchazečem DPP předpokládá na začátku letošního jara. Zahájení samotné výstavby DPP předpokládá nejpozději do konce letošního června s cílem dokončení a zprovoznění nejpozději do konce června 2026. Autobusová linka č. 131 se poté změní na trolejbusovou č. 51. Cílem DPP je na projekt získat spolufinancování z dotací Evropské unie z Národního plánu obnovy.
Dopravní podnik města Brna po více než čtvrtstoletí ukončil provoz trolejbusů Škoda 21Tr. Brno bylo historicky největším provozovatelem vozů tohoto typu. „Jednadvacítky“ se staly symbolem modernizace městské dopravy v Brně, protože byly prvními nízkopodlažními trolejbusy ve flotile DPMB. Dopravní nadšenci se s posledními trolejbusy mohli naposledy svézt během rozlučkových jízd, které se uskutečnily v sobotu 15. března 2025.