Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostravská Ekova Electric na prodej

ekovaDceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava a. s. - Ekova Electric a. s. hledá strategického investora. DPO zvažuje prodej až 100 % akcií této firmy, informoval na svých internetových stránkách v půlce měsíce prosince 2019. Potenciální zájemci by měli podat své nabídky do 17. ledna 2020.

Připomeňme, že Ekova Electric a.s. vznikla v roce 2011, a to osamostatněním těžké údržby kolejových vozidel, prováděné v ústředních dílnách v Martinově. Mimo oprav vozidel pro DPO však Ekova montuje také nové trolejbusy a elektrobusy a opravuje rovněž vozidla pro další dopravní podniky nejen v České republice, ale i ze zahraničí.

Číst dál: Ostravská Ekova Electric na prodej

Změny jízdních řádů na linkách ODIS od 1. července 2020

S příchodem letních prázdnin dochází na linkách ODIS v Moravskoslezském kraji ke změnám jízdních řádů.

dpoZměny na linkách MHD Ostrava - Dopravní podnik Ostrava a.s.
Začátkem letních prázdnin v Ostravě započne tramvajová výluka v úseku Třebovice, OC – Nová Ves, vodárna. V tomto úseku probíhá rekonstrukce tramvajové trati kvůli zvýšení traťové rychlosti. Další velkou výlukou bude rekonstrukce tramvajové smyčky Hlučínská.

Linky č. 20, 92 a 109
Provoz zmíněných linek bude od 1. července – 31. srpna 2020 zastaven.

Linky č. 3, 4, 7, 8, 11, 17 a 19
Zmíněné linky budou po dobu rekonstrukce trati Třebovice, OC – Nová Ves, vodárna ukončeny na konečné zastávce Hulváky, kde poté budou pokračovat na jiné linky.

Organizace linek MHD během tramvajové výluky Třebovice, OC – Nová Ves, vodárna
Linky č. 3 a 11
Linka č. 3 pojede v trase Dubina – Hulváky, kde se následovně překurzuje na linku č. 11 v trase Hulváky – Zábřeh.

Číst dál: Změny jízdních řádů na linkách ODIS od 1. července 2020

Ve Zlíně vyřadili jedinečný trolejbusový prototyp

zlin logoPo patnácti letech provozu ukončil svou službu na linkách MHD Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice první nízkopodlažní kloubový trolejbus. Vozidlo Škoda 25 Tr Citybus má najeto 1 021 121 kilometrů. Podle znaleckého posudku i doporučení výrobce se po vzniklé závadě již nevyplatí trolejbus opravovat.

2019 05 07@401@@Sportovni hala
Trolejbus Škoda 25 Tr Citybus ev. č. 401, vyfotografovaný na konečné zastávce Sportovní hala.

Dopravní společnost Zlín – Otrokovice zakoupila v roce 2005 svůj tehdy první nízkopodlažní třínápravový kloubový trolejbus s dieselagregátem od výrobce Škoda Electric Plzeň za 11,7 milionu korun (bez DPH). Šlo o prototyp tohoto nového trolejbusu, který dosud nebyl nikde nasazen do běžného provozu. Byl vyroben v roce 2004, a než se dostal do Zlína, fungoval rok jako zkušební a předváděcí vozidlo výrobce. V DSZO dostal tento vůz evidenční číslo 401. Prototyp vznikl u výrobce nestandartní přestavbou karoserie z autobusu na trolejbus. Ve stejném provedení se další přesně takový trolejbus nevyrobil.

Číst dál: Ve Zlíně vyřadili jedinečný trolejbusový prototyp

Další ostravské tramvaje na prodej

dpoZa vyvolávací cenu 1 529 715 Kč nabízí Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) soubor celkem 19 tramvajových vozů. Z 15 vozů T3 v různých modifikacích je pětice vozů typu ČKD T3SUCS s původní odporovou zrychlovačovou výzbrojí (ev. č. 929, 953, 955, 963, 965), stejný počet zastupuje také typ ČKD T3G s tyristorovou výzbrojí TV8 (ev. č. 984, 1014, 1017, 1031, 1042), čtyři vozy nesou tranzistorovou výzbroj TV Progress - ČKD T3R.P (ev. č. 964, 972, 1016, 1021) a posledním ze zástupců „té-trojek“ je vůz ČKD T3R.E ev. č. 968, nesoucí prototypovou asynchronní výzbroj TV Europulse. Zbývající čtveřici tramvají v souboru tvoří vozy ČKD T6A5 ev. č. 1110, 1119, 1131 a 1135.

2020 01 10@929@@Dílny DP Ostrava
Tramvajový ,,hřbitov" ostravských tramvají v Dílnách DPO v Ostravě-Martinově. V popředí vůz ev. č. 929.

Číst dál: Další ostravské tramvaje na prodej

Stržené vedení omezilo provoz trolejbusů v Brně-Novém Lískovci

dpmbV pondělí 22. června v 6.40h. došlo ke stržení trolejového vedení u zastávky Čtvrtě v brněnském Novém Lískovci, kde jezdí páteřní trolejbusové linky č. 25 a 26. Řidič trolejbusy Škoda 31 Tr SOR  ev. č. 3639 (linka č. 25 kurz 02514) strhnul vedení při projíždění přes sjížděcí výhybku a poškodil vedení ve směru do centra. Zároveň na místě zůstal uvíznutý a blokoval tak dopravu. Na místo byli vysláni pracovníci traťového vedení, kteří 40 minut vedení opravovali. Dopravu na místě řídila osádka dispečinku, doprava byla vedena kyvadlově vždy v jednom jízdním pruhu. Trolejbusy ve směru do centra projížděly krokem a se staženými sběrači proudu za asistence dispečinku nebo řidiče uvíznutého trolejbusu. Zdržení trolejbusů i veřejné dopravy bylo na místě 5-10 minut.

22.6.2020   Čtvrtě (2)

Číst dál: Stržené vedení omezilo provoz trolejbusů v Brně-Novém Lískovci

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2020
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: