Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

dpoAč nadpis článku může znít jako sci-fi (zvláště vzhledem k protahující se snaze vystavět tramvajovou trať na porubský VIII. obvod), není to opravdu žádný apríl. Pokud půjde vše podle plánu, měl by Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) již na konci letošních letních prázdnin otevřít první úsek tramvajové tratě, kde budou moci tramvaje jezdit rychlostí až 80 km/h.

Nejedná se samozřejmě o novou trať, nýbrž pouze o rekonstrukci již existující, konkrétně té v úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Třebovice, OC. Impulsem pro městského dopravce byl nejspíše fakt, že jak nové tramvaje Stadler Tango NF2, tak plánované vozy Škoda ForCity Smart jsou schváleny pro maximální rychlost 80 km/h, kterou však v současnosti na ostravské síti nemohou nikde dosáhnout.

Ke konci roku 2018 proto DPO vyhlásil veřejnou zakázku s názvem ,,Analýza rizik Zvyšováni rychlosti na TT,“ a zároveň vybral čtveřici tramvajových úseků , kde by maximální rychlost tramvají rád zvýšil na zmíněných 80 km/h. Následně byla v dubnu 2019 zveřejněna zakázka na vyhotovení projektové dokumentace, jejíž obsahem již měly být konkrétní stavební úpravy vybraných tratí.

Číst dál: Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

Rekonstrukce zastávky Náměstí Svatopluka Čecha v Ostravě

dpoDne 4. května 2020 byla zahájena rekonstrukce sdružené zastávky Náměstí Svatopluka Čecha a má trvat do 30. června 2020. Jde o první ze série oprav, ve se nachází také tramvajové zastávky na ulicích Výškovická, Hlučínská a Opavská a které budou realizovány všechny do roku 2022. Investiční akce je významným podílem financována z dotace Evropské unie a zhotovitelem je společnost Strabag Rail s.r.o. Cena za zhotovení stavby bude více než 38 miliónu korun bez DPH.

29.4.2020   Zastávka Náměstí Svatopluka Čecha (2)

Číst dál: Rekonstrukce zastávky Náměstí Svatopluka Čecha v Ostravě

Druhá vlna elektronického odbavování cestujících v Brně

dpmbOd 1. července Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) spouští v MHD druhou vlnu elektronického odbavování cestujících (EOC).

Systém je velice jednoduchý. Cestující,který chce cestovat bez jízdního dokladu, při nástupu do každého vozidla kterým pojede přiloží k validátoru ve voze, umístěného u každých dveří, svoji kreditní kartu akceptující bezkontaktní platby (event. Chytré hodinky nebo mobil, pokud to umí). Systém si zapamatuje v rámci 1 dne všechny jeho cesty a na konci dne vyhodnotí kolik má zaplatit a sumu automaticky strhne. Pokud tak cestující během jedné hodiny jel třeba třemi spoji po 8 minutách, místo třech 15 minutových jízdenek po 20korunách zaplatí na konci dne pouze jedinou – hodinovou za 25 korun. To samé, pokud cestující jel během jednoho dne třeba 4 jízdy po 30 minutách, nezaplatí čtyři hodinové jízdenky po 25 korunách, nýbrž jednu jednodenní za 90 korun. Výhodné to je například pro ty, co chtějí cestovat během dne různě a dopředu neví jak. Nemusí si tak pořizovat například univerzální jízdenku a řešit jak si ji označit, nebo mít větší zásobu jízdenek v dokladovce, nebo kupovat více SMS jízdenek a nakonec litovat, že by bylo lepší mít jednodenní jízdenku. Cestující také nemusí řešit dopředu jak dlouho a kam pojede, a dle toho pořizovat jízdní doklady. Odpadá také nutnost řešit kde je jízdenkový automat nebo předprodej jízdenek.

Číst dál: Druhá vlna elektronického odbavování cestujících v Brně

Bude se v Ostravě rozšiřovat tramvaj?

Tramvaj je bezpochyby moderní a ekologickou páteřní dopravou města. Nyní se v Ostravě otevřela možnost její prodloužení…

Vizualizace Duha (DPO)
Vizualizace DPO nové tramvajové trati v Ostravě Porubě u zastávky Duha z prezentace Chytrá a přátelská doprava pro Ostravu.

Nastalo období příprav dalšího období čerpání dotací z evropských fondů pro zlepšování životní úrovně občanů ČR. Jedním z projektů, na který jsou již připraveny finance z Ministerstva dopravy a na který je možné čerpat také evropské peníze, je výstavba nové tramvajové trati na sídliště v Ostravě - Porubě. Zbývá jen, aby se obyvatelé dotčené oblasti měli aktivní zájem o realizaci. Pojďme si společně projít podrobnosti této zajímavé dopravní stavby.

Číst dál: Bude se v Ostravě rozšiřovat tramvaj?

Rekonstrukce přednádražního prostoru v Havířově

V pondělí 6. ledna 2020 stvrdili svými podpisy zástupci města Havířov a zástupci brněnské společnosti OHL ŽS úpravu přednádražního prostoru v Havířově. Právě zmíněná společnost OHL ŽS se stala vítězem výběrového řízení této zakázky, když porazila dalších šest konkurenčních společností, a to díky ceně a termínu dokončení. Právě na tyto dva parametry kladlo město Havířov největší váhu. Hodnota zakázky je nakonec okolo 100 milionů Kč a firma musí úpravu před havířovským nádražím stihnout do 12 měsíců od předání staveniště. Rekonstrukce započala 5. února 2020.

6.5.2020   Informační cedule o stavbě

Číst dál: Rekonstrukce přednádražního prostoru v Havířově

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2020
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: