Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Autobusy na Letišti Leoše Janáčka Ostrava

leos janacek airportLetiště Leoše Janáčka Ostrava se nachází v obci Mošnov, přibližně 23 km od centra Ostravy. Cestující využívající hromadnou dopravu se na letiště mohou dopravit pomocí několika autobusových linek. Z Ostravy vedou na letiště linky č. 333 (Ostrava, ÚAN – Mošnov, Airport) a 331 (Ostrava, Přívoz, Sad B. Němcové – Mošnov, Airport), v rámci své trasy však tudy projíždějí i linky č. 670 (Ostrava, ÚAN – Mošnov, Airport – Nový Jičín, aut. nádr.) a 820 150 (Ostrava, ÚAN – Mošnov, Airport – Rožnov p. R., aut. st. Vsetín, aut. nádr.), Kopřivnici pak s letištěm spojuje linka č. 632 (Kopřivnice, aut. nadr. – Mošnov, Airport).

Mimo autobusového spojení však mohou cestující již tři roky využít také vlak. Od 13. dubna 2015 je totiž mošnovské letiště jako první v České republice napojeno na železniční síť, zajíždějí sem vlaky linky S4 z Bohumína a Ostravy, které mají zajištěné přestupní vazby i na další vlakové linky v regionu.

2018 04 12@@4T3 8242@Letiště Leoše Janáčka Ostrava (2)
Letištní autobusy Solaris Urbino 15 RZ 4T3 8242 a 4T5 8977, vyfotografované před odbavovací halou Letiště Leoše Janáčka Ostrava.

Číst dál: Autobusy na Letišti Leoše Janáčka Ostrava

První trolejbusy s karosérií SOR NS 12 míří do Opavy

mdpo noveFlotilu nových trolejbusů za více než 130 milionů korun získá ještě do konce letošního roku Městský dopravní podnik Opava a.s.. Do Slezska míří deset vozidel Škoda 32 Tr SOR z plzeňské Škody Electric. Vozy nabídnou vysoký komfort a také nový a moderní design, totiž karosérii zcela nové generace. Jedná se o novou karoserii SOR NS 12. Dopravce tyto nové trolejbusy nasazoval na trolejbusovou linku č. 221, která je z části vedena mimo trolejové vedení. Nyní na této lince jezdí trolejbusy Solaris Trollino 12 AC a Škoda 26 Tr Solaris, které jsou vybaveny dieselagregátem.

skoda 32Tr
Návrh barevného schématu trolejbusů Škoda 32 Tr SOR pro Městský dopravní podnik Opava a.s. (Zdroj: Škoda Transportation)

Číst dál: První trolejbusy s karosérií SOR NS 12 míří do Opavy

Dopravní podnik hl. m. Prahy dal zelenou plné elektrifikaci linky č. 140

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rozvoji ekologické elektrobusové dopravy. DPP schválil na základě vyhodnocení zkušebního provozu záměr na plnou elektrifikaci autobusové linky č. 140 na trase Palmovka – Letňany – Čakovice – Miškovice. Elektrobusy s dynamickým dobíjením by na celé lince č. 140 měly vyjet nejpozději v roce 2021.

2017 10 27@9505@@Palmovka (2)
Parciální trolejbus SOR TNB 12 ev. č. 9505 zapůjčený na testování DP hl. m. Prahy a.s.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy dal zelenou plné elektrifikaci linky č. 140

Novoveská C 744 opäť na linkách MHD

eurobusVo štvrtok 5. apríla 2018 sa približne po roku dostal do premávky posledná linková Karosa typu C 744 na Slovensku. Ide o autobus Karosa C 744.24 (EČV KE-477HF) patriaci spoločnosti eurobus, ktorý zabezpečuje mestskú hromadnú dopravu v meste Spišská Nová Ves a susednej obci Smižany, kde je toto vozidlo zaradené. „Harmonika“, ako Karosu miestny prezývajú, bola dlhodobo odstavená od júna 2017 z dôvodu, že dopravca pre ňu nemal žiadne služby na linkách MHD. Situácia sa ale zmenila začiatkom apríla 2018, kedy pre poruchu kĺbového autobusu Karosa-Citybus 18 M (EČV KE-057FT) nemal eurobus kapacitnú náhradu a do úvahy pripadalo len opätovné zaradenie Karosy C 744. Preto sme aj v roku 2018 mohli v premávke vidieť túto už 27-ročnú „babičku“ a to na linkách MHD č. 4, 8 či 15.

2018 04 06@@KE 477HF@ul. Školská
Karosa C 744 (EČV KE-477HF) prechádza ul. Školská.

Číst dál: Novoveská C 744 opäť na linkách MHD

Nové trolejbusy pro DPO

dpoDne 30. září 2016 se ve věstníku veřejných zakázek objevila zakázka na dodávku 2 dvoučlánkových trolejbusů a 10 jednočlánkových trolejbusů s pomocným akumulátorovým pohonem (tedy jedná se o bateriové nebo-li parciální trolejbusy). Dopravce předpokládal, že celková hodnota zakázky by měla být 170 mil. Kč bez DPH. Cena za jeden dvoučlánkovy vůz cca 15 mil Kč bez DPH a za jednočlánkový 14 mil Kč bez DPH). Dále dopravce předpokládá, že část z této hodnoty bude uhrazena z Evropského fondu pro regionální rozvoj (Integrovaný regionální operační program – IROP).

Technická specifikace vozů
Dvoučlánkové vozy

  • 2 dvoučlánkové vozy by měly být dlouhé 17,5 až 18,8 m a šířka by měla být 2,55 m.
  • Kapacita vozu by měla být minimálně 110 cestujících, z tohoto počtu by 30 % cestujících mělo mít možnost přepravy na sedadlech, a to včetně sklopných.
  • Vozy by měly být vybaveny superkapacitory.
  • Dále ve vozech by neměla chybět celovozová klimatizace, kamerový záznam.
  • Vozy by měli být vybaveny vnitřními LCD monitory, které jsou shodné již s dodanými autobusy Solaris Urbino 18 CNG.

Číst dál: Nové trolejbusy pro DPO

Výběr dopravce

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: