Pondělí 13. srpna 2018, sedmá hodina ranní, smyčka Martinov. Jindy poklidná nástupní zastávka linky č. 4 tento den nezvykle žije. Důvod zvýšeného zájmu běžný cestující spatří - pokud prohlédne přes řadu fotografů a zástupců Dopravního podniku Ostrava (dále DPO) - stát ve smyčce. Je jím nová ostravská tramvaj Stadler Tango NF2, která zanedlouho v nástupní zastávce nabere své první cestující vůbec.

Tramvaj Stadler Tango NF2 ev. č. 1701 odbavuje cestující na zastávce Výstaviště.
Zkušební provoz s cestujícími je jedním z posledních kroků, které jsou nezbytné pro schválení tohoto nového typu u Dražního úřadu ČR a pro získání homologace pro evropské trhy. Předchozí měsíce byly již úspěšně absolvovány zkušební jízdy bez zátěže a s neživou zátěží.




V průběhu měsíce října 2018 byl do Dopravního podniku města Olomouce, a.s. dodán první elektrobus. Jedná se konkrétně o dvanáctimetrový SOR NS 12 Electric od společnosti SOR Libchavy spol. s r.o., který byl pořízen v rámci projektu „Nákup bezemisních vozidel pro MHD“. Tento moderní, městský, plně nízkopodlažní autobus je prvním elektrobusem, který bude na území města Olomouce trvale obsluhovat linky MHD. Vůz obdržel evidenční číslo 501. Do současnosti se vždy jednalo jen o dočasné výpůjčky vozidel na testování.
V uplynulých dnech oslavilo 27 kladenských autobusů na CNG první rok provozu. Nasazuje je společnost ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva. Osmnáct standardních autobusů a devět kloubových vozů na alternativní pohon CNG najely za tu dobu přes tři miliony kilometrů a vyprodukovaly čtyři tuny emisí. Vyřazené autobusy EURO normy II a III by při stejném nájezdu vypustily 1 090 tun emisí.
První nový trolejbus Škoda 32 Tr SOR přijel do opavské vozovny MDPO a.s. dne 15. října 2018. Jde o moderní nízkopodlažní trolejbus s karoserií autobusu SOR NS 12 od společnosti SOR Libchavy spol. s r.o. a elektrovýzbrojí Škoda. Zajímavostí je skutečnost, že je to první kus svého typu trolejbusu na světě.