Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Výstavba druhé etapy tramvajové trati na olomoucká sídliště Nové sady a Povel

DPMOZatímco v Ostravě se sen výstavby nové tramvajové trati začíná vzdalovat, Olomouc úspěšně zahajuje stavbu druhé etapy již stávající tramvajové trati, která je provizorně ukončena v zastávce Trnkova.
Začněme rekapitulací první etapy:

  • vede od tržnice po ulici Trnkovu
  • zahájení výstavby: červen 2012
  • Zprovoznění nové trati 29. října  2013
  • délka tratě: 1394 metrů
  • na trati se nacházejí 3 inteligentní zastávky: Šantovka, V Kotlině a konečná zastávka Trnkova
  • trať není ukončena klasickou smyčkou, ale kolejovou úvratí (z důvodu dalšího prodloužení tratě), byly na tuto trať pořízeny oboustranné tramvaje Vario LF+/o
  • bude zde železniční přejezd se čtvrtým tramvajovým křížením v Olomouci, tentokrát kvůli bezpečnosti poprvé se závorami
  • První etapu stavěla společnost Stavoprojekt Olomouc a.s.

13.1.2022   TT u křižovatky ulic Zikova x Jeremiášova x Schweitzerova (1)
Prodloužení TT z konečné zastávky Trnkova po konečnou zastávku U kapličky (Schweitzerova).

Číst dál: Výstavba druhé etapy tramvajové trati na olomoucká sídliště Nové sady a Povel

Nejdražší sólo tramvaj v ČR dostala Olomouc

DPMOVe čtvrtek dne 20. ledna 2022 obdržel Dopravní podnik města Olomouce (dále jen DPMO) poslední novou obousměrnou tramvaj EVO 1/o, která dostane evidenční číslo 124, a zařadí se tak ke třem již provozním tramvajím tohoto typu v Olomouci. Vedle tří oboustranných vozu DPMO provozuje také pět jednosměrných tramvají tohoto typu.

2022 01 20@124@@Vozovna DPMO (6)
Nová olomoucká tramvaj EVO 1/o ev. č. 124.

Číst dál: Nejdražší sólo tramvaj v ČR dostala Olomouc

Poslední Vario zamířilo do Olomouce

DPMOV pátek dne 2. října 2020 byla do Olomouce místnímu dopravci, Dopravnímu podniku města Olomouce a.s. (dále jen DPMO) dodána zřejmě vůbec poslední vyrobená tramvaj typu Vario LF. Přesné označení tohoto konkrétního vozu, který obdrží ev. č. 248, je Vario LFR.S. Písmeno R v označení značí to, že se nejedná o novostavbu, ale o rekonstrukci (v tomto případě vozu ČKD T3R.P ev. č. 182 z roku 1982), kdy je však z původního vozu prakticky využit hlavně technický průkaz. Písmeno S pak značí výrobce elektrické výzbroje, v tomto případě jde o výzbroj Škoda (kromě této výzbroje se na Variích vyskytovala i výzbroj Europulse, v názvu tak bylo místo písmena S obsaženo E.
Suma, kterou DPMO za tramvaj Vario LFR.S ev. č. 248 zaplatil, byla 19,3 mil. Kč a dalších 5 mil. Kč padlo na servis a náhradní díly.

2020 10 02@248@@Vozovna DPMO (3)
Nejnovější olomoucká tramvaj - zrekonstruovaná tramvaj Vario LFR.S budoucího ev. č. 248.

Číst dál: Poslední Vario zamířilo do Olomouce

První elektrobus v Olomouci

DPMOV průběhu měsíce října 2018 byl do Dopravního podniku města Olomouce, a.s. dodán první elektrobus. Jedná se konkrétně o dvanáctimetrový SOR NS 12 Electric od společnosti SOR Libchavy spol. s r.o., který byl pořízen v rámci projektu „Nákup bezemisních vozidel pro MHD“. Tento moderní, městský, plně nízkopodlažní autobus je prvním elektrobusem, který bude na území města Olomouce trvale obsluhovat linky MHD. Vůz obdržel evidenční číslo 501. Do současnosti se vždy jednalo jen o dočasné výpůjčky vozidel na testování.

2018 10 29@501@6M6 7619@Hlavní nádraží
Nový elektrobus SOR NS 12 Electric vyfotografovaný na zastávce Hlavní nádraží.

Číst dál: První elektrobus v Olomouci

První EVO1 v Olomouci

DPMODo Olomouce dorazila ve čtvrtek 14. září 2018 první tramvaj typu EVO1. Jde o první vlaštovku z celkem pěti objednaných vozů, které vzešly z loňského výběrového řízení.

Výrobcem vozu jsou Krnovské opravny a strojírny. Jde o první sériový vůz, prototyp vznikl již v roce 2015 a po testovacích jízdách v Praze byl v roce 2016 odkoupen mosteckým DP. Jedná se o jednosměrnou čtyřnápravovou plně nízkopodlažní tramvaj o délce 15,1 m, pro výměnu cestujících slouží čtvery dveře, mimo prvních jsou všechny dvoukřídlé. Vozy budou vůbec jako první olomoucké tramvaje plně klimatizované.

2018 09 14@211@@Vozovna DPMO
Nová olomoucká tramvaj EVO1 budoucího ev. č. 211.

Číst dál: První EVO1 v Olomouci

Jste zde: