Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /disk_1/www/cz/mhdzive/www/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 998 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /disk_1/www/cz/mhdzive/www/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 998 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /disk_1/www/cz/mhdzive/www/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 998

Kam s nimi? Aneb o nadbytečných ostravských autobusech

V prvních březnových dnech roku 2013, kdy Dopravní podnik Ostrava a.s. přistoupil k optimalizaci autobusové dopravy, se rázem několik velkokapacitních vozidel stalo nadbytečnými. Bylo přistoupeno k odstavení několika vozidel Solaris Urbino 15 a Karosa B 941 (E).

K patnáctimetrovým Solarisům, na rozdíl od kloubových Karos, byl osud příznivější, neboť spolehlivě posloužily při dlouhodobé letní výluce trolejbusové linky 102. V současné době jsou však opět odstaveny pro svou nadbytečnost. Konkrétně se jedná o vozy z provozovny Hranečník ev. č. 7601 – 7605.

Odstavené kloubové Karosy pak byly jako nepotřebné počátkem června nabídnuty k odprodeji. Během prázdnin se původní cena vozidel ještě snížila, neboť o vozy nikdo neprojevil zájem. Až v říjnu 2013 se podařilo odprodat tři z nich Dopravnímu podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou a.s. (DPMLJ), který tato vozidla spolu se svými dvěma kloubovými Karosami B 961 E využije při dlouhodobé tramvajové výluce mezi Libercem a Jabloncem, která odstartuje v únoru roku 2014. DPMLJ zakoupil vozy Karosa B 941 E ev. č. 4287 z garáží na Hranečníku a dvě porubské Karosy B 941 - ev. č. 4254 a 4257 (v Liberci obdrželi ev. č. 317 a 318). Ex-ostravská 4287 byla v Liberci označena ev. č. 319 a v současnosti již je k vidění v libereckých ulicích na lince č. 12. U zbylých dvou vozů se po příjezdu do severočeské metropole objevily drobné závady (porucha motoru, resp. točny), a před nasazením do provozu se tak musí nejprve podrobit opravám.

4287 - OSB 60...

Bývalá ostravská Karosa B 941 E ev. č. 4287, nyní u nového majitele a to DP měst Liberce a Jablonce nad Nisou

Číst dál: Kam s nimi? Aneb o nadbytečných ostravských autobusech

Požár vozovny v Opavě

Neděle 20. října 2013

Při požáru haly dopravního podniku v Opavě – Kylešovicích , ohlášeném krátce po nedělní 16. hodině, shořelo sedm trolejbusů. Prozatím se stále zjišťuje, zda požárem nejsou poškozeny i další vozidla. Škoda na vozidlech a hale byla předběžně vyčíslena na 48 milionů korun, podle novějších zpráv radnice až na 100 milionů korun. Požár zřejmě způsobila technická závada na jednom z trolejbusů, od kterého se plameny dostaly na další vozy.

Požár představuje pro dopravní podnik značnou komplikaci, která se zřejmě projeví v dopravní špičce. Aby se komplikace minimalizovaly, nebudou vozy MHD až do odvolaní obsluhovat linky číslo 202, 205 a 210. Dopravní podnik se bude snažit zajistit náhradní vozidla.

Pro doplnění uveďme, že nákupní cena nového trolejbusu je zhruba deset milionů korun a přesto, že vozy nebyly nové, dopravní podnik pocítí velkou ztrátu, protože vozy neměl pojištěné proti takové mimořádné události. Kromě haly a vozidel v ní uskladněných požár poškodil také trolejové vedení. U požáru zasahovalo 11 jednotek s 90 hasiči a 21 kusy techniky. Dohašovací práce budou pokračovat minimálně do rána.

20.10.2013 - ...
20.10.2013 - ...
20.10.2013 - ...
20.10.2013 - ...
20.10.2013 - ...
20.10.2013 - ...
   

Požár v opavské vozovně (FOTO: www.pozary.cz)

Ve večerních hodinách poskytl Dopravní podnik Ostrava a.s. opavskému Městskému dopravnímu podniku a.s. první pomocnou ruku. Opavský dopravce si přijede pro pět vozidel Karosa B 932 (E). Provozovna Hranečník zapůjčí vozy Karosa B 932 (ev. č. 6474) a Karosa B 932 E (ev. č. 6494 a 6496). Provozovna Poruba zapůjčí dva vozy Karosa B 932 (ev. č. 6460 a 6482). 

Číst dál: Požár vozovny v Opavě

Strojírenský, elektrotechnický ale i dopravní průmysl, to vše na veletrhu MSV v Brně

Během 7. - 11. října se v Brně uskutečnil jubilejní 55. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu (MSV). Jedná se o nejvýznamnější průmyslový veletrh ve střední Evropě s každoroční účastí více než 1 500 vystavovatelů a 80 000 návštěvníků.

I letos byly zastoupeny všechny klíčové oblasti strojírenského a elektrotechnického průmyslu. Moravskoslezský prapor nesla na veletrhu zejména společnost Vítkovice Machinery Group, která se v Brně prezentovala prostřednictvím technické infrastruktury stlačeného zemního plynu (CNG). K vidění byly zásobníky, plnící stanice, přepravní kontejnery, ale i dopravní prostředky, mezi které patřila osobní vozidla i CNG lokomotiva.

V Brně měl svůj stánek i nejen v Ostravě dobře známý hutní kolos Arcelor Mittal. Prezentoval se zde prostřednictvím vysoce ekologické PR, ale zůstává otázkou, čemu všemu se dá věřit.

Číst dál: Strojírenský, elektrotechnický ale i dopravní průmysl, to vše na veletrhu MSV v Brně

ČSAD Autobusy České Budějovice letos pořídí 15 nových CNG autobusů

Motoristů tankujících do svých vozidel stlačený zemní plyn je v České republice každým měsícem více a více. Nejnovější tisková zpráva Asociace NGV, která se zabývá využitím zemního plynu a biometanu v dopravě, uvádí, že oproti čtvrtému kvartálu roku 2012 počet CNG vozidel v ČR vzrostl o 46,5 %, a to na celkový počet 6,3 tisíce.

Od loňského podzimu také přibylo 48 CNG městských a linkových autobusů. „Podle serveru www.cngplus.cz zabývajícího se CNG problematikou, přibude ještě letos dalších minimálně 15 CNG autobusů, a to v Českých Budějovicích,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV.

Číst dál: ČSAD Autobusy České Budějovice letos pořídí 15 nových CNG autobusů

Elektrobusům musí pomoci k cestě na výsluní veřejné zdroje

Seminář „Elektrické autobusy pro město“, který se uskutečnil v rámci říjnového dopravního veletrhu Eurotrans v Brně, dospěl k těmto závěrům:

•  Elektrické autobusy jsou perspektivním směrem ekologické MHD značně přesahujícím svým významem a potenciálními přínosy odvětví dopravy.

• Dávno neplatí zažité mýty o „prakticky nepoužitelných“ elektrobusech, „laboratorních“ palivočlánkových autobusech, „nespolehlivých“ diesel-hybridních autobusech nebo „omezených“ trolejbusech. Technologie elektrických autobusů, jejich pohonů a dobíjecí (či plnicí) infrastruktury se rychle vyvíjejí a na každý problém je řešení, například v podobě průběžného dobíjení elektrobusů nebo energetických zásobníků u trolejbusů.

Číst dál: Elektrobusům musí pomoci k cestě na výsluní veřejné zdroje

Výběr dopravce

Nové fotografie

září 2020
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt3101724 
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: