V současné době Ostravany velice zajímá návrh změny linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) ve spolupráci se statutárním městem Ostrava a Koordinátorem ODIS (KODIS) navrhl změny v tramvajové dopravě, jelikož poslední větší změny proběhly v roce 2013. Měly by vzniknout tři páteřní tramvajové linky č. 1, 2 a 8 (sídlištní celky Dubina + Hrabůvka, Výškovice + Zábřeh, Poruba). Ve špičce by jezdily v intervalu 3 až 5 minut a mimo špičku a o víkendech každých 10 minut. Tento systém byl pojmenován jako ,,ostravské metro“. Páteřní síť by pak doplnily další navazující tramvajové linky. Další změnou je posílení autobusových linek č. 48 a 78. Těmito změnami by měl zřizovatel DPO, tedy město Ostrava, ušetřit bezmála 50 milionů korun. Navrhnutý model tramvajové dopravy byl vytvořen na základě dat získaných měřením obsaditelnosti spojů. Tímto by se mělo podle DPO eliminovat, že spoje budou přeplněné nebo naopak nevyužívané.
Systém ,,ostravského metra“ čerpal inspiraci z moderních provozů na západě Evropy. Ty spočívají v nejmenším možném počtu linek jedoucích v krátkých intervalech. V Ostravě by tak mělo dojít k redukci linek – nově by mělo být v provozu jedenáct denních a pět nočních linek.

Původně navrhovaný plán sítě tramvajové dopravy - denní provoz. Návrh DPO.




Olomouc stále nemá novou vozovnu tramvají, stávající vozovna v centru města na ul. Koželužské nedostačuje již kapacitně proto město s dopravním podnikem rozhodli o dalším provizoriu – stavbě odstavné plochy poblíž hlavního nádraží.
Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o., v spolupráci s mestom Žilina, Dopravným podnikom Bratislava, a.s. a spoločnosťou Solaris Slovakia, s.r.o. pripravili pre cestujúcich prezentáciu vodíkového autobusu typu Solaris Urbino 12 Hydrogen.

V pátek 1. září proběhla valná hromada akcionářů společnosti ČSAD Havířov a.s., na které bylo přijato rozhodnutí jediného akcionáře v působnosti valné hromady společností ČSAD Frýdek – Místek a.s. a ČSAD Karviná a.s., na jejichž základě byla s účinností od 1. září 2023 schválena fúze sloučením společností ČSAD Karviná a.s. a ČSAD Frýdek-Místek a.s. se společností ČSAD Havířov a.s. Zároveň valná hromada ČSAD Havířov a.s. rozhodla o změně názvu nástupnické společnosti z ČSAD Havířov a.s. na Transdev Slezsko a.s. O všech těchto změnách již byl provedený zápis v obchodním rejstříku.