Do ulic Kladna se nejpozději na začátku školního roku vydá 27 nových ekologických autobusů. ČSAD MHD Kladno tak dokončí nákup 25 nízkoemisních autobusů na stlačený zemní plyn,financovaných za pomoci operačního programu IROP, výzva č. 50, udržitelná mobilita. Další dva autobusy nakoupila společnost z vlastního rozpočtu.
Městská hromadná doprava v Kladně si zakládá na ekologii. Už v roce 2009 padlo rozhodnutí pro budoucí strategii preferovat nákup CNG autobusů. V roce 2010 pořídilo ČSAD MHD Kladno první čtyři autobusy na zemní plyn. Pokud sečteme nákup CNG autobusů v jednotlivých letech a započítáme i všechny autobusy z letošního roku, nakoupilo ČSAD MHD Kladno za posledních deset let celkem 124 autobusů na CNG.
„V letošním roce jsme pořídili už 27 autobusů na zemní plyn, z toho 25 za pomoci operačního programu IROP. Jedná se o bezbariérové autobusy od výrobců, jako je Iveco, Scania a SOR Libchavy.Nejpozdějina začátku školního roku do ulic vyjedounové autobusy pro 80 a 110 cestujících, ale i velkokapacitní kloubové autobusy pro 143 cestujících,“ říká Ludomír Landa, místopředseda představenstva ČSAD MHD Kladno, a dodává: „Autobusy jsou vybaveny podle posledních standardů Pražské integrované dopravy. Cestující se tak mohou těšit na příjemné klimatizované prostředí, pohodlné sedačky a za jízdu lze platit bezkontaktní platební kartou.“




S platností od neděle 1. září 2019, k termínu celostátních změn jízdních řádů, dochází k úpravě jízdních řádů tramvajových, autobusových a trolejbusových linek Dopravního podniku Ostrava. K trvalé změně trasy dochází u linek č. 6 a 20. Nově se zavádí linka č. 99.
Přehled změn
V sobotu 17, srpna 2019 proběhla ve Slovenské Žilině rozlučková akce s trolejbusy Škoda 14 Tr (M) a Škoda 15 Tr (M), které jezdily v Dopravném podniku mesta Žiliny s.r.o od roku 1994. Po 25 letech odcházejí tato vozidla do výslužby i když v posledních měsících plnila jen záložní funkci. Dokonce tvář vozidel nezmizí ze Žiliny úplně neboť vozidla čísel 213 (Škoda 14 Tr) a 228 (Škoda 15 Tr M) si DPMŽ zachová jako historická vozidla.
Síť největšího českého soukromého prodejce CNG se rozšířila o další dvě místa. Jedna stanice vhodná i pro CNG kamiony byla otevřena ve Strančicích u dálnice D1, druhá v Kladně v rámci klasické čerpací stanice Tony Oil.
