Elektrické autobusy pro město VIII
doprovodný program veletrhu CZECHBUS 2019
pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR
27. listopadu 2019
Výstaviště Praha-Letňany, Velký sál 1
Konference Elektrické autobusy pro město, pořádaná konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR, se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace.
Konference Elektrické autobusy pro město v rocce 2015, prezentace společnosti Škoda Electric.




Píše se měsíc říjen roku 2002, kdy jste mohli zahlédnout poprvé v ostravských ulicích autobus typu Karosa B 952 ev. č. 6517. Autobus v interiéru připomínal již jezdící autobusy Karosa B 932/932 E. Ovšem při pohledu zvenčí jste mohli spatřit odlišnost v podobě rovného zadního čela. Dále také mohl cestující upoutat jiný zvuk motoru: starší typy autobusů Karosa B 932/932 E byly vybaveny motorem Liaz, nový typ autobusu Karosa B 952 byl vybaven motorem Iveco Cursor, splňující emisní normu Euro 3. Měsíc na to, tedy v listopadu 2002, byly dodány další autobusy tohoto typu, které obdržely ev. č. 6518 – 6528. Autobusy byly vybaveny klimatizační jednotkou pro řidiče Trav-l-Cool (tzv. ,,mokrý hadr“) a manuální pětistupňovou převodovkou Praga. Autobusy byly rozděleny mezi Garáže Hranečník, Poruba a Fifejdy. Po zrušení garáží Fifejdy se autobusy přesunuly do garáží Hranečník. Během měsíce října 2002 byl dodán také jediný meziměstský autobus Karosa C 954, který byl zakoupen pro obsluhu linky č. 33, která byla tehdy vedena na letiště v Mošnově. Obdržel ev. č. 6529.
Nedostatek řidičů ve veřejné dopravě trápí dopravce po celé republice. Ve stejné situaci je i Arriva, rozhodla se proto pro pokračování náborové kampaně. Cílí hlavně na ty, které už jejich současná práce nebaví, chtějí ji změnit nebo si vydělat víc peněz. V kampanipro weby i sociální sítě Arrivavy užívá vlastní tváře, které k ní přišly a změnily svůj profesní život.


