 Dvojice nových českých elektrobusů značky SOR, které jezdí na trase pravidelných linek BB1 a BB2 spojujících multifunkční areál BB Centrum a stanici metra Budějovická v Praze 4, ujely za první půlrok ostrého provozu již více než 23 tisíc kilometrů. Svezení v nich si nenechalo ujít více než 300 tisíc cestujících. Jedná se o první elektrobusy nasazené do ostrého provozu v pražské hromadné dopravě, které mohou cestující využívat bezplatně. Projekt je společnou iniciativou developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA s cílem snížit zatížení životního prostředí zejména ve městech.
Dvojice nových českých elektrobusů značky SOR, které jezdí na trase pravidelných linek BB1 a BB2 spojujících multifunkční areál BB Centrum a stanici metra Budějovická v Praze 4, ujely za první půlrok ostrého provozu již více než 23 tisíc kilometrů. Svezení v nich si nenechalo ujít více než 300 tisíc cestujících. Jedná se o první elektrobusy nasazené do ostrého provozu v pražské hromadné dopravě, které mohou cestující využívat bezplatně. Projekt je společnou iniciativou developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA s cílem snížit zatížení životního prostředí zejména ve městech.
Celkem 23554 ujetých kilometrů má aktuálně na svém kontě dvojice českých elektrobusů SOR EBN 9.5 bezplatně sloužících veřejnosti na pravidelných linkách BB1 a BB2 mezi stanicí metra Budějovická a multifunkčním areálem BB Centrum na Praze 4. Každéz vozidel najezdí denně v průměru 100 km, a zvládne tak zhruba 50 jízd. Elektrobus pojme až 73 pasažérů a obě vozidla přepraví za den přibližně3 600 osob.
 
             
  


 
 

 
 

 
   
  
 Od neděle 28. srpna 2016 dochází ke změně jízdních řádů linek ODIS. K tomuto datu začnou na linkách MHD Ostrava platit jízdní řády pro pracovní dny bez letního omezení provozu. Na linkách MHD Opava a MHD Havířov se tato změna projeví k 1. září 2016.
Od neděle 28. srpna 2016 dochází ke změně jízdních řádů linek ODIS. K tomuto datu začnou na linkách MHD Ostrava platit jízdní řády pro pracovní dny bez letního omezení provozu. Na linkách MHD Opava a MHD Havířov se tato změna projeví k 1. září 2016. Severomoravský Nový Jičín chce být jedním z prvních měst v České republice, ve kterých by autobusy městské hromadné dopravy měla pohánět pouze elektřina. Město zažádalo o dotaci na nákup čtyř nových vozů s bateriemi, které by měly nahradit dosluhující naftové autobusy. Pokud by novojičínská radnice dotaci získala, z městského rozpočtu by šlo asi pouze deset procent z celkové ceny elektrobusů, tedy přibližně čtyři z celkových zhruba 40 milionů korun. Kromě samotných elektrobusů chce město pořídit také několik dobíjecích stanic.
Severomoravský Nový Jičín chce být jedním z prvních měst v České republice, ve kterých by autobusy městské hromadné dopravy měla pohánět pouze elektřina. Město zažádalo o dotaci na nákup čtyř nových vozů s bateriemi, které by měly nahradit dosluhující naftové autobusy. Pokud by novojičínská radnice dotaci získala, z městského rozpočtu by šlo asi pouze deset procent z celkové ceny elektrobusů, tedy přibližně čtyři z celkových zhruba 40 milionů korun. Kromě samotných elektrobusů chce město pořídit také několik dobíjecích stanic. Dnes jezdí na CNG v ČR již téměř 16 tisíc vozidel a stále přibývají.Sice 97 procent prodejů nových osobních vozidel u nás je stále na tradiční paliva, z alternativních vozidel se ale těch na palivo CNG prodává u nás dvakrát více než hybridních vozidel, téměř 20 krát více než elektromobilů a už 70 krát více než na plynné palivo LPG. Za prvních 7 měsíců roku 2016 se registrovalo u nás už 1895 jen nových osobních a dodávkových CNG vozidel, to činí přibližně1 procento ze všech nově registrovaných. Tento počet nezahrnuje nové CNG autobusy, komunální vozy, ojetá CNG vozidla atd. Letos se navíc chystá MŽP vypsat dotace pro kraje a obce na nákup až 2000 dalších CNG vozidel, jejich počet by se tak měl letos opět výrazně navýšit.
Dnes jezdí na CNG v ČR již téměř 16 tisíc vozidel a stále přibývají.Sice 97 procent prodejů nových osobních vozidel u nás je stále na tradiční paliva, z alternativních vozidel se ale těch na palivo CNG prodává u nás dvakrát více než hybridních vozidel, téměř 20 krát více než elektromobilů a už 70 krát více než na plynné palivo LPG. Za prvních 7 měsíců roku 2016 se registrovalo u nás už 1895 jen nových osobních a dodávkových CNG vozidel, to činí přibližně1 procento ze všech nově registrovaných. Tento počet nezahrnuje nové CNG autobusy, komunální vozy, ojetá CNG vozidla atd. Letos se navíc chystá MŽP vypsat dotace pro kraje a obce na nákup až 2000 dalších CNG vozidel, jejich počet by se tak měl letos opět výrazně navýšit.
 V sobotu 18. června 2016 se v prostorách DEPO 2015, které se nachází v Presslově ulici, konaly oslavy výročí 80 let výroby trolejbusů a 75 let jejich provozu v Plzni. Oslavy byly rozděleny na dvě hlavní části, první z nich byly jízdy historických trolejbusů a autobusů. Druhou částí byla výstava vozidel a doprovodný program. Prostor DEPO 2015 je bývalá vozovna autobusů a trolejbusů Plzeňských městských dopravních podniků, která nosila název Cukrovarská. Z této vozovny došlo k přesunu autobusů a trolejbusů do nového depa Karlov.
V sobotu 18. června 2016 se v prostorách DEPO 2015, které se nachází v Presslově ulici, konaly oslavy výročí 80 let výroby trolejbusů a 75 let jejich provozu v Plzni. Oslavy byly rozděleny na dvě hlavní části, první z nich byly jízdy historických trolejbusů a autobusů. Druhou částí byla výstava vozidel a doprovodný program. Prostor DEPO 2015 je bývalá vozovna autobusů a trolejbusů Plzeňských městských dopravních podniků, která nosila název Cukrovarská. Z této vozovny došlo k přesunu autobusů a trolejbusů do nového depa Karlov.