 Dne 24. listopadu 2016 proběhl na holešovickém výstavišti jako doprovodný program veletrhu Czechbus 2016 již pátý, tedy vlastně „půlkulatý“, běh konference „Elektrické autobusy pro město“, organizovaný firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, která je provozovatelem našeho portálu. Odborným garantem konference byl Jakub Slavík, hlavní konzultant a majitel firmy. Konference, která se stala na veletrhu Czechbus již tradicí, se zúčastnilo na 150 zástupců dopravců, municipalit a krajů, průmyslu a dalších odborníků, kteří se zajímají o aktuality a vývojové trendy u elektrických autobusů a jejich financování.
Dne 24. listopadu 2016 proběhl na holešovickém výstavišti jako doprovodný program veletrhu Czechbus 2016 již pátý, tedy vlastně „půlkulatý“, běh konference „Elektrické autobusy pro město“, organizovaný firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, která je provozovatelem našeho portálu. Odborným garantem konference byl Jakub Slavík, hlavní konzultant a majitel firmy. Konference, která se stala na veletrhu Czechbus již tradicí, se zúčastnilo na 150 zástupců dopravců, municipalit a krajů, průmyslu a dalších odborníků, kteří se zajímají o aktuality a vývojové trendy u elektrických autobusů a jejich financování.
Účastníkům konference i čtenářům našeho portálu je určena tato souhrnná zpráva z uvedené akce.
 1. Trhy a technologie pro elektrické autobusy
1. Trhy a technologie pro elektrické autobusy
Zájem o elektrické autobusy, tedy elektrobusy a parciální trolejbusy, v ČR významně vzrostl a dále roste – dnes již hovoříme o desítkách těchto vozidel.
Elektrické autobusy se dnes používají zejména na pravidelných linkách městské dopravy v režimu závazku veřejné služby (ZVS). O elektrické autobusy je ale zájem i v rámci smluvních přeprav mimo ZVS.
Partneři konference Elektrické autobusy pro město V.
 
             
  


 
 

 
 

 
   
  
 Dlouhodobou snahou skupiny 3CSAD je snižovat dopad provozu hromadné dopravy na životní prostředí v obsluhovaných městech, což se odráží především v nákupu vozidel s pohonem na zemní plyn, který ve srovnání s naftovými motory do ovzduší produkuje výrazně méně emisních látek.
Dlouhodobou snahou skupiny 3CSAD je snižovat dopad provozu hromadné dopravy na životní prostředí v obsluhovaných městech, což se odráží především v nákupu vozidel s pohonem na zemní plyn, který ve srovnání s naftovými motory do ovzduší produkuje výrazně méně emisních látek..jpg)
 V souvislosti s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště zajistil DPP zhruba čtyřměsíční zkušební provoz belgického tříčlánkového autobusu Van Hool. Jedná se o nejdelší autobus, který kdy DPP provozoval.
V souvislosti s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště zajistil DPP zhruba čtyřměsíční zkušební provoz belgického tříčlánkového autobusu Van Hool. Jedná se o nejdelší autobus, který kdy DPP provozoval. V úterý 22. listopadu 2016 začal v Praze středoevropský veletrh Czechbus 2016, který probíhal ve dnech 22. – 24. listopadu v Průmyslovém paláci v areálu Výstaviště Praha – Holešovice. Nikdy na tomto veletrhu v posledních letech nechyběly ani bezprašné autobusy na stlačený zemní plyn (CNG), kterých jezdí dnes už více než tisíc v asi 50ti českých městech. Nejmodernější CNG autobusy produkují o 95 procent méně jedovatého oxidu uhelnatého a zhruba o třetinu méně nespálených uhlovodíků, které jsou zdraví velice škodlivé. Jsou také méně hlučné, a to až o 70 procent.
V úterý 22. listopadu 2016 začal v Praze středoevropský veletrh Czechbus 2016, který probíhal ve dnech 22. – 24. listopadu v Průmyslovém paláci v areálu Výstaviště Praha – Holešovice. Nikdy na tomto veletrhu v posledních letech nechyběly ani bezprašné autobusy na stlačený zemní plyn (CNG), kterých jezdí dnes už více než tisíc v asi 50ti českých městech. Nejmodernější CNG autobusy produkují o 95 procent méně jedovatého oxidu uhelnatého a zhruba o třetinu méně nespálených uhlovodíků, které jsou zdraví velice škodlivé. Jsou také méně hlučné, a to až o 70 procent.