Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostrava se dočkala první zastávky vídeňského typu

Síť ostravských tramvají se vedle modernizujícího se vozového parku může pochlubit další novinkou. V nástupní stanici Zábřeh byla vybudována zastávka vídeňského typu (neboli také vídeňská zastávka, zastávka se zvýšenou vozovkou či pojížděný mys). Jde o v Česku používaný název pro typ stavebního uspořádání tramvajové zastávky, v níž nástupiště je tvořeno úsekem vozovky zvýšeným zcela nebo téměř na úroveň chodníku.

Zastávka Zábř...
Zastávka Zábř...
Zastávka Zábř...
Zastávka Zábř...

První ostravská zastávka vídeňského typu - Zábřeh

Číst dál: Ostrava se dočkala první zastávky vídeňského typu

Výluka trolejbusů v Ostravě začne 1.května

V rámci revitalizace přednádražního prostoru ostravského Hlavního nádraží bude od 1. května po dobu cca 3-4 měsíců vyloučen provoz na trolejbusové smyčce Hlavní nádraží. Z tohoto důvodů dojde ke změně v organizaci provozu trolejbusových linek č. 101, 102, 108, 109 a 111 a k přemístění výstupní a nástupní zastávky. Tramvajová doprava nebude projektem revitalizace omezena. Trasy linek 101 a 108 budou spojeny do jedné trasy ,,Michálkovice - Zoo - Vozovna trolejbusů - Sídliště Muglinov - Husův sad - Sokola Tůmy‘‘ , přičemž na zastávce Vozovna trolejbusů/Sad B. Němcové dojde vždy k přečíslování z jedné linky na druhou podle směru jízdy. Vybrané spoje linky č. 108, ukončené dosud na Náměstí J. Gagarina, budou prodlouženy přes sídliště Muglinov až na zastávku Sad B. Němcové, resp. Vozovna trolejbusů. V době přepravní špičky budou tyto spoje pokračovat dále ze zastávky Vozovna trolejbusů v trase linky č. 101.

Číst dál: Výluka trolejbusů v Ostravě začne 1.května

Pohodlné a levné cestování v Jeseníkách prostřednictvím jednodenní oblastní jízdenky

VeoliaSpolečnost Veolia Transport Morava (VTM) nabízí od 1. května 2013 možnost rychlé a cenově dostupné autobusové dopravy v Jeseníkách prostřednictvím nové jednodenní jízdenky. Tu mohou zájemci zakoupit u řidiče autobusu. Zavedení turistické oblastní jízdenky Jeseníky je společnou aktivitou Euroregionu Praděd, Moravskoslezského kraje, Koordinátora ODIS, Koordinátora IDS Olomouckého kraje a dopravce VTM.

„Tato novinka připravovaná pro letní turistickou sezónu je určena všem, kteří přesednou ze svých automobilů do autobusů. Jejím smyslem je podpora turistiky a používání prostředků veřejné dopravy na horách,“ vysvětlil Miloš Hnilica, generální ředitel Veolia Transport Morava. „Lidé se mohou dopravit do řady atraktivních míst turistické oblasti Jeseníků pohodlně a opravdu levně,“ dodal Hnilica.

Číst dál: Pohodlné a levné cestování v Jeseníkách prostřednictvím jednodenní oblastní jízdenky

V Česku jezdí již více než 400 CNG autobusů

citelis cng havirovAsociace NGV, která se zabývá využitím zemního plynu a biometanu v dopravě, zveřejnila zprávu o dalším rozšíření výskytu vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn v České republice. Aktuálně se na českých silnicích pohybuje již 5,5 tisíce vozidel na stlačený zemní plyn (CNG). Oproti dubnu 2012 se jedná o nárůst téměř 48 procent. Nejvíce meziročně narostl počet osobních a dodávkových vozidel, a to o 52 procent. V ČR je také již 401 plynových autobusů a 55 komunálních vozidel na CNG.

„K dubnu 2013 u nás již jezdí pět a půl tisíce CNG vozidel, což představuje meziroční nárůst 47,5 procent. Od loňského dubna také přibylo 39 CNG městských a linkových autobusů,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV.

Číst dál: V Česku jezdí již více než 400 CNG autobusů

Hlavní město ČR se rozloučilo s Karosami B 732 s klasickou ,,hranatou“ zádí

V české metropoli letos končí éra autobusů Karosa B 732 s klasickou hranatou zádí. Začátky provozu v Praze (a nejen zde), tato řada společně s řadou B 731 zahájila již v 80. letech dvacátého století. První dodávky těchto autobusů do Prahy se uskutečnily v roce 1987, kdy začaly nahrazovat již vysloužilé vozy Karosa ŠM 11, a nákup těchto vozů trval až do roku 1994. V Praze se jedná o poslední autobusy s hranatou zádí a mechanickou převodovkou, což byl hlavní rozdíl oproti Karosám B 731, které byly vyráběny s převodovkou automatickou.

Do Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s. bylo postupně dodáno celkem 860 vozů tohoto typu, značná část z nich prošla v letech 1997 až 2002 generálními opravami, které jim v zásadě zdvojnásobily původní předurčenou životnost, a zajistily tak provoz až do současnosti. Z modernizačních prvků instalovaných v rámci GO jmenujme například elektronické transparenty BUSE, nebo pro řidiče jistě velmi příjemné zvlhčovače do kabin.

Číst dál: Hlavní město ČR se rozloučilo s Karosami B 732 s klasickou ,,hranatou“ zádí

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2024
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: