Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Požár vozovny v Opavě

Neděle 20. října 2013

Při požáru haly dopravního podniku v Opavě – Kylešovicích , ohlášeném krátce po nedělní 16. hodině, shořelo sedm trolejbusů. Prozatím se stále zjišťuje, zda požárem nejsou poškozeny i další vozidla. Škoda na vozidlech a hale byla předběžně vyčíslena na 48 milionů korun, podle novějších zpráv radnice až na 100 milionů korun. Požár zřejmě způsobila technická závada na jednom z trolejbusů, od kterého se plameny dostaly na další vozy.

Požár představuje pro dopravní podnik značnou komplikaci, která se zřejmě projeví v dopravní špičce. Aby se komplikace minimalizovaly, nebudou vozy MHD až do odvolaní obsluhovat linky číslo 202, 205 a 210. Dopravní podnik se bude snažit zajistit náhradní vozidla.

Pro doplnění uveďme, že nákupní cena nového trolejbusu je zhruba deset milionů korun a přesto, že vozy nebyly nové, dopravní podnik pocítí velkou ztrátu, protože vozy neměl pojištěné proti takové mimořádné události. Kromě haly a vozidel v ní uskladněných požár poškodil také trolejové vedení. U požáru zasahovalo 11 jednotek s 90 hasiči a 21 kusy techniky. Dohašovací práce budou pokračovat minimálně do rána.

20.10.2013 - ...
20.10.2013 - ...
20.10.2013 - ...
20.10.2013 - ...
20.10.2013 - ...
20.10.2013 - ...
   

Požár v opavské vozovně (FOTO: www.pozary.cz)

Ve večerních hodinách poskytl Dopravní podnik Ostrava a.s. opavskému Městskému dopravnímu podniku a.s. první pomocnou ruku. Opavský dopravce si přijede pro pět vozidel Karosa B 932 (E). Provozovna Hranečník zapůjčí vozy Karosa B 932 (ev. č. 6474) a Karosa B 932 E (ev. č. 6494 a 6496). Provozovna Poruba zapůjčí dva vozy Karosa B 932 (ev. č. 6460 a 6482). 

Číst dál: Požár vozovny v Opavě

Strojírenský, elektrotechnický ale i dopravní průmysl, to vše na veletrhu MSV v Brně

Během 7. - 11. října se v Brně uskutečnil jubilejní 55. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu (MSV). Jedná se o nejvýznamnější průmyslový veletrh ve střední Evropě s každoroční účastí více než 1 500 vystavovatelů a 80 000 návštěvníků.

I letos byly zastoupeny všechny klíčové oblasti strojírenského a elektrotechnického průmyslu. Moravskoslezský prapor nesla na veletrhu zejména společnost Vítkovice Machinery Group, která se v Brně prezentovala prostřednictvím technické infrastruktury stlačeného zemního plynu (CNG). K vidění byly zásobníky, plnící stanice, přepravní kontejnery, ale i dopravní prostředky, mezi které patřila osobní vozidla i CNG lokomotiva.

V Brně měl svůj stánek i nejen v Ostravě dobře známý hutní kolos Arcelor Mittal. Prezentoval se zde prostřednictvím vysoce ekologické PR, ale zůstává otázkou, čemu všemu se dá věřit.

Číst dál: Strojírenský, elektrotechnický ale i dopravní průmysl, to vše na veletrhu MSV v Brně

ČSAD Autobusy České Budějovice letos pořídí 15 nových CNG autobusů

Motoristů tankujících do svých vozidel stlačený zemní plyn je v České republice každým měsícem více a více. Nejnovější tisková zpráva Asociace NGV, která se zabývá využitím zemního plynu a biometanu v dopravě, uvádí, že oproti čtvrtému kvartálu roku 2012 počet CNG vozidel v ČR vzrostl o 46,5 %, a to na celkový počet 6,3 tisíce.

Od loňského podzimu také přibylo 48 CNG městských a linkových autobusů. „Podle serveru www.cngplus.cz zabývajícího se CNG problematikou, přibude ještě letos dalších minimálně 15 CNG autobusů, a to v Českých Budějovicích,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV.

Číst dál: ČSAD Autobusy České Budějovice letos pořídí 15 nových CNG autobusů

Elektrobusům musí pomoci k cestě na výsluní veřejné zdroje

Seminář „Elektrické autobusy pro město“, který se uskutečnil v rámci říjnového dopravního veletrhu Eurotrans v Brně, dospěl k těmto závěrům:

•  Elektrické autobusy jsou perspektivním směrem ekologické MHD značně přesahujícím svým významem a potenciálními přínosy odvětví dopravy.

• Dávno neplatí zažité mýty o „prakticky nepoužitelných“ elektrobusech, „laboratorních“ palivočlánkových autobusech, „nespolehlivých“ diesel-hybridních autobusech nebo „omezených“ trolejbusech. Technologie elektrických autobusů, jejich pohonů a dobíjecí (či plnicí) infrastruktury se rychle vyvíjejí a na každý problém je řešení, například v podobě průběžného dobíjení elektrobusů nebo energetických zásobníků u trolejbusů.

Číst dál: Elektrobusům musí pomoci k cestě na výsluní veřejné zdroje

Dopravní podnik Karlovy Vary vyřadil první Citybusy

Ve středu 9. října 2013 brány garáží karlovarského Dopravního podniku naposled opustily dva vozy typu Karosa - Renault Citybus 12 M, a to ev. č. 359 ( r.v.1999 ) a ev. č. 365 ( r.v.2000). V Karlových Varech byl již jejich osud naplněn a nyní zamířily k novému majiteli.

359 - KVL 70-...
365 - KVL 95-...
365 - KVL 95-...
 

Vyřazené vozy Karosa - Renault Citybus 12 M (ev. č. 359 a 365)

První z nich – vůz ev. č. 359 (RZ: KVL 70-14) – byl pořízen na přelomu let 1999 a 2000 a jednalo se o prvního zástupce těchto vozů v DP. První jízdu po linkách MHD si odbyl na začátku ledna 2000 a naposledy do karlovarských ulic s cestujícími se vydal na noční linku 52 z pondělí 7. na úterý 8. října. 

Druhý autobus ev. č. 365 (RZ: KVL 95-86) zasáhl poprvé do provozu v prosinci roku 2000 a éru v Karlových Varech zakončil na konci srpna 2013, kdy byl odstaven z provozu.

Oba vozy byly ke konci svého provozu používány jako záloha a jak bylo zmíněno, 9. října se vydaly z Karlových Varů k novému majiteli (pravděpodobně do bazaru v Bohumíně). V DP Karlovy Vary tak aktuálně jezdí ještě 11 vozů Citybus (z toho 4 kusy typu Karosa – Renault Citybus a 7 kusů Irisbus Citybus).

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2025
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: