Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dotační programy pomohou v Ostravě vybudovat nové zastávky i kolejové odbočení

Tramvajová síť v Ostravě se v nejbližší době dočká významných úprav, které neoddiskutovatelně povedou ke zkvalitnění jejího provozu.

Cestující, kteří pravidelně vyžívají tramvaje v Zábřehu a Hrabůvce, si zajisté povšimli od pátku 9. srpna trvající výluky, kdy je část trasy tramvajových linek 12, 17, 18 nahrazena autobusy. Důvodem jsou práce na zjednokolejnění tramvajové tratě na mostu Mládeže na ul. Plzeňské, který je rekonstruován za účelem propojení ulic Pavlovova a Plzeňská. Jednou věcí je propojení těchto ulic pro individuální automobilovou dopravu a cyklisty a druhou stránku projektu tvoří kolejové propojení Pavlovovy s Plzeňskou. V současné době totiž existuje na ulici Rodinné odbočení pouze pro trasu ÚMOB Jih – Nádraží Vítkovice, kdežto po vybudování nového kolejového odbočení se bude možno dostat tramvají Z ÚMOB Jih přes Most Mládaže i na druhou stranu – na zastávku Kapitána Vajdy a dále do Zábřehu a Výškovic. Po dokončení prací budou upraveny trasy některých tramvajových linek, nebo dokonce mohou vzniknout linky nové, protože podmínkou pro udělení dotace je to, že novým úsekem musí projíždět pravidelná linka. Lze tak předpokládat, že nové kolejové odbočení by tak mohla využívat např. linka, která by spojovala Dubinu a Hrabůvku se Zábřehem a Výškovicemi.

Číst dál: Dotační programy pomohou v Ostravě vybudovat nové zastávky i kolejové odbočení

Omezení provozu mosteckých autobusových linek

MostLitvinovPočínaje 9. srpnem započala plánovaná likvidace mostu přes ulici Teplickou (E442) vedoucí z Chomutova na Teplice a vzhledem k tomu, že tento most je spojkou mezi městem Most a mosteckým vlakovým nádražím, dochází také k omezení provozu mosteckých autobusových linek. Původně byly v plánu dvě varianty, jak bude oprava mostu řešena. Nakonec zvítězila verze počítající s úplnou demolicí mostu, čímž však vznikl problém s dostupností k železniční stanici. Dle toho se odvíjí také následující úprava autobusových linek k tomuto nádraží vedoucích.

Omezení se týká městských linek 5, 10, 12, 16, 20, 22, 24, 30 a 31 a také všech meziměstských linek, tj. 733, 544, 545, 548. Všechny tyto linky budou ukončeny na původně předposlední zastávce „Rudolická MUS“. Jízdní řády těchto linek však zůstanou nadále beze změn.

Autobusy jsou odstavovány v ulici Rudolické, a to v obou směrech ulice, tedy od kruhového objezdu na Bílinu až po zastávku „Rudolická MUS“, a dále od této zastávky až k další zastávce „Most Tesco“ a také v prostoru čerpací stanice. Pro autobusy byly po stranách ulice vyznačena speciální podélná stání.

49 - 4U1 7142...

Odstavování autobusů na ul. Rudolické před zastávkou Tesco na provizorně vybudovaném stání

Průběh praci na opravě mostu

Dopravní podnik hl. města Prahy oslavil 35. výročí linky metra A

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si v pondělí 12. srpna připoměl 35. výročí od zahájení provozu na prvním provozním úseku tratě metra A. Při této příležitosti v neděli 11. srpna 2013 opět vypravil do provozu svou historickou sovětskou soupravu 81-71.

Soupravy typu 81-71, přezdívané díky novému designu čela ve své době pracovníky metra i Pražany „briketa“ nebo „černá huba“, byly dodány speciálně pro trať A, a teprve později se objevily i na ostatních tratích. Proti starším vozům Ečs, jezdícím na trati C, zaznamenaly některá vylepšení. Od roku 2009 se již v pravidelném provozu nevyskytují, a tak poslední soupravu mohou Pražané vidět jen při zvláštních příležitostech jako je tato.

„V tuto chvíli máme dva provozuschopné historické vlaky – soupravy Ečs a 81-71. Soupravu 81-71 jsme vloni zrekonstruovali, a tak bych rád pozval všechny milovníky metra a celé MHD, aby se přišli tímto historickým vozem svézt,“ říká Milan Křístek, generální ředitel DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. města Prahy oslavil 35. výročí linky metra A

Novinky z ostravských tramvajových kolejí

Letní prázniny sice dospěly do své poloviny a školáci pilně relaxují, ovšem ostravské tramvaje neodpočívají, ba právě naopak, stále se u nich něco děje, a tak vám přinášíme přehled toho nejdůležitějšího, co se zde za poslední dny a týdny událo.

Předně se zmíníme o změnách ve stavu vozového parku. Ten v měsíci červenci opustilo hned několik vozů, z porubské vozovny se jednalo o vůz K2G ev. č. 809 - jeden ze dvou posledních s původními laminátovými sedačkami. Jeho místo brzy zaujme na jeho technický průkaz zprovozněný vůz Vario LF2R.E ev. č. 1402. Řady křiváckých vozů pak opustily na konci července vozy T3G ev. č. 1022, 1032 a 1034. Především u posledních dvou jmenovaných vozů je to překvapující, neboť se jedná o vozy vyrobené v roce 1996. Podle prvotních informací mají být vyřazeny bez náhrady.

V blízké době (do konce září) by měl řady porubských vozů opustit také poslední vůz s laminátovými sedačkami K2G ev. č. 808, jehož technický průkaz bude využit pro Vario LF2R.E ev. č. 1403

Číst dál: Novinky z ostravských tramvajových kolejí

Díky miliardové dotaci na CNG autobusy se začně jezdit na plyn například i v Ostravě

2013-03-29@@8T2 7479@Podlesí, Okrajová u Garáží 29.3.2013Již v tomto týdnu bude vyhlášena výzva podporující pořízení autobusů na stlačený zemní plyn (CNG) i výstavbu CNG plnicí stanice. Příspěvek z evropských fondů dosahuje cca 1 miliardy Kč. Dotace budou moci využít v Moravskoslezském a Ústeckém kraji a v brněnském regionu. Podle Ministerstva životního prostředí je to jedna z cest, jak zlepšit kvalitu ovzduší v těchto lokalitách.

„Tento týden by mělo Ministerstvo životního prostředí a Státní fond životního prostředí vyhlásit výzvu pro nákup nových autobusů v městské hromadné dopravě s pohonem na CNG a i pro výstavbu CNG plnicích stanic,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda Asociace NGV. „Jedná se o novou výzvu na alternativní dopravu v hodnotě cca 1 miliardy Kč,“ dodává. Taková dotace, kterou budou moci využít  soukormé firmy, by mohla pokrýt až 80 %  pořizovací ceny CNG autobusu.

Nejvíce peněz půjde do Moravskoslezského kraje. "Většina peněz se uplatní u nás. Opavský a ostravský podnik by mohly ukrojit i polovinu nabízené částky," upřesnil pro iDNES.cz Miroslav Novák, hetjman Moravskoslezského kraje.Velkou část dotace chce využít Dopravní podnik Ostrava, který plánuje vyměnit až třetinu svých autobusů na naftu za autobusy na CNG. Nové CNG autobusy pořídí dopravce nejspíše na jaře 2014. Celkem je plánováno pořízení až 100 CNG autobusů. Ještě není jasné, zda půjde o vlastní plničky, nebo pronajaté, to v tuto chvíli řeší ekonomové," sdělil mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht pro iDNES.cz

Číst dál: Díky miliardové dotaci na CNG autobusy se začně jezdit na plyn například i v Ostravě

Výběr dopravce

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: