Studie „E-mobilita v MHD“, zabývající se stavem a vývojem elektrických autobusů v ČR a ve světě, kterou zpracovala v roce 2013 firma Ing. Jakub Slavík, MBA – ConsultingServices pro potřebu Sdružení dopravních podniků ČR a která je volně přístupná na našem portále www.proelektrotechniky.cz , zaznamenala začátkem ledna 2015 čtyři tisíce zájemců, kteří si ji z portálu stáhli. Dalším desítkám čtenářů– zejména představitelům ministerstev a dalších rozhodujících institucí – byla distribuována přímo nebo skrze partnerské organizace zpracovatelské organizace a našeho portálu. Zahraniční zájemci měli možnost si obsah studie přečíst díky obsáhlému článku v americkém časopise JournalofTraffic and TransportationEngineering (ke stažení zde: http://www.proelektrotechniky.cz/pdf/Study_Ebuses.pdf ) nebo z přednášky na Evropském dopravním kongresu 2013, uveřejněné na serveru www.academia.edu, kde zaznamenala čtenáře z Evropy i zámoří.
Z této bilance je zřejmé, že o problematiku elektrických autobusů je stále rostoucí zájem mezi dopravci, zadavateli veřejné dopravy, dotčenými ministerstvy, výrobci, školami a dalšími důležitými veřejnými a soukromými institucemi. Zájem je zjevný nejen v ČR, ale i v zahraničí. Jako odborní partneři Sdružení dopravních podniků ČR v rámci Pracovní komise pro elektromobilitu (http://www.proelektrotechniky.cz/elektromobilita/119.php) ji její zpracovatelé dále využívají jako názorný podklad pro podporu rozvoje elektrických autobusů v ČR a jeho spolufinancování z veřejných zdrojů.




1. ledna 2015 byla v Mostě nasazena do provozu druhá částečně nízkopodlažní tramvaj Vario LF+ (ev. č. 315). Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova a.s. má nyní k dispozici celkem čtyři nízkopodlažní tramvaje – dva kusy Škoda–Inekon LTM 10.08 (Astra) ev. č. 201 a 202 a druhou polovinu tvoří Varia LF+ ev. č. 314 a 315. Tramvaj byla zakoupena díky podpoře Integrovaného plánu rozvoje města – Doprava, který je jeden z dílčích projektů podporovaných Evropským fondem pro regionální rozvoj prostřednictvím Regionálního operačního programu Severozápad. Díky operačního programu Severozápad byly realizovány také projekty „Rekonstrukce zastávek“ a „Rekonstrukce tramvajového křížení a modernizace výhybek“, o kterých jsme vás již
Rok 2014 se již vytratil ze dveří a proto by bylo vhodné provést předběžnou rekapitulaci uplynulého období (konečnou rekapitulaci provedou ekonomové a následně auditor až v delším časovém horizontu). Jako již tradičně začneme „plánovanou údržbou“ kolejových vozidel pro DPO. Celkem bylo v uplynulém období provedeno na vozidlech DPO celkem 16 velkých a 77 středních prohlídek. Věříme, že spolupráce EE a DPO v oblasti údržby, oprav a rekonstrukcí vozidel bude i nadále na velmi dobré úrovni.