Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Novinky z Mostecka

MostLitvinovNa linkách MHD byl definitivně ukončen provoz plynových Karos B 731 i B 931. Níže přinášíme několik fotografií těchto vozidel na linkách MHD na Mostecku.

186 - MOA 64-...
144 - MOA 43-...
75 - MOA 69-8...
111 - MOA 69-...

Fotografie č. 1: Vyřazený autobus Karosa B 731 ev. 186 odstavený v areálu DP Most.
Fotografie č. 2: Vyřazený autobus Karosa B 731 ev. č. 144 odstavený na litvínovském nádraží.
Fotografie č. 3: Vyřazený autobus Karosa B 931 ev. č. 75.
Fotografie č. 4: Vyřazený autobus Karosa B 931 ev č. 111. Vůz projíždí tř. Budovatelů.

Naopak do městského provozu byly přeřazeny vozy Irisbus Crossway LE 12 M LINE o délce 12 metrů, které doposud sloužily na meziměstských linkách základní dopravní obslužnosti v závazku pro Ústecký kraj. Rozdělení vozů je následující: autobusy ev. č. 164, 520, 521 a 522 putovaly do Litvínova, v Mostě zůstaly vozy ev. č. 163, 519 a 526.

Číst dál: Novinky z Mostecka

Fotojízda s poslední zlínskou "čtrnáctkou"

Dne 14. března 2015 proběhla exkurze v Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice s.r.o., kde se setkali zájemci o dopravu z České a Slovenské republiky. Zájemci si mohli prohlédnout kompletní zázemí společnosti včetně pracoviště dispečinku. Po dobu celé exkurze byl zajištěn odborný výklad. Tuto exkurzi organizovala „Soukromá skupina přátel dopravy“, jedná se o fanoušky dopravy, kteří se schází od roku 2013. Nejedná se o žádné sdružení nebo spolek, ale s podobnými organizacemi spolupracují. 

Druhá část programu byla zajímavější, jednalo se o fotografickou jízdu s posledním zlínským trolejbusem Škoda 14 Tr ev. č. 170, který je veden jako historické provozní vozidlo, přes týden jezdí na dělených směnách. Fotojízda byla vedena v trase Vozovna Podvesná – Vršava – Antonínova – Příluky - Podhoří – Bartošova čtvrť – Jižní Svahy, Kocanda – Lesní čtvrť – Vozovna Podvesná.

170 - 14.3.20...
170 - 14.3.20...
170 - 14.3.20...
170 - 14.3.20...

Fotografická jízda s trolejbusem Škoda 14 Tr ev. č. 170 ve Zlíně.

Další fotografie z této akce.

Fotoreportáž z druhé exkurze v Libchavách

sorPočátkem měsíce března jsme se opět vydali do továrny na autobusy SOR v Libchavách, tentokráte ovšem s jinou skupinou zájemců. Za dobu naší nepřítomnosti se toho příliš nezměnilo, zajímavé pro nás bylo vidět zejména posun ve výrobě některých vozidel, které jsme v lednu viděli jen jako skelet a nyní již byly v poslední fáze kompletace. Posun v montáži na autobusech SOR pro města Bratislava, Brno, Havířov, Karviná...atd. můžete nejlépe sami porovnat na následujících fotografiích. 

9.3.2015 - SO...
9.3.2015 - SO...
9.3.2015 - SO...
9.3.2015 - SO...

Fotografie č.1: Kloubové autobusy SOR CITY NB 18 pro DP Bratislava a.s.
Fotografie č. 2: Autobus SOR BN 9.5 pro OAD Kolín.
Fotografie č. 3: Skelet autobusu SOR C 9.5 pro SAD Humenné a.s.
Fotografie č. 4: Skelet autobusu SOR CITY NBG 12 pro DP města Brna a.s..

Číst dál: Fotoreportáž z druhé exkurze v Libchavách

Aktuálně ze společnost Bonett Gas Investment

Novou CNG stanici v Říčanech u Prahy vybudoval Bonettbonett
V Říčanech u Prahy na adrese Kolovratská 1367 byla vybudována firmou Bonett Bohemia a.s. nová veřejná CNG stanice. Moderní samoobslužná plnicí stanice má výdejní stojan CNG vybavený dvěma koncovkami pro plnění osobních a dodávkových vozů (koncovka NGV1), a je vybavena kapacitním skladem CNG o objemu téměř 1 300 m3 plynu. CNG na této stanici naplní i řidiči nákladních vozů a autobusů, a to díky speciální redukci, která je k dispozici. CNG stanice je plně implementována do stávající čerpací stanice pohonných hmot, je otevřena nonstop, placení je možné uskutečnit pomocí platebního terminálu CNG či platební kartou nebo v hotovosti.

cps„Nová CNG stanice v Říčanech vznikla u jednoho z nejvýznamnějších dealerů značky Iveco v ČR. Potvrzuje se tím trend rozšiřující se nabídky služeb pro zákazníky žádající CNG dodávky a tahače, kdy poptávka po CNG jednoznačně roste. Jsme rádi, že po vybudování CNG stanice pro továrnu Iveco ve Vysokém Mýtě jsme mohli dodat i tuto stanici. Bonett bude provozovat na konci dubna už 15 vlastních CNG stanic, a stanici v Říčanech budeme našim zákazníkům doporučovat,” řekl Václav Holovčák, místopředseda představenstva Bonett Gas Investment.

Číst dál: Aktuálně ze společnost Bonett Gas Investment

Optimalizace večerního provozu trolejbusů v Opavě

MDPOMěstský dopravní podnik Opava je nucen z důvodu snížení rozpočtu a nevyužívanosti večerních trolejbusových spojů z řad cestujících k optimalizaci dopravy. Ta se projeví tak, že po 18. hodině večerní budou trolejbusy jezdit v třicetiminutových intervalech, a ne dvacetiminutových, jako tomu bylo doposud. Úpravy v jízdních řádech se budou týkat pouze trolejbusových linek a to nejen v pracovní dny, ale i o víkendech. Změny jízdních řádů nastanou od 1. dubna 2015.

Hned na úvod poznamenejme, že i z komentářů cestujících vyplývá, že večerní spoje jezdí prázdné a zdá se jim zbytečné, aby tedy jezdily tak často. Namísto pouhého rušení spojů přistoupili v Opavě také k úpravám návazností na autobusové linky. „K rušení linek či zvyšování jízdného jsme rozhodně přistupovat nechtěli," komentuje ředitel MDPO Radek Filipczyk

Město dotace dopravnímu podniku pro letošní rok snížilo o čtyři miliony. Tímto omezením dopravy MDPO ušetří zhruba okolo dvou milionů korun ročně. Podle analýzy, kterou MDPO vypracoval, trolejbusy ve večerních hodinách nejsou zvlášť vytíženy, ve vozech jezdí většinou jen pár lidí a toto omezení by pro cestující nemuselo být až tak citelné. „Chápeme, že každé omezení hromadné dopravy je zásah, bohužel je to pro nás nevyhnutelný krok," dodává ředitel MDPO.

Číst dál: Optimalizace večerního provozu trolejbusů v Opavě

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: