Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Asiana Airlines poprvé v Česku

leos janacek airportVe čtvrtek 13. srpna 2020 přivítalo Letiště Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově poprvé ve své historii letadlo dopravce Asiana Airlines. Jednalo se ostatně o premiérový let tohoto dopravce do České republiky vůbec. Tento speciální charterový let si u druhého největšího korejského dopravce objednala společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech, která má svůj výrobní závod v Nošovicích. Stejně jako podobný let objednaný před měsícem u společnosti Korean Air, i tento byl určen pro přepravu zaměstnanců mezi centrálou společnosti a zmíněným nošovickým závodem.

Asiana (3)
Boeing 777-200 společnosti Asiana Airlines na mošnovském letišti.

Číst dál: Asiana Airlines poprvé v Česku

Rekonstrukce zastávky a podchodu Náměstí Ostrava-Jih

Zastávka Hotelový dům Hlubina, jejíž současný název je Náměstí Ostrava-Jih, se dočká poslední rekonstrukce a to přilehlého podchodu. V těsném sousedství již proběhla rekonstrukce prostranství u autobusové zastávky Ostrava-Jih směrem do Výškovic. Byl zrekonstruován veřejný prostor, kdy došlo k přejmenování zastávky Hotelový dům Hlubina na zastávku Náměstí Ostrava-Jih, protože městský obvod vybudoval v této lokalitě malé náměstí.

Tramvajová zastávka dnes již Náměstí Ostrava-Jih prošla v období duben–červen 2019 rekonstrukcí za plného provozu, kdy byla uzavřena vždy jen část nástupiště. Opravou prošlo osvětlení, střecha a obklady konstrukcí zastávky a také dlažba.

6.8.2020   Zrekonstruovaná zastávka Náměstí Ostrava Jih (2)
6.8.2020   Zrekonstruovaná zastávka Náměstí Ostrava Jih (3) 6.8.2020   Zrekonstruovaná zastávka Náměstí Ostrava Jih (1)

Zrekonstruovaná tramvajová zastávka Náměstí Ostrava-Jih.

Číst dál: Rekonstrukce zastávky a podchodu Náměstí Ostrava-Jih

Ostravský DP ustupuje kritice, od září vrátí více přímých spojů na Vřesinskou

dpoPřesně půl roku po kontroverzním zkrácení tramvajové linky č. 17 pouze k porubské vozovně to vypadá, že dojde k obnovení spojů v původní délce. Alespoň některých. Po stížnostech řady občanů se totiž na stranu nespokojených cestujících přidalo také zastupitelstvo městského obvodu Ostrava-Jih. Při březnových změnách totiž došlo ke zrušení přímého spojení mezi Dubinou a porubskou Fakultní nemocnicí.

2013 10 17@1135@@Dubina Interspar
Ilustrační fotografie: Dnes již vyřazená souprava tramvají ČKD T6 EV. Č. 1135+1131 opouští ještě tehdejší smyčku Dubina Interspar (dnes Dubina) a směřuje na tehdejší konečnou Vřesinská (dnes Poruba, Vřesinská).

Číst dál: Ostravský DP ustupuje kritice, od září vrátí více přímých spojů na Vřesinskou

Letadlo Korean Air poprvé v Ostravě

leos janacek airportVe čtvrtek 16. července 2020 přivítalo Letiště Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově poprvé ve své historii letadlo korejského národního dopravce Korean Air. Tento speciální let si u dopravce objednala společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech, která má svůj výrobní závod v Nošovicích. Let byl určen pro přepravu zaměstnanců mezi centrálou společnosti a zmíněným nošovickým závodem.

16.7.2020   Airbus A330 200   Letiště Leoše Janáčka Ostrava (4)
Letadlo Airbus A330-200 společnosti Korean Air.

Číst dál: Letadlo Korean Air poprvé v Ostravě

Ostrava si ponechá kloubovou Karosu

dpoJak jsme vás informovali, Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zanedlouho obdrží další nové kloubové autobusy Solaris Urbino 18 IV CNG. S tím je samozřejmě spjato i vyřazovaní těch nejstarších vozů. Tato dodávka tak umožní již definitivně vyřadit všechny zbývající vysokopodlažní autobusy – jde celkem o pětici vozů Karosa B 941 E.1962 a trojici Karos B 961 E.

2020 04 24@4284@OVZ 89 67@Fakultní nemocnice
Původní adept na nový přírustek historických vozidel DPO - Karosa B 941 E ev. č. 4284.

Kloubové autobusy Karosa B 941 byly do Ostravy dodávány v letech 1997 až 1998 (celkem 17 vozů, ev. č. 4251–4267), na tuto dodávku pak navazovala v letech 1999–2001 další dvacítka inovovaných autobusů Karosa B 941 E (ev. č. 4268–4287). Završení dodávek kloubových Karos pro DPO představoval příchod osmi autobusů B 961 E v letech 2003–2004 (ev. č. 4288–4295).

Číst dál: Ostrava si ponechá kloubovou Karosu

První historické jízdy v Ostravě v roce 2020

dpoV sobotu dne 11. června 2020 si Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) pro cestující připravil historické jízdy autobusů i trolejbusů. Trasa autobusu byla poměrně nezvyklá, když byla linka vedena v trase Poruba, Alšovo náměstí – Francouzská – Jižní svahy – Hulváky – Ahepjukova – Husův sad – Most Pionýru – ZOO. Spojení obstarával autobus Ikarus 280.10 ev. č. 4070 z roku 1988.

2020 07 11@4070@OVB 50 94@ul. Hornopolní.
Historický autobus Ikarus 280.10 ev. č. 4070 projíždí ul. Hornopolní v Ostravě.

Číst dál: První historické jízdy v Ostravě v roce 2020

Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Výškovické a zastávek Kotva, Zábřeh, vodárna a také přilehlé křižovatky v Ostravě je již dokončena

dpoZáměr spolu s přípravou na realizaci projektu rekonstrukce ostravských tramvajových zastávek Kotva včetně přilehlé křižovatky probíhal v letech 2017–2019. Samotná realizace je v plánu na letošní rok 2020. Vítězem veřejné zakázky se stala společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která porazila ostatních pět zájemců nabídnutou cenou 71,2 mil. Kč vč. DPH.

30.6.2020   Rekonstrukce zastávky Kotva a přilehlé křižovatky (3)
Souprava tramvají ČKD T6 odbavuje cestující na současné zastávce Kotva.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Výškovické a zastávek Kotva, Zábřeh, vodárna a také přilehlé...

Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

dpoTramvajová smyčka Hlučínská v Ostravě–Přívoze leží u křižovatky ulic Hlučínská a Slovenská již od roku 1976. Tehdy se po svém vzniku stala přestupním uzlem mezi tramvajemi linky č. 1 do Hlučína, která zůstávala v režii starých dvounápravových vozů, a linkami č. 14 a 15, které obsluhovaly centrum města, Vítkovice a Hrabůvku a byly obsluhovány moderními vozy řady T. Vznik smyčky umožnil odsunout vozy staré konstrukce na úseky mimo centrum města, takže mohlo dojít k celkovému zvýšení cestovní rychlosti. Původní provedení smyčky poskytovalo možnost k obracení jak tramvajových vlaků ve směru z centra města, tak souprav starých vozů od Hlučína.

16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (2)
16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (1) 16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (3)

Současný stav tramvajové smyčky Přívoz, Hlučínská.


 

Číst dál: Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

Další ostravské tramvaje na prodej

dpoZa vyvolávací cenu 1 529 715 Kč nabízí Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) soubor celkem 19 tramvajových vozů. Z 15 vozů T3 v různých modifikacích je pětice vozů typu ČKD T3SUCS s původní odporovou zrychlovačovou výzbrojí (ev. č. 929, 953, 955, 963, 965), stejný počet zastupuje také typ ČKD T3G s tyristorovou výzbrojí TV8 (ev. č. 984, 1014, 1017, 1031, 1042), čtyři vozy nesou tranzistorovou výzbroj TV Progress - ČKD T3R.P (ev. č. 964, 972, 1016, 1021) a posledním ze zástupců „té-trojek“ je vůz ČKD T3R.E ev. č. 968, nesoucí prototypovou asynchronní výzbroj TV Europulse. Zbývající čtveřici tramvají v souboru tvoří vozy ČKD T6A5 ev. č. 1110, 1119, 1131 a 1135.

2020 01 10@929@@Dílny DP Ostrava
Tramvajový ,,hřbitov" ostravských tramvají v Dílnách DPO v Ostravě-Martinově. V popředí vůz ev. č. 929.

Číst dál: Další ostravské tramvaje na prodej

Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

dpoAč nadpis článku může znít jako sci-fi (zvláště vzhledem k protahující se snaze vystavět tramvajovou trať na porubský VIII. obvod), není to opravdu žádný apríl. Pokud půjde vše podle plánu, měl by Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) již na konci letošních letních prázdnin otevřít první úsek tramvajové tratě, kde budou moci tramvaje jezdit rychlostí až 80 km/h.

Nejedná se samozřejmě o novou trať, nýbrž pouze o rekonstrukci již existující, konkrétně té v úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Třebovice, OC. Impulsem pro městského dopravce byl nejspíše fakt, že jak nové tramvaje Stadler Tango NF2, tak plánované vozy Škoda ForCity Smart jsou schváleny pro maximální rychlost 80 km/h, kterou však v současnosti na ostravské síti nemohou nikde dosáhnout.

Ke konci roku 2018 proto DPO vyhlásil veřejnou zakázku s názvem ,,Analýza rizik Zvyšováni rychlosti na TT,“ a zároveň vybral čtveřici tramvajových úseků , kde by maximální rychlost tramvají rád zvýšil na zmíněných 80 km/h. Následně byla v dubnu 2019 zveřejněna zakázka na vyhotovení projektové dokumentace, jejíž obsahem již měly být konkrétní stavební úpravy vybraných tratí.

Číst dál: Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

Jste zde: