Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

V Ostravě byla ukončena rekonstrukce tramvajové trati v Pavlovově ulici

dpoV uplynulých dnech započal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále DPO) s další z plánovaných rekonstrukcí tramvajových tratí v Ostravě. Úpravou prochází úsek tratě v Pavlovově ulici mezi křižovatkami s ulicemi Rodimcevovou a Kpt. Vajdy. Po několika týdnech stavebních úprav se tak cestující i obyvatelé přilehlého okolí budou moci těšit z nižšího hluku, upravených zastávek i z dalšího moderního městského mobiliáře.

12.3.2020   Tramvajová trať v ulici Pavlovova (1)
Současný stav tramvajové trati v ulici Pavlovova.

Snížení hluku a vibrací z průjezdu tramvajových vozidel zajistí přestavba stávající konstrukce kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta kromě nižší hlučnosti vyniká také delší životností a menší potřebou údržby.

Číst dál: V Ostravě byla ukončena rekonstrukce tramvajové trati v Pavlovově ulici

Odprodej ostravských tramvají ukončen, kam se která vypraví?

dpoPo zařazení nových tramvají Stadler Tango NF2 v Ostravě bylo z provozu odstaveno větší množství starších tramvají, převážně různých modifikací vozů T3, ale také čtveřice vozů T6A5. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) se rozhodl vozy nejprve nabídnout k odprodeji. Z prvních etap odprodejů (více informaci naleznete zde) se podařilo úspěšně prodat například vozy T3G ev. č. 1029 (Valašské Meziříčí) a 1044 (Autoškola Olda), čtveřici vozů T3SUCS ev. č. 953, 955, 963 a 965, které zakoupil PříKrM – Přítel Krkonošského metra, či vůz T3R.E ev. č. 968, který putoval k soukromé osobě do Poděbrad.

V polovině května 2021 byla zveřejněna smlouva o dalším úspěšném prodeji tramvají - Slezská dopravní a strojní z Horních Životic se stala majitelem hned osmi vozů typu T3, z toho jednoho kusu typové varianty T3 SUCS (ev. č. 929), čtyř tramvají T3G (ev. č. 984, 1014, 1017 a 1031) a tří vozů T3R.P (ev. č. 964, 972 a 1021). DPO za ně vyinkasoval celkem 257 700 korun, nicméně u nového majitele se vozy příliš neohřály, neboť ještě na konci května byly zlikvidovány v kovošrotu v Polance nad Odrou.

Číst dál: Odprodej ostravských tramvají ukončen, kam se která vypraví?

Je rozhodnuto - plynové autobusy dodá do Opavy libchavský SOR

mdpo nove

Městský dopravní podnik Opava (dále MDPO) vyhlásil na počátku ledna 2021 veřejnou zakázku s názvem "Dodávka autobusů městské hromadné přepravy osob s pohonem CNG v roce 2021", celkem pět nových plynových autobusů mělo obnovit část vozového parku v závěru letošního roku.

Jaké parametry byly v zadávací dokumentaci požadovány? Délka 11,5 až 12,5 metru, šířka 2,50 až 2,55 m s pohonem na CNG, s trojicí dvoukřídlých dveří o minimální šířce 1190 mm, šířkou uličky mezi předními podběhy min. 800 mm, minimální kapacitou 80 osob s nejméně 32 místy k sezení (max. 2 sklopná), výkonem motoru min. 210 kW a objemem max. 8 000 cm3, celovozovou klimatizací a 15letou životností.

@@@Vozovna MDPO a.s (1)
Jeden z pěti nových autobusů SOR NSG 12 v Opavě.

Číst dál: Je rozhodnuto - plynové autobusy dodá do Opavy libchavský SOR

Nudíte se? Kupte si autobus!

dpo

Pokud jste si přáli mít vlastní autobus, opět se vám naskýtá jedna možnost – Dopravní podnik Ostrava (dále DPO) v aktualizované nabídce na webových stránkách nabízí vedle pracovních strojů a osobních automobilů k prodeji také Karosu B 952 E ev. č. 9213, která poslední roky sloužila pro výcvik nových řidičů. Vůz původního čísla 6554 z roku 2006 je k mání za minimální cenu 30 tisíc včetně DPH. Lhůta pro podávání nabídek je do 3. června.

Při předchozích výprodejích byly předmětem úspěšného prodeje hlavně polské autobusy Solaris. Úspěšný byl prodej trojice krátkých Solarisů ev. č. 7738, 7739 a 7740 z listopadové prodejní nabídky. Ty v březnu 2021 odkoupila pracovní agentura Recra Moravia za nejnižší možnou cenu 236 900 korun bez DPH za kus. V České republice ale nakonec nezůstaly, v dubnu totiž byly odprodány dopravní firmě Kłosok z polského města Żory. Dopravce se se svým vozovým parkem podílí na zajištění dopravní obslužnosti v celkem šesti polských městech, kromě čtyř měst Slezského vojvodství, která jsou nedaleko Ostravy (Wodzisław Śląski, Rybnik, Pszczyna, Zabrze) má pobočky také ve Wrocławi a dolnoslezském Dzierżoniówě.

Podařilo se prodat také všechny nabízené patnáctimetrové Solarisy (o jejich konci v Ostravě jsme psali zde). Všech deset vozů určených na prodej (ev. č. 7620–7629) odkoupila pražská společnost Truck Centre, která se je snaží prodat dále – nejprve za ně chtěla mezi 320 a 370 tisíci, po nezájmu zlevnila na současných 250–300 tisíc korun bez DPH za jeden kus. Poté byly k vidění za cenu i 79 tisíc. Vozy 7627 a 7629 byly pražskou firmou odprodány do Portugalska - přesněji do města Matosinhos společnosti ViaMove – Soluçoes de Mobilidade, Lda. Tato společnost je vlastněná společnostmi Resende Actividades Turísticas a Maia Transportes Maré de Matosinhos. Zmíněná společnost ViaMove – Soluçoes de Mobilidade, Lda. provozuje dopravu v okolí měst Matosingos, Gondomar, Maia, Porto a Valongo

V zatím poslední ryze autobusové výprodeji DPO z března letošního roku byly zařazeny vozy, které se nepodařilo prodat při předchozích pokusech a prodávající šel výrazně s cenou dolů. Mezi celkem 20 vozy byla půl na půl zastoupena česká a polská produkce. Z Vysokého Mýta to byla desítka čerstvě odstavených autobusů Irisbus Citelis 12 M (jejich konec v ostravských ulicích jsme čtenářům přiblížili zde), ze závodu Solarisu v polském Bolechowě to bylo osm dvanáctimetrových vozů Solaris Urbino 12 a dvojice kloubových autobusů Solaris Urbino 18. Všechny vozy splňují emisní normu Euro 5.

Číst dál: Nudíte se? Kupte si autobus!

Zima dorazila do Ostravy

dpoV pondělí dne 8. února 2021 komplikovalo dopravu v Ostravě v ranních a dopoledních hodinách husté sněžení. Cestující pocítili zpoždění až 30 minut, neboť byli všichni účastníci dopravního provozu tradičně zaskočeni. Dopravní podnik Ostrava vydal k této mimořáádnosti v provozu tiskovou zprávu.

Úterý bylo ve znamení stabilizované situace, a tak až středeční sněžení přineslo na cesty nehody a kolony. Veřejná doprava nabírala zpoždění okolo 20 minut. Závěr dne byl doprovázen lehkým sněžením a je možné očekávat komplikace ve čtvrtečních ranních hodinách. Níže můžete shlédnout několik fotografií ze středečního večera. Situaci budeme dále sledovat.

2021 02 10@7877@1TY 3052@Francouzská
Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7877 odbavuje cestující na zastávce Francouzská.

Číst dál: Zima dorazila do Ostravy

V Ostravě vznikne rekonstrukcí další rychlodrážní tramvajová trať

dpoOstravský dopravní podnik (dále DPO) zahájí v neděli 7. března 2021 rekonstrukci tramvajové tratě v úseku mezi zastávkami Důl Zárubek a Hranečník. Jde zároveň o další z úseků vybraných ke zvýšení maximální provozní rychlosti na 80 km/h.

30.1.2021   Důl Zárubek
Současný stav tramvajové trati u zastávky Důl Zárubek.

Číst dál: V Ostravě vznikne rekonstrukcí další rychlodrážní tramvajová trať

Nová konečná zastávka autobusu v Krásném Poli

Na přelomu roku 2020/2021 byl dokončen nový zastávkový záliv v městské části Ostrava – Krásné Pole. Tato budoucí nová autobusová zastávka se nachází poblíž tramvajové zastávky l. č. 5 Krásné Pole. V nedávné době přesněji dne 1. prosince 2020 byla v Krásném Poli zprovozněna nová autobusová zastávka Krásné Pole, škola.

10.1.2021   Krásné Pole
Nově vybudovaný autobusový záliv poblíž tramvajové zastávky Krásné Pole linky č. 5.

Číst dál: Nová konečná zastávka autobusu v Krásném Poli

Nová autobusová zastávka v Ostravě

dpoOd úterý 1. prosince 2020 dojde ke zprovoznění nové jednosměrné autobusové zastávky s názvem Krásné Pole, škola. Zastávku bude obsluhovat autobusová linka č. 46 jezdící v trase Polanka – Polanka, střed – Kovošrot – Fibichova – Svinov náměstí – Svinov mosty – Francouzská – Poruba vozovna – Pustkovecká – Krásné Pole, školaKrásné Pole, Družební a zpět. Nová zastávka bude obsluhována pouze ve směru ke konečné zastávce Krásne Pole, Družební.

1.12.2020   Krásné Pole, škola (1)

Číst dál: Nová autobusová zastávka v Ostravě

Nové Solarisy vytlačují z ostravských ulic také Citelisy

dpoZařazování nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG výrazně mění diverzitu vozového parku městského dopravce v moravskoslezské metropoli. Jako první novým kloubákům ustoupily poslední vysokopodlažní Karosy, dalším typem autobusů, který z ostravských ulic také rychle mizí, jsou patnáctimetrové Solarisy Urbino 15 a brzy už na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s. (dále jen DPO) nepotkáme ani nízkopodlažní Citelisy z produkce tehdejší společnosti Irisbus Iveco (dnešní Iveco Bus).

Již v listopadu 2020 byla desítka z celkových jedenácti tehdy provozních ostravských vozů Irisbus Citelis zahrnuta v nabídce na odprodej na webu DPO. Jako jediný provozní nakonec v ulicích Ostravy zůstává nejmladší vůz. Ale pojďme postupně...

2019 01 13@7019@5T9 9815@Garáže Hranečník
Autobusy Irisbus Citelis 12 M v garážích Hranečník.

Číst dál: Nové Solarisy vytlačují z ostravských ulic také Citelisy

V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

dpoPo ukončení provozu vysokopodlažních autobusů typu Karosa v Ostravě dne 7. listopadu 2020, kdy dlouhou etapu jejich provozu ukončil symbolicky vůz Karosa B 941 E ev. č. 4285, se již pomalu také vědělo, že Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) po zprovoznění všech nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG přistoupí k odstavování také zbývajících patnáctimetrových autobusů Solaris Urbino 15. Pojďme se tedy ohlédnout za historií těchto autobusů, kterých v ulicích Ostravy jezdilo rovných třicet.

Píše se rok 2000, kdy se v březnu do Ostravy dostal první autobus značky Solaris Bus & Coach. Jednalo se o plně nízkopodlažní patnáctimetrový autobus Solaris Urbino 15. V Ostravě vůz obdržel ev. č. 7601 a v období od března do června 2000 sloužil jako předváděcí vůz po různých DP v ČR: prezentován byl v Brně, Českých Budějovicích, Děčíně, Liberci, Pardubicích, Plzni, Praze, Olomouci a Zlíně, tehdy ještě na polských registračních značkách P 51 1700. Stal se vůbec prvním exportovaným autobusem polské společnosti Solaris do zahraničí.

2013 03 06@7601@OSB 59 31@ul. Horní
2013 03 06@7601@OSB 59 31@Poliklinika 2013 03 01@7601@OSB 59 31@Garáže Hranečník

Autobus Solaris Urbino 15 ev. č. 7601.

Číst dál: V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

Jste zde: