Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nové garáže Dopravního podniku Ostrava

dpoSpolečnost Arriva Morava a.s. ukončuje podnikatelskou aktivitu v oblasti Moravskoslezského kraje z důvodu dřívějších neúspěšných výběrových řízení na provozování veřejné linkové dopravy v tomto kraji. Nově provozují veřejnou linkovou dopravu v kraji společnosti Transdev Morava s.r.o. a také ČSAD Vsetín a.s. Rovněž stávající dopravci skupiny 3CSAD rozšířili své území o nově vysoutěžené oblasti. Z důvodu poslední akvizice spadá nově i dopravní skupina 3CSAD pod nadnárodního dopravce Transdev Česká republika s.r.o.

23.2.2020   Odstavní plocha Vítkovická (1)
Nové Garáže (Odstavná plocha) Vítkovická.

Číst dál: Nové garáže Dopravního podniku Ostrava

Přečtete to? Změna písma cílů MHD v Ostravě

Od 15. prosince 2019 vstoupily v platnost změny v jízdních řádech MHD v Ostravě. S touto úpravou, ale došlo mimo jiné k výrazné změně – přejmenování zastávek na úplný systémový název. Prakticky tak bylo před jméno zastávky vložen název městské části. Například původní název zastávky Vřesinská má po změnách název Poruba, Vřesinská.

Transparenty (1)
Nápis na čelním transparentu mohl být čitelnější kdyby Přívoz byl na jednom řádku a Hlučínská na druhém řádku. Nicméně nic nemění na této situaci, že na vnitroměstských linkách se názvy městských částí nemuseli vůbec uvádět...to opět DPO změnu zákonné normy nepochopilo úplně.

Číst dál: Přečtete to? Změna písma cílů MHD v Ostravě

Zvětšení flotily CNG 12 m autobusů pro DPO

dpoDne 17. ledna 2020 se na portálu Věstníku veřejných zakázek dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. objevila nová zakázka s názvem „Dodávka 24 ks nových jednočlánkových autobusů na CNG pohon“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

2021 02 13@7253@1TZ 4941@Náměstí SNP

Předpokládaná hodnota této zakázky je 168 500 000,‐ Kč bez DPH což je přibližně a průměrně 7 miliónu Kč za jeden vůz bez DPH (servisní zařízení je také zahrnuto). Nové nízkopodlažní autobusy budou s pohonem na CNG. Projekt nákupu nových nízkopodlažních autobusů je spolufinancován Evropskou unií – Evropský fond pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).

Dopravní podnik Ostrava a.s. provedl tržní konzultace s těmito výrobci / prodejci: EVOBUS Česká republika, s.r.o., Iveco Bus Czech Republic a.s., Kar-mobil s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o., Scania Czech Republic s.r.o., Solaris Czech spol. s.r.o., SOR Libchavy spol, s r.o. a ZLINER s.r.o. 

Číst dál: Zvětšení flotily CNG 12 m autobusů pro DPO

Ostravská Ekova Electric na prodej

ekovaDceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava a. s. - Ekova Electric a. s. hledá strategického investora. DPO zvažuje prodej až 100 % akcií této firmy, informoval na svých internetových stránkách v půlce měsíce prosince 2019. Potenciální zájemci by měli podat své nabídky do 17. ledna 2020.

Připomeňme, že Ekova Electric a.s. vznikla v roce 2011, a to osamostatněním těžké údržby kolejových vozidel, prováděné v ústředních dílnách v Martinově. Mimo oprav vozidel pro DPO však Ekova montuje také nové trolejbusy a elektrobusy a opravuje rovněž vozidla pro další dopravní podniky nejen v České republice, ale i ze zahraničí.

Číst dál: Ostravská Ekova Electric na prodej

Jaký je konec papírových jízdenek v Ostravě?

dpoPomalu, ale jistě se dostalo ke zrušení papírových jízdních dokladů u Dopravní podniku v Ostravě, které se nebudou od 1. ledna 2020 nadále prodávat a které bude možné využít až do 1. dubna, kdy na apríla dojde k definitivní tečce za tímto médiem v odbavování cestujících. Nabízí se možnost malé rekapitulace a ohlédnutím za chystanou změnou.

Starý označovač
Starý jízdenkový označovač používaný v ostravské MHD od roku 1995. Ze všech vozidel vymizne v dubnu 2020.

Číst dál: Jaký je konec papírových jízdenek v Ostravě?

Dopravní podnik Ostrava obdržel nové elektrominibusy

dpoBěhem prosince 2019 se v autobusových garážích DPO na Hranečníku objevily dva nové elektrominibusy typu Rošero First FCLLI Electric. Vozy obdržely ev. č. 5304 a 5305. Tyto minibusy ostravští cestující již velice dobře znají - dopravce pořídil první trojici vozů tohoto typu již v roce 2018 a označil je ev. č. 5301 - 5303.

@5304@1TU 2180@Garáže Hranečník
Nový elektrominibus Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5304 vyfotografovaný v dílnách garáží Hranečník.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava obdržel nové elektrominibusy

Konec papírových jízdenek v Ostravě a zdražení jízdného od 1. ledna 2020

dpoNa začátku měsíce listopadu 2019 Dopravní podnik Ostrava a.s. uveřejnil že k 1. lednu 2020 ukončí prodej krátkodobých papírových jízdenek. Ty zmizí nejen z trafik, ale zaniknou také prodejní automaty. Dopravce nabídne pouze jednorázové jízdenky.

Důvody ukončení prodeje papírových jízdenek byly především následující: Nižší využívaní papírových jízdenek – letos v září tuto volbu jízdného využilo 34 %. Cestující využívají převážně ODISky, platební karty a SMS jízdenky. Nákladný a komplikovaný prodej i starý odbavovací systém. Nákladné opravy automatů poničené vandaly, jejich zrušením ušetří město jako vlastník DPO až 20 miliónů Kč ročně (alespoň dle slov generálního ředitele DPO Daniela Moryse).

Nový označovač
Terminál na odbaení cestujících v ostravské MHD i pomocí platebních karet.

Číst dál: Konec papírových jízdenek v Ostravě a zdražení jízdného od 1. ledna 2020

Nový Solaris pro DPO namísto shořelého

dpoPři požáru v areálu garáží Hraničník (informace o požáru v garážích Hranečník naleznete zde) shořelo celkem 7 autobusů. Mezi nimi i vůz Solaris Urbino 12 CNG III. generace s ev. č. 7193. Pro zajištění chybějícího vozidla uzavřel Dopravní podnik Ostrava a.s. dodatkovou smlouvu s výrobcem Solaris Bus & Coach S.A. na nový vůz, který nahradil požárem zničeny autobus ev. 7193.

@7251@@Garáže Hranečník (1)
Nově dodaný autobus Solaris Urbino 12 CNG IV. generace ev. č. 7251. Vůz byl pořízen jako náhrada za shořelý autobus Solaris Urbino 12 CNG III. generace ev. č. 7193.

Číst dál: Nový Solaris pro DPO namísto shořelého

Ukončení pravidelného provozu autobusů Karosa B 952 / 952 E v Ostravě.

dpoPíše se měsíc říjen roku 2002, kdy jste mohli zahlédnout poprvé v ostravských ulicích autobus typu Karosa B 952 ev. č. 6517. Autobus v interiéru připomínal již jezdící autobusy Karosa B 932/932 E. Ovšem při pohledu zvenčí jste mohli spatřit odlišnost v podobě rovného zadního čela. Dále také mohl cestující upoutat jiný zvuk motoru: starší typy autobusů Karosa B 932/932 E byly vybaveny motorem Liaz, nový typ autobusu Karosa B 952 byl vybaven motorem Iveco Cursor, splňující emisní normu Euro 3. Měsíc na to, tedy v listopadu 2002, byly dodány další autobusy tohoto typu, které obdržely ev. č. 6518 – 6528. Autobusy byly vybaveny klimatizační jednotkou pro řidiče Trav-l-Cool (tzv. ,,mokrý hadr“) a manuální pětistupňovou převodovkou Praga. Autobusy byly rozděleny mezi Garáže Hranečník, Poruba a Fifejdy. Po zrušení garáží Fifejdy se autobusy přesunuly do garáží Hranečník. Během měsíce října 2002 byl dodán také jediný meziměstský autobus Karosa C 954, který byl zakoupen pro obsluhu linky č. 33, která byla tehdy vedena na letiště v Mošnově. Obdržel ev. č. 6529.

2012 09 06@6517@OSC 54 12@Garáže Hranečník
Vůz Karosa B 952 ev. č. 6517, vyfotografovaný v garážích Hranečník po provedení střední opravy SO.

Číst dál: Ukončení pravidelného provozu autobusů Karosa B 952 / 952 E v Ostravě.

Do Ostravy dorazil poslední čtyřicátý Stadler

dpoRok a půl od převzetí první tramvaje Stadler dorazila do Ostravy i ta poslední. Švýcarský výrobce tak definitivně dokončil svou miliardovou zakázku na čtyřicet středo-kapacitních vozidel pro Dopravní podnik Ostrava (DPO). Další nové tramvaje čekají na cestující DPO už za rok. Tentokrát půjde o velkokapacitní tramvaje od společnosti Škoda Transportation.

dpo
Poslední dodaný Stadler do Ostravy. Foto: Dopravní podnik Ostrava.

Číst dál: Do Ostravy dorazil poslední čtyřicátý Stadler

Jste zde: