Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rekonstrukce historických autobusů v Dopravním podniku Ostrava

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) eviduje ve svém depozitáři několik zajímavých exemplářů historických autobusů, které dokumentují přepravu cestujících ve 20. a na počátku 21. století. Tyto vozy se DPO snaží udržet v pravidelném provozu a čas od času musí projít pravidelnou údržbou nebo rozsáhlejší opravou.

Minulý rok došlo na opravu autobusu Solaris Urbino 15 ev. č. 7601, kde došlo k opravě rámu podlahy s výměnou podlahové překližky a podlahové krytiny, přečalounění sedadel a oprava laku. Další vůz který se dočkal minulý rok opravy byl autobus Karosa ŠM 11 ev. č.5842 na kterém došlo ke generální opravě motoru a převodovky.

Letošní rok je ve znamení generální opravy autobusu Karosa B 731 ev. č. 6160. Oprava probíhá v garážích Hranečník a dotkne se karoserie, ale také motoru. Autobus bude dokončen v roce 2023 a k jeho představení dojde na Dni ostravských dopraváků, který se koná v měsíci záři.

2022 07 20@6160@OVB 23 92@Garáže Hranečník (1)

Číst dál: Rekonstrukce historických autobusů v Dopravním podniku Ostrava

Garáže DPO na ulici Vítkovické se staly již „elektrobusovými“ garážemi

dpoO koupi bývalých garáží společnosti Arriva Morava a.s., které odkoupil DPO jsme Vás informovali v samostatném článku. Nyní zde dopravce odstavuje autobusy v přestávce během dělené směny a sídlí zde dopravní dispečink.

27.3.2023   Garáže Vítkovická (2)

23.2.2023   Garáže Vítkovická
Průběh stavebních prací na výstavbě nabíjecích stanic pro elektrobusy v areálu nové provozovny DPO ,,Garáže Vítkovická".

Číst dál: Garáže DPO na ulici Vítkovické se staly již „elektrobusovými“ garážemi

V ulici Valchařská v Ostravě je již zprovozněna nová nabíjecí stanice pro elektrobusy

dpoBudování nabíjecí stanice s třemi ramenami na odstavné ploše Valchařská se po několikaměsíční výluce naplno rozjelo. Nabíjení bude probíhat v evropském standardu OppCharge, vybuduje jí společnost Solaris CZECH spol. s.r.o., kdy subdodavatel bude společnost Siemens s.r.o. za 21 milionu Kč a infrastrukturu v hodnotě přes 9 milionů Kč zajistí společnost Hroší stavby Morava a.s.

2023 04 05@5021@EL0  47BD@Odstavná plocha Valchařská

Číst dál: V ulici Valchařská v Ostravě je již zprovozněna nová nabíjecí stanice pro elektrobusy

Oslavy 70. let trolejbusů v Ostravě

dpoV sobotu 8. října 2022 pořádal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) spolu s Kroužkem přátel MHD v Ostravě akci k výročí 70. let trolejbusové dopravy v Ostravě. Připomeňme že trolejbusová doprava slavila toto své výročí již v květnu letošního roku, ale akce byla uspořádána až nyní.

2022 10 08@3902@@Dům vodohospodářů
Historický trolejbus Škoda 17 Tr ev. č. 3902 odbavuje cestující v zastávce Dům vodohospodářů.

Číst dál: Oslavy 70. let trolejbusů v Ostravě

Den ostravských dopraváku 2022

dpoOblíbená akce Den ostravských dopraváků se letos odehrála opět naplno. Cílem je seznámit širokou veřejnost s městskou dopravou, městskými podniky a připravit zábavný program pro rodiny s dětmi. Cílové publikum a jeho složení se liší od čistě dopravně orientovaných dní otevřených dveří či oslav výročí provozu specifických trakcí.

2022 09 03@989@@ul. 17. listopadu
Prototyp trolejbus Škoda 36 Tr T'CITY v ulicích Ostravy-Poruby.

Číst dál: Den ostravských dopraváku 2022

Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Opavské

dpoJak již jsme Vás informovali z článku, který naleznete zde. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vypsal dne 12. listopadu 2021 veřejnou zakázku s názvem PJD na ul. Opavská II. Jedná se o rekonstrukci tramvajové trati na ul. Opavké v úseku mezi křižovatkami 17. listopadu a a ul. Martinovskou. Krom rekonstrukce tramvajové trati budou také zrekonstruovány zastávky Telekomunikační škola, Poruba, vozovna a VŠB-TU. Trať projde celkovou rekonstrukcí , kdy tramvajový svršek bude tvořen pevnou jízdní dráhou konstrukce systému W-tran, který již byl použit při rekonstrukci trati na ul. Výškovické.

4.4.2021   Tramvajová trať na ul. Opavská
Pohled na původní tramvajovou trať na ul. Opavské od zastávky VŠB-TU.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Opavské

Dopravní podnik Ostrava připravuje soutěž na 25 velkokapacitních tramvají

dpoDne 1. července 2022 ve věstníku veřejných zakázek zveřejnil Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zakázku s názvem: ,,Předběžné tržní konzultace k pořízení velkokapacitních tramvají". Tímto DPO zvažuje  zahájení zadávacího řízení na veřejnou zakázku s názvem „Dodávka a servis až 25 ks velkokapacitních tramvají“, jejímž předmětem bude nákup a následný servis velkokapacitních tramvají. Své nabídky případní zájemci mohou zaslat do 12. července 2022.

2013 03 04@1514@@ul. Vítkovická
Ostravské velkokapacitní tramvaje KT8D5.RN1, konkrétně vůz ev. č. 1514.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava připravuje soutěž na 25 velkokapacitních tramvají

Dopravnímu podniku Ostrava stále chybí řidiči

dpoProblémy z podzimu 2021 a jara 2022 s nemocností řidičů městské hromadné dopravy přetrvávají. Po krátké přestávce, kdy se situace uklidnila se předzvěst komplikací znovu objevuje. Tentokráte může za nedostatek pracovníků za volantem sezóna letních dovolených a celkový podstav v tomto oboru. Zdá se, že finanční podmínky na této pozici nejsou dostatečně atraktivní na nábor nových zaměstnanců, podobně jako v jiných oborech. Dopravní podnik Ostrava navíc není vyhlášený v péči o své zaměstnance. O některých aférách jsme v minulosti informovali.
2020 12 20@7899@1TY 1868@ul. Francouzská
 

Číst dál: Dopravnímu podniku Ostrava stále chybí řidiči

Odprodej autobusů DPO na Slovensko

dpoAutobusy mají stanovenou životnost, po které je nerentabilní vozidlo dále udržovat, neboť každá vložená investice převyšuje zůstatkovou hodnotu vozidla. Jinými slovy je autobus z účetního hlediska tzv. odepsán.

2015 07 29@7807@7T2 1334@Hrabová zóna jih

Číst dál: Odprodej autobusů DPO na Slovensko

Dopravní podnik Ostrava si stále neváží svých zaměstnanců

dpoV několika posledních letech se nedalo přehlédnout, že Dopravní podnik je tvořen zejména řidiči a nikoliv vozidly. Autobusy se zjevně dají pronajmout odkudkoliv, ale pokud chybí pracovní síla dochází k omezování služeb za které cestující přímo či nepřímo platí.

Je tak s podivem, že vedení DP Ostrava nechalo vygradovat další interní "skandál", který vám dneska představíme s názvem "zrušení odměny pro řidiče za tzv. Profesionalitu"

DPO má pochopitelný interní motivační systém, kdy řidičům vyplácí bonus za jízdy bez nehod, nízkou spotřebu či bez stížností cestujících. Potud v pořádku. Zda se však, že selhal v nastavení pravidel, konkrétně v detailu načítání dnů profesionality u řidiče v pracovní neschopnosti, tedy kdy ze zákonem stanovených důvodů neřídí.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava si stále neváží svých zaměstnanců

Jste zde: