Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Do Ostravy byly dodány další trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY

dpo

Soutěž na dodání nových parciálních trolejbusů do Ostravy zná po několikaměsíčních průtazích konečně svého vítěze. Stala se jím společnost Ganz – Skoda Electric Ltd. Ta porazila další tři účastníky výběrového řízení, kterými byly společnosti SOR Libchavy, Trams for Envi s ukrajinským výrobcem Bohdan a Škoda Electric (bývalá Ekova Electric). Vítěz tak dodá do Ostravy celkem 12 parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr T’CITY s karoserií tureckého výrobce Temsa, s opcí na dalších šest vozů. Jeden vůz vyjde Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) na 11,27 milionu korun, což je 20% pokles oproti předpokládané hodnotě zakázky. 

2023 02 15@3746@@ul. Hornopolní
Ostravský trolejbus Škoda 36 Tr T’CITY ev. č. 3746 v pravidelném provozu s cestujícími projíždí ulicí Hornopolní.

Číst dál: Do Ostravy byly dodány další trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY

Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

 dpoV současné době Ostravany velice zajímá návrh změny linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) ve spolupráci se statutárním městem Ostrava a Koordinátorem ODIS (KODIS) navrhl změny v tramvajové dopravě, jelikož poslední větší změny proběhly v roce 2013. Měly by vzniknout tři páteřní tramvajové linky č. 1, 2 a 8 (sídlištní celky Dubina + Hrabůvka, Výškovice + Zábřeh, Poruba). Ve špičce by jezdily v intervalu 3 až 5 minut a mimo špičku a o víkendech každých 10 minut. Tento systém byl pojmenován jako ,,ostravské metro“. Páteřní síť by pak doplnily další navazující tramvajové linky. Další změnou je posílení autobusových linek č. 48 a 78. Těmito změnami by měl zřizovatel DPO, tedy město Ostrava, ušetřit bezmála 50 milionů korun. Navrhnutý model tramvajové dopravy byl vytvořen na základě dat získaných měřením obsaditelnosti spojů. Tímto by se mělo podle DPO eliminovat, že spoje budou přeplněné nebo naopak nevyužívané.

Systém ,,ostravského metra“ čerpal inspiraci z moderních provozů na západě Evropy. Ty spočívají v nejmenším možném počtu linek jedoucích v krátkých intervalech. V Ostravě by tak mělo dojít k redukci linek – nově by mělo být v provozu jedenáct denních a pět nočních linek.


Původně navrhovaný plán sítě tramvajové dopravy - denní provoz. Návrh DPO.

Číst dál: Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

Dopravní podnik Ostrava čelí nedostatku řidičů - omezuje spoje

dpoDne 1. září 2023 uzavřel DPO smlouvu se společností Transdev Slezsko a.s. o zajištění mimořádné přepravy osob. Smlouva vstoupila v platnost dne 5. září a bude platná do 27. září 2023. Celkový počet najetých vozových kilometrů dopravcem činí 19 648,45 km, včetně služebních jízd. Cena za jeden kilometr činí 49,50 Kč bez DPH.

Každý den společnost Transdev Slezsko nasazuje 10 řidičů pro zajištění trolejbusových kurzů v ostravské MHD. DPO pro tyto úkoly poskytlo dopravci Transdev Slezsko celkem 8 autobusů, z toho 5 provozních a 3 záložních.

2021 11 09@183@6T4 0610@Ostrava, Michálkovice
DPO již služeb dopravní skupiny 3ČSAD již využil v minulosti a to na podzi roku 2021, kdy dopravce jezdil na ostravských trolejbusových linkách se svými vozy. 

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava čelí nedostatku řidičů - omezuje spoje

Den ostravských dopraváku 2023

dpoV sobotu 2. září 2023 proběh další den otevřených dveří v DPO pod tradičním názvem Den ostravských dopraváků. Akce opět probíhala v areálu dílen DP Ostrava v Ostravě-Martinově. V areálu byly vystavené současné vozidla, pracovní vozidla a také historické vozidla DPO. Vozy nejen historické byly vypravovány v areálu dílen nebo také do běžné sítě např. tramvaje byly vypravovány do Martinova, parciální trolejbusy a historické autobusy byly vypravovány v okružní trase přes zastávku Duha.

2023 09 02@1756@@Dílny DP Ostrava
Tramvaje Škoda 39T ForCity Smart ev. č. 1756 a ČKD KT8D5.RN1 ev.č. 1508.

Číst dál: Den ostravských dopraváku 2023

Rekonstrukce tramvajové trati na ulici Nádražní v Ostravě

dpoOd 1. července 2023 do 18. srpna 2023 je plánována rekonstrukce tramvajové trati na ulici Nádražní mezi ulicemi 30. dubna a Valchařská, úseku měřícího téměř 600 metrů. Výběrové řízení s názvem "Modernizace TT na ul. Nádražní v úseku ul. 30. dubna - ul. Valchařská" vyhrála společnost COLAS CZ, a.s., která provede tuto modernizaci nazývanou PJD Nádražní za 68 890 250,25 Kč bez DPH. Část této částky bude pravděpodobně dotována z Operačního programu Doprava EU.

2023 08 20@1751@@Důl Jindřich
Tramvaj Škoda 39T Smart ForCity odbavuje cestující na zrekonstruované zastávce Důl Jindřich.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ulici Nádražní v Ostravě

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: