Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Místo trolejbusů dieselové autobusy - realita bezdieselové Ostravy

Z důvodu akutního nedostatku řidičů musel Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) přistoupit k nahrazení směn, které vlastními řidiči personálně nezvládl obsadit, prostřednictvím řidičů jiných dopravců spolu s jejich vozidly. 

phoca thumb l 2021 11 01@402@8T1 4265@Ostrava
Autobus SOR CITY NB 12 ev. č. 402 dopravce ČSAD Karviná.

Číst dál: Místo trolejbusů dieselové autobusy - realita bezdieselové Ostravy

Ostrava půjčuje partnerským Košicím své autobusy

dpoVe východoslovenských Košicích místní dopravce Dopravný podnik města Košice (dále jen DPMK) řeší již několik týdnů tíživou situaci s nedostatkem provozuschopných autobusů. Tento nedostatek nepomohly vyřešit ani nedávno nově dodané autobusy Solaris Urbino 12 a umocnila jej navíc potřebaKosice vyššího vypravení autobusů v souvislosti s tramvajovými výlukami. Ke konci září 2021dopravce dokoncezveřejnil seznam nevypravených spojů na páteřní a také špičkové autobusové linky.

 

2021 10 24@7729@4T4 6107@Prešov, ul. Levočská
Kolona ostravských autobusů Solaris Urbino 12, 15 a 18 v popředí s vozem ev. č. 7729 směřující do Košic vyfotografovaný v Prešově.

Číst dál: Ostrava půjčuje partnerským Košicím své autobusy

První muzejní elektrobus v ČR

dpoZatímco některé dopravní podniky v současné době teprve s provozem elektrobusů začínají, někde už jsou o krok dále a naopak elektrobus zařazují do svých muzejních sbírek.

Tou první vlaštovkou je Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) a jeho vůbec první elektrobus, SOR EBN 10.5, který ostravské ulice křižoval pod ev. č. 5001. Jde zároveň o vůbec první elektrobus vyrobený libchavskou firmou SOR (karoserie) spolu se společnostmi Cegelec (elektrická výzbroj) a Dopravní podnik Ostrava (konečná kompletace vozidla), světlo světa spatřil na počátku roku 2010.

5.6.2010   SOR EBN 10.5
Ostravský elektrobus SOR EBN 10.5 budoucího ev. č. 5001 na brněnské výstavě Autotec 2010.

Číst dál: První muzejní elektrobus v ČR

Ostrava má muzejní minibus

dpoSbírka historických vozidel Dopravního podniku Ostrava a.s. (dále jen DPO) se v uplynulých dnech rozrostla o další kus, tentokrát z řad autobusů. Vozidlem zachovaným pro další generace se stal minibus Fiat MAVE CiBus ENA 3Z, který u DPO jezdil pod ev. č. 7302 od roku 2007.

2013 02 06@7302@5T3 3834@Poliklinika (1)
Ostravský minibus Fiat MAVE CiBus ENA 3Z ev. č. 7302 vypravený na linku č. 96 pauzuje na konečné zastávce Poliklinika.

Číst dál: Ostrava má muzejní minibus

DP v Ostravě má nové služební tramvaje

dpoDopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) v posledních dnech rozšířil řady svých služebních tramvají. Jednou z novinek v těchto řadách je jediný ostravský vůz typu T3R.EV, který se v Ostravě od svého zařazení v roce 2004 honosil evidenčním číslem 1301, ten má sloužit jako vozidlo tramvajové autoškoly pro výcvik nových řidičů. Druhým vozem je vůz T3R.P, který završoval dodávku vozů v roce 1985 a s cestujícími jezdil pod ev. č. 977 – ten je nově přeřazen do stavu služebních vozů jako mazací a nese nové ev č 8211.

@8209@@Vozovna Poruba (2)
Tramvaj T3R.EV ev. č. 8209 ,,Tramškola" ex ev. č. 1301.

Číst dál: DP v Ostravě má nové služební tramvaje

Tříměsíční rekonstrukce změní tvář tramvajové trati v Hlučínské ulici

dpoPrvního září se pro tramvaje na více než tři měsíce zcela uzavřel úsek tramvajové trati mezi zastávkami Sad Boženy Němcové a konečnou zastávkou Přívoz, Hlučínská. Město spolu s Dopravním podnikem Ostrava a.s. (dále jen DPO) totiž hodlá uskutečnit rozsáhlou rekonstrukci nejen tramvajové trati, ale i celé ulice, a to v úseku od sadu Boženy Němcové po křižovatku ulice Hlučínské s Palackého.

22.10.2021   ul. Sokolská třída (4)

26.8.2021   ul. Sokolská třída (1)'
Původní stav tramvajové trati v ulici Sokolská třída. (pohled od Sadu Boženy Němcové).

Číst dál: Tříměsíční rekonstrukce změní tvář tramvajové trati v Hlučínské ulici

Ostravská muzejní noc 2021

dpoPo dvouleté přestávce způsobené pandemií nemoci Covid-19 se bude letos opět konat Ostravská muzejní noc. Letošní již dvanáctý ročník se uskuteční v sobotu 28. srpna 2021. Bude zpřístupněno celkem 22 institucí a organizací, které se věnují kultuře a vzdělávání. Slavnostní zahájení proběhne v 17:30 na Prokešově náměstí v Ostravě před budovou Nové radnice.

Konzervatoř
Přestupní bod na zastávce Konzervatoř mezi muzejními linkami A, B a C.

Číst dál: Ostravská muzejní noc 2021

Ostravská optimalizace směřuje i na koleje

dpoOptimalizace oběhů vozidel na linkách a směn řidičů se u Dopravního podniku Ostrava (dále jen DPO) dostává do další fáze. Náhled na vozové jízdní řády, které začnou platit od 1. září 2021, naznačuje, že se možná optimalizační software Optibus v dohledné době zakousne i do oběhů tramvají.

V jízdních řádech tramvají, které vstoupí v platnost od počátku září, zatím došlo ke zcela zásadní proměně označování kurzů. Tatam je dosavadní dlouholetá praxe, kdy kurzy byly označeny ve formátu kmenová linka / pořadí. Nové dochází k celkové proměně formátu značení, a to napříč všemi trakcemi.

2018 08 13@1701@@Kunčičky kostel (1)

Ilustrační fotografie tramvaje Stadler Tango NF2 ev. č. 1701. 

Číst dál: Ostravská optimalizace směřuje i na koleje

Ostrava zmodernizuje další Varia

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vypsal výběrové řízení na modernizaci až 41 tramvají Vario LF. Dle zadání by předmětem zakázky měla být úprava 25 vozů Vario LFR.E s výzbrojí TV Europulse a 16 vozů Vario LFR.S s výzbrojí Škoda, a to po vzoru již šesti dříve modernizovaných Varií. Nejvýznamnější zvenčí viditelnou změnou bude nahrazení výklopných dveří za skládací (vozy do ev. č. 1361), cestující pak ocení zvláště v letních měsících dosazení celovozové klimatizace, přínosem budou i USB konektory, sjednocení s novějšími vozidly zajistí i instalace nerezových zádržných madel.

@1333@@Plynárny
Již dříve zmodernizovaná tramvaj Vario LFR.E ev. č. 1333.

Číst dál: Ostrava zmodernizuje další Varia

Na ostravskou smyčku Poruba, Vřesinská se tramvají svezete až v září

dpoLetošní letní prázdniny příliš nepřejí fanouškům tramvajových jednokolejek. Zatímco na liberecko-jablonecké trati se mohli svézt alespoň do půlky července (od 18. července je trať v celém úseku v dlouhodobé výluce kvůli celkové rekonstrukci ještě neopravených úseků a změně rozchodu z 1000 na 1435 mm), druhá jednokolejná tramvajová trať v České republice - z Poruby do Budišovic - má výluku po celé prázdniny.

2011 01 08@809@@Vřesinská
Pohled na smyčku Poruba, Vřesinská s tramvajemi typu ČKD K2 je již minulostí. Za chvíli i původní vzhled smyčky bude historie.

Číst dál: Na ostravskou smyčku Poruba, Vřesinská se tramvají svezete až v září

Jste zde: