Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Komentář: Papírové jízdenky jsou mrtvé. Lidé neví co chtějí

dpoDopravní podnik Ostrava konečně oznámil, jak se hodlá vypořádat s faktickým koncem papírových jízdenek ve svých vozidlech. Toto oznámení bylo dříve odsunuto vlivem komunálních voleb a potřebou nevířit emoce obyvatel.

V tiskové zprávě se uvádí, že stávající systém, kdy má každý občan svou vlastní platební kartu za kterou si kupuje jízdné ve vozidlech, bude doplněn o možnost platby na stejných terminálech pomocí tzv. kreditní jízdenky. V diskuzích pod články se rozhořely nářky mnoha lidí nad tím, jak je takové rozhodnutí špatné, nicméně nikdo z komentujících si článek nepřečetl nebo se nad ním nezamyslel, alespoň to tak vypadá.

Číst dál: Komentář: Papírové jízdenky jsou mrtvé. Lidé neví co chtějí

Ukončení provozu jediné meziměstské Karosy v DPO

dpoDne 11. ledna 2019 došlo k vypravení na běžnou denní linku jediného meziměstského autobusu v Dopravním podniku Ostrava a.s. a byl to vůz Karosa C 954.1360 ev. č. 6529. V páteční den 11. ledna byl autobus vypraven na odpolední díl dělené směny 50/404. Vůz tedy bylo možné zahlédnout v trase Českobratrská – Poliklinika.

2019 01 11@6529@OSC 56 33@Náměstí Jiřího z Poděbrad
Autobus Karosa C 954 ev. č. 6529 vyfotografován po obsloužení zastávky Náměstí Jiřího z Poděbrad v poslední den svého provozu.

6529 - OSC 56...
6529 - OSC 56...
 

Fotografie č. 1: Autobus Karosa C 954 ev. č. 6529 vyfotografován na ul. Ruská v poslední den provozu.
Fotografie č. 2: Autobus Karosa C 954 ev. č. 6529 vyfotografován na zastávce Mírové náměstí v poslední den provozu.

Číst dál: Ukončení provozu jediné meziměstské Karosy v DPO

Půlstoletí s tramvajemi K2 v Ostravě

dpoZatažená a lehce deštivá sobota 3. listopadu 2018, brána Ústředních dílen Dopravního podniku Ostrava. Právě zde se konalo oficiální rozloučení s ostravskými tramvajemi K2 a symbolickému předání služby novým vozům Stadler Tango NF2. Rozloučení s vozy, které v Ostravě nebyly nikterak hojně zastoupeny, ale přesto zde vydržely v provozu více než půl století. Pojďte se proto společně s námi podívat blíže na jejich provoz v severomoravské metropoli.

2018 11 03@802@@Dílny DP Ostrava (3)
Rozlučková cedule na voze ev. č. 802.

Číst dál: Půlstoletí s tramvajemi K2 v Ostravě

Zkušební provoz trolejbusu Ekova Electron 12 T u DPO

dpoProzatím jediný vyrobený parciální trolejbus od dceřiné společnosti Dopravního podniku Ostrava a.s. (dále jen DPO) Ekovy Electric nese název Ekova Electron 12 T. Po premiéře, kdy byl představen poprvé široké veřejnosti na veletrhu Czech Raildays 2017 a poté na veletrhu Czechbus 2017, nyní se dočká prvního zkušebního provozu a nutného schválení typu po ujetí 20 000 km ve zkušebním provozu s cestujícími.

2018 08 21@9986@@ul. Nádražní
Parciální trlejbus Ekova Electron 12 T ev. č. 9986, vyfotografovaný na ul. Nádražní.

Číst dál: Zkušební provoz trolejbusu Ekova Electron 12 T u DPO

Ostravská tramvaj Stadler zahájila provoz s cestujícími

dpoPondělí 13. srpna 2018, sedmá hodina ranní, smyčka Martinov. Jindy poklidná nástupní zastávka linky č. 4 tento den nezvykle žije. Důvod zvýšeného zájmu běžný cestující spatří - pokud prohlédne přes řadu fotografů a zástupců Dopravního podniku Ostrava (dále DPO) - stát ve smyčce. Je jím nová ostravská tramvaj Stadler Tango NF2, která zanedlouho v nástupní zastávce nabere své první cestující vůbec.

2018 08 13@1701@@Výstaviště
Tramvaj Stadler Tango NF2 ev. č. 1701 odbavuje cestující na zastávce Výstaviště.

Zkušební provoz s cestujícími je jedním z posledních kroků, které jsou nezbytné pro schválení tohoto nového typu u Dražního úřadu ČR a pro získání homologace pro evropské trhy. Předchozí měsíce byly již úspěšně absolvovány zkušební jízdy bez zátěže a s neživou zátěží.

Číst dál: Ostravská tramvaj Stadler zahájila provoz s cestujícími

Výstavba plnící stanice CNG v areálu garáží Hranečník v Ostravě

dpoPo zakoupení 105 nových CNG autobusů Solaris Urbino 12 CNG a 18 CNG na podzim v roce 2015 byla pro potřeby plnění těchto autobusů postavena nová plnící stanice CNG v areálu Ústředních dílen v Ostravě-Martinově. Autobusy byly rozděleny na obě provozovny, tedy garáže Poruba a garáže Hranečník. Ovšem plnění autobusů z provozovny Hranečník bylo a stále je trnem v oku. Autobusy najíždí zbytečně mnoho režijních kilometrů přes celé město, a proto se hned uvažovalo o výstavbě další plnící stanice CNG. Ve Věstníku veřejných zakázek se na profilu zadavatele Dopravní podnik Ostrava a.s.objevila v průběhu měsíce května 2018 zakázka s názvem ‚‚Plnící stanice CNG autobusy Hranečník“.

17.7.2018   Výstavba plnící stanice CNG v areálu garáží Hranečník
Pohled na přední nádvoří autobusových garáží Hranečník a probíhající výstavbu plnící stanice CNG.

Číst dál: Výstavba plnící stanice CNG v areálu garáží Hranečník v Ostravě

Dodávka nových CNG minibusů

dpoDne 2. července 2018 se ve věstníku veřejných zakázek na profilu zadavatele Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) objevila nová zakázka s názvem ,, Dodávka 4 ks nových minibusů na pohon CNG“ Předpokládaná cena zakázky je 12,5 miliónu Kč bez DPH. V nedávné době zařadil DPO do svého vozového parku 3 nové minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7304 - 7406, jak je z názvu patrné s pohonem na CNG a také 3 elektrominibusy Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5301 – 5303. Po zařazení dalších 4 nových CNG minibusů které poptává DPO bude mít dopravce celkem 10 nových minibusů. Díky tomu by DPO mohl vyřadit již všechny minibusy typu Mercedes-Benz Sprinter a Fiat – MAVE CiBus ENA 3Z. 

Číst dál: Dodávka nových CNG minibusů

Nová ostravská tramvaj vyjela na koleje neoprávněně

dpoJiž přes měsíc se v Ostravě nachází nová tramvaj Stadler Tango NF2 Ostrava, která byla vyrobena na míru přímo moravskoslezské metropoli. Díky tomu, že nejde o hotový výrobek, nelze tramvaj jen posadit na koleje a začít vozit cestující, ale je třeba provést řadu zkoušek k získání všech povolení, které potrvají několik měsíců.

2018 05 30@1701@@Dílny DPO
Tramvaj Stadler Tango NF2 vyfotografovaná dne 30. května poblíž zastávky Dílny DPO v Ostravě-Martinově. Na ostravské koleje vyjela, ale neoprávněně.

Číst dál: Nová ostravská tramvaj vyjela na koleje neoprávněně

Víkendové milníky ostravských trolejbusů

dpoJak již bylo před měsícem avizováno v článku o konci vozů Škoda 14 Tr, svou derniéru si nedlouho po nich prožily i kloubové varianty hranatých trolejbusů z výrobního závodu Škody v Ostrově nad Ohří.

Sobota 3. března 2018 se stala posledním dnem, kdy byl do pravidelného provozu s cestujícími v Ostravě nasazen trolejbus typu Škoda 15 Tr (M). Byla tak nejen ukončena etapa provozu těchto vozů v ostravských ulicích, trvající bezmála tři desetiletí, ale zároveň se jejich odstavením stává vozový park trolejbusů 100% nízkopodlažní.

2018 03 03@3511@@
Rozlučková cedule na voze Škoda 15 Tr M ev. č. 3511.

Číst dál: Víkendové milníky ostravských trolejbusů

Doubledeckery zasáhnou poprvé do české MHD

dpoDne 28. února 2018 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka s názvem „Nákup 2 ks nových dvoupodlažních autobusů“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

Poprad 13.5.2017
Ilustrační fotografie: Dvoupodlažní autobus Troliga Sirius společnosti SAD Poprad a.s. Autobus byl vyfocen na autobusové zastávce Poprad, AS

Předpokládaná hodnota této zakázky je 18 mil. Kč bez DPH. Nové dvoupodlažní (patrové) autobusy by měly být buď s pohonem na CNG, nebo s hybridním pohonem. Předběžné tržní konzultace dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vedl se společnostmi Volvo Group Czech Republic s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o. a Scania Czech Republic s.r.o.

Číst dál: Doubledeckery zasáhnou poprvé do české MHD

Jste zde: