Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ředitel DPO Morys lže veřejnosti

V rámci evropského projektu Noci vědců, která probíhala na mnoha místech naší republiky a také v Ostravě vystoupil v Moravskoslezské vědecké knihovně také ředitel Dopravního podniku Ostrava pan Ing. Daniel Morys, MBA se svou prezentací “kam kráčí doprava v Ostravě”.

Ve svém hodinovém příspěvku, který nakonec výrazně přesáhl vymezený časový interval postupně informoval o různých projektech veřejné akciové firmy, ve které zasedá v představenstvu. Některé jeho příspěvky nás odborníky vyloženě pobavily, některé byly příliš zasněné. Hlavně nás vytočil příspěvek o dalším výběrovém řízení na vysokokapacitní tramvají, které doplní současnou objednávku na středně kapacitní tramvaje “plus” z roku 2017 přesněji 4. září 2017. To je přece jasná lež, právě minulé výběrové řízení bylo na tramvaje vysokokapacitní, ale z krajně nevhodných důvodů (zjevná chyba v desetinné čárce) byl vyloučen osvědčený uchazeč firma Stadler a jako jediná zůstala nabídka domácího výrobce firmy Škoda Transportation o kterém se ovšem ví, že je napojený na vysoké politiky a v jiných městech díky tomu vyhrával výběrová řízení.

Číst dál: Ředitel DPO Morys lže veřejnosti

Znovuzavedení minibusové linky číslo 99 v Ostravě

dpoOstravský dopravní podnik od 1. září zahájil provoz na autobusové lince číslo 99. Přesně po šesti a půl letech se tak minibusy vrátí nejen před Městskou nemocnici, ale i na jiná místa v centru města.

2019 09 02@7310@1TR 1522@Městská nemocnice
Minubus Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7310, vyfotografovaný na zastávce Městská nemocnice.

Původní linka s číslem 99 totiž zahájila provoz již před 20 lety, 30. května 1999. S různými drobnými obměnami trasy jezdila až do 1. března 2013 a spojovala Městskou nemocnici, Úřad práce, Novou radnici, Náměstí Jurije Gagarina a Výstaviště, s konečnou opět u nemocnice.

Číst dál: Znovuzavedení minibusové linky číslo 99 v Ostravě

Stěhování ostravské smyčky Výstaviště

Ostravská tramvajová smyčka Výstaviště se s velkou pravděpodobností v dohledné době přemístí z moravského břehu řeky Ostravice na ten slezský. Místo, na kterém se nachází dnes, se má totiž kompletně proměnit. V oblasti za Divadlem Antonína Dvořáka, ohraničené tramvajovou tratí, řekou Ostravicí a ulicí Na Karolíně, kde se doposud kromě tramvajové smyčky nachází také areál s miniaturami známých českých i světových staveb MINIUNI, má totiž vyrůst nový multifunkční areál Ostravské univerzity.

2013 05 27@803@@Výstaviště (7)
Tramvaj typu ČKD K2 ev. č. 803 opuští smyčku Výstaviště.

Číst dál: Stěhování ostravské smyčky Výstaviště

Ostravské velkokapacitní soupravy na Coloursech

dpoPo loňské premiéře třívozových posilových souprav tramvají se i letos Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále DPO) rozhodl pro vypravení těchto velkokapacitních tramvajových vlaků na vložené noční posilové spoje v rámci hudebního festivalu Coloursof Ostrava, který se konal v Dolní oblasti Vítkovice od středy 17. do soboty 20. července. Čtyři dny festivalu znamenaly také stejný počet následných nocí, při nichž návštěvníky festivalu odvážely ze zastávky Dolní Vítkovice Hlubina do pěti různých směrů (Hlavní nádraží, Hranečník, Dubina, Výškovice, Vřesinská) posilové spoje.

2019 07 21@1119@@ul. Výškovická
Třívozová souprava tramvají ČKD T6 vedená vozem ev. č. 1119.

Zatímco v loňském roce byly s výjimkou spojů na Hranečník (loni i letos zajišťovány obousměrným vozem Vario LF3/2 s úvraťovým obratem u zastávky Dolní Vítkovice) všechny ostatní vsuvky složeny z třívozových souprav, letos tomu bylo jinak.

Číst dál: Ostravské velkokapacitní soupravy na Coloursech

Dopravní podnik Ostrava představil podobu nových tramvají Škoda

dpoDopravní podnik Ostrava (DPO) představil výslednou podobu nových tramvají Škoda ForCity Smart, které se v Ostravě objeví na podzim příštího roku. Ostrava bude prvním městem v České republice i střední Evropě, kde bude tento typ tramvaje jezdit.

Novým ostravským tramvajím bude opět dominovat tyrkysová barva, do které se již dva roky postupně přebarvuje vozový park DPO, a současně ladí i s městským vizuálním stylem. Dynamicky tvarované čelo tramvaje zajistí jak pohodlí a komfort pro řidiče, tak i větší bezpečnost v provozu. Tramvaji nebudou chybět ani dnes už typické tři ostravské vykřičníky nad dveřmi.

01

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava představil podobu nových tramvají Škoda

DPO poptává nové parciální trolejbusy

dpoDne 1. července 2019 se ve věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka Dodávka až 12 ks parciálních trolejbusů kterou vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s. Předpokládaná hodnota celé zakázky 12 sólo parciálních trolejbusů by měla být až 168 mil. Kč. Financování těchto vozidel by mělo opět proběhnout z evropských dotací.Hlavními kritérii ve výběrovém řízení je cena (70 %), údržba po dobu záruky vozidla (20 %).

Výrobce splní předpoklady pro přihlášení, pokud v posledních třech letech vyrobil alespoň jeden trolejbus.Standardem výbavy by měla být celovozová klimatizace a USB zásuvky.Dojezd na trakční baterie musí být minimálně 12 km.Potencionální zájemci musí předložit své nabídky do 29. července 2019.Závěrem připomeňme, že DPO nyní využívá parciální trolejbusy na linkách č. 101 a 106 a pro výlukové stavy.

2018 01 26@3736@@ul. Těšínská
Parciální trolejbusy Škoda 26 Tr Solaris v ulicích Ostravy.

Číst dál: DPO poptává nové parciální trolejbusy

DPO poptává nové kloubové autobusy na CNG

dpoDne 1. července 2019 se ve věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka Dodávka 37 ks nových dvoučlánkových autobusů na CNG pohon, kterou vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s. Předpokládaná hodnota celé zakázky na 37 kloubových autobusů s pohonem CNG by měla být 330 mil. Kč. Financování těchto vozidel by mělo proběhnout z evropských dotací z Integrovaného regionálního operačního programu. Hlavními kritérii ve výběrovém řízení je cena (70 %), údržba po dobu záruky vozidla (20%).

Nové kloubové autobusy by měly být nízkopodlažní.Délka by měla být od 17,5 do 19 m.Standardem by již měla být celovozová klimatizace a USB zásuvky.Nově by vozy měli být vybaveny informačními panely s LED bílými diodami.Další novinkou je uzavřená kabina řidiče tak jako se používáv trolejbusech. Levé křídlo předních dveře bude tedy určeno jen pro řidiče. Potencionální zájemci musí předložit své nabídky do 29. července 2019.

2020 12 19@7911@1TY 2421@ul. Hlavní třída
Nově dodaný autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7911.

Číst dál: DPO poptává nové kloubové autobusy na CNG

Změny jízdních řádů na linkách MHD v Ostravě od 30. června 2019

dpoS platností od neděle 30. června 2019 do soboty 31. srpna 2019 budou na linkách Dopravního podniku Ostrava platit letní jízdní řády. Z tohoto důvodu bude na vybraných linkách provoz částečně omezen nebo dočasně zastaven. Dále, s ohledem na probíhající a plánované rekonstrukce ulic na území města dojde ke změně organizace dopravy části autobusových a všech trolejbusových linek.

Přehled změn:

Linka č. 6
bude v době přepravní špičky provozována v 30minutovém intervalu.

Linka č. 9
bude provozována pouze nočními spoji v trase Plynárny – Vřesinská a zpět. Denní provoz zastaven.

Linky č. 20, 92 a 109
budou mít zasteven provoz po celou dobu platnosti letních jízdních řádů.

Číst dál: Změny jízdních řádů na linkách MHD v Ostravě od 30. června 2019

Dopravní podnik Ostrava nakoupil nové minibusy

dpoPři sobotním požáru autobusů v garážích Hranečník došlo k úplnému zničení 7 autobusů a k poškození dalších 6 vozidel. Hlavní újmu utrpěl vozový park minibusů. Shořely 2 elektrické minibusy Rošero First FCLLI Electric ev. č 5301 a 5302 a jeden byl poškozen ev. č. 5303. Dále došlo k vyhoření minibusu Fiat – MAVE CiBus ENA MV 54A ev. č.7303 a k poškození minibusu Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7306. V provozním stavu tedy zůstávají 2 minibusy typu Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7304 a 7305, jeden minibus Fiat – MAVE CiBus ENA MV 54A ev. č. 7302 a dva minibusy Mercedes-Benz Sprinter 412 D NP ev. č. 7902 a 411 CDI NP ev. č. 7904. Tedy celkem má DPO celkem 5 minibusů. K dennímu vypravení je potřeba 4 vozy po jednom voze na linky č. 90, 96, 97, a 98. Záložní vůz je tedy jen jeden.

2019 06 17@7308@1TR 1842@Garáže Hranečník
Nové minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG budoucích ev. č. 7307 - 7310, zleva vozy 7307 a 7308, vyfotografované v areálu garáží Hranečník.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava nakoupil nové minibusy

Požár autobusů v Dopravním podniku Ostrava a.s.

dpoV sobotu 15. června 2019 došlo okolo 19 hodiny večerní podle informací hasičského záchranného sboru k požáru autobusů v ostravském dopravním podniku, konkrétně v provozovně Hranečník. Podle prvních informací bylo požárem zasaženo 7 vozidel, poté byla informace upřesněna – zasaženo bylo 13 vozidel.

Požár Hranečník
V popředí vyhořelý autobus Solaris Urbino 10 v pozadí vozy Fiat - MAVE CiBus ENA MV 54A a jeden z elektrominibusů Rošero First FCLLI Electric.

Číst dál: Požár autobusů v Dopravním podniku Ostrava a.s.

Jste zde: