Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Výškovické a zastávek Kotva, Zábřeh, vodárna a také přilehlé křižovatky v Ostravě je již dokončena

dpoZáměr spolu s přípravou na realizaci projektu rekonstrukce ostravských tramvajových zastávek Kotva včetně přilehlé křižovatky probíhal v letech 2017–2019. Samotná realizace je v plánu na letošní rok 2020. Vítězem veřejné zakázky se stala společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která porazila ostatních pět zájemců nabídnutou cenou 71,2 mil. Kč vč. DPH.

30.6.2020   Rekonstrukce zastávky Kotva a přilehlé křižovatky (3)
Souprava tramvají ČKD T6 odbavuje cestující na současné zastávce Kotva.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Výškovické a zastávek Kotva, Zábřeh, vodárna a také přilehlé...

Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

dpoTramvajová smyčka Hlučínská v Ostravě–Přívoze leží u křižovatky ulic Hlučínská a Slovenská již od roku 1976. Tehdy se po svém vzniku stala přestupním uzlem mezi tramvajemi linky č. 1 do Hlučína, která zůstávala v režii starých dvounápravových vozů, a linkami č. 14 a 15, které obsluhovaly centrum města, Vítkovice a Hrabůvku a byly obsluhovány moderními vozy řady T. Vznik smyčky umožnil odsunout vozy staré konstrukce na úseky mimo centrum města, takže mohlo dojít k celkovému zvýšení cestovní rychlosti. Původní provedení smyčky poskytovalo možnost k obracení jak tramvajových vlaků ve směru z centra města, tak souprav starých vozů od Hlučína.

16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (2)
16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (1) 16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (3)

Současný stav tramvajové smyčky Přívoz, Hlučínská.


 

Číst dál: Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

Další ostravské tramvaje na prodej

dpoZa vyvolávací cenu 1 529 715 Kč nabízí Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) soubor celkem 19 tramvajových vozů. Z 15 vozů T3 v různých modifikacích je pětice vozů typu ČKD T3SUCS s původní odporovou zrychlovačovou výzbrojí (ev. č. 929, 953, 955, 963, 965), stejný počet zastupuje také typ ČKD T3G s tyristorovou výzbrojí TV8 (ev. č. 984, 1014, 1017, 1031, 1042), čtyři vozy nesou tranzistorovou výzbroj TV Progress - ČKD T3R.P (ev. č. 964, 972, 1016, 1021) a posledním ze zástupců „té-trojek“ je vůz ČKD T3R.E ev. č. 968, nesoucí prototypovou asynchronní výzbroj TV Europulse. Zbývající čtveřici tramvají v souboru tvoří vozy ČKD T6A5 ev. č. 1110, 1119, 1131 a 1135.

2020 01 10@929@@Dílny DP Ostrava
Tramvajový ,,hřbitov" ostravských tramvají v Dílnách DPO v Ostravě-Martinově. V popředí vůz ev. č. 929.

Číst dál: Další ostravské tramvaje na prodej

Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

dpoAč nadpis článku může znít jako sci-fi (zvláště vzhledem k protahující se snaze vystavět tramvajovou trať na porubský VIII. obvod), není to opravdu žádný apríl. Pokud půjde vše podle plánu, měl by Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) již na konci letošních letních prázdnin otevřít první úsek tramvajové tratě, kde budou moci tramvaje jezdit rychlostí až 80 km/h.

Nejedná se samozřejmě o novou trať, nýbrž pouze o rekonstrukci již existující, konkrétně té v úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Třebovice, OC. Impulsem pro městského dopravce byl nejspíše fakt, že jak nové tramvaje Stadler Tango NF2, tak plánované vozy Škoda ForCity Smart jsou schváleny pro maximální rychlost 80 km/h, kterou však v současnosti na ostravské síti nemohou nikde dosáhnout.

Ke konci roku 2018 proto DPO vyhlásil veřejnou zakázku s názvem ,,Analýza rizik Zvyšováni rychlosti na TT,“ a zároveň vybral čtveřici tramvajových úseků , kde by maximální rychlost tramvají rád zvýšil na zmíněných 80 km/h. Následně byla v dubnu 2019 zveřejněna zakázka na vyhotovení projektové dokumentace, jejíž obsahem již měly být konkrétní stavební úpravy vybraných tratí.

Číst dál: Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

Nová autobusová zastávka v Ostravě

dpoS příchodem letních jízdních řádu vznikne v Ostravě-Kunčičkách od 1. července 2020 nová obousměrná autobusová zastávka Kunčičky, Contera Park. Novou autobusovou zastávku bude obsluhovat linka č. 61 jezdící v trase Výškovice – Kotva – Hotel Bělský les – Ocelářská – Frýdecka – Osada Míru – Kunčičky, Contera Park – Hranečník. Linka č. 61 sjede z ulice Lihovarská do průmyslové zóny ve kterém se nachází nová zmíněná zastávka. V první řadě došlo k vybudování autobusového zálivu a chodníku v prostoru zastávky. Zastávkový označník byl instalován dne 30. června 2020

30.6.2020   Kunčičky, Contera Park (1)
Nová autobusová zastávka Kunčičky, Contera Park pro autobusovou linku č. 61.

Číst dál: Nová autobusová zastávka v Ostravě

Jste zde: