Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Zvětšení flotily CNG 12 m autobusů pro DPO

dpoDne 17. ledna 2020 se na portálu Věstníku veřejných zakázek dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. objevila nová zakázka s názvem „Dodávka 24 ks nových jednočlánkových autobusů na CNG pohon“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

Předpokládaná hodnota této zakázky je 168 500000,‐ Kč bez DPH což je přibližně a průměrně 7 miliónu Kč za jeden vůz bez DPH (servisní zařízení je také zahrnuto). Nové nízkopodlažní autobusy budou s pohonem na CNG. Projekt nákupu nových nízkopodlažních autobusů je spolufinancován Evropskou unií – Evropský fond pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).

Dopravní podnik Ostrava a.s. provedl tržní konzultace s těmito výrobci / prodejci: EVOBUS Česká republika, s.r.o., Iveco Bus Czech Republic a.s., Kar-mobil s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o., Scania Czech Republic s.r.o., Solaris Czech spol. s.r.o., SOR Libchavy spol, s r.o. a ZLINER s.r.o. 

Mezi hlavní hodnotící kritéria patří:

  • Nabídková cena – 70%
  • Náklady na pravidelnou údržbu po dobu záruky – 20%
  • Vybrané technické parametry – 5%
  • Výhodnost servisních podmínek – 5%

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,40 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 80 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. 

Z technické specifikace zmiňme minimální dojezd musí být alespoň 500 km na jedno naplnění stlačeným zemním plynem (CNG). Z důvodů ochrany řidiče je požadováno uzavřené provedení stanoviště řidiče (tz. jedno křídlo předních dveří bude sloužit čistě pro potřeby řidiče a bude vůz vybaven uzavřenou kabinou tak jak ostravské trolejbusy.) Výkon motoru by měl být minimálně 210 kW. Dveře budou výlučně dvoukřídlé, v celé výšce prosklené, otvíratelné dovnitř, se světlou průchozí šířkou min. 1 100 mm. U prvních dvoukřídlých dveří bude průchozí šířka dle platné legislativy (průchozí šířka pro cestující upřednostněna v maximální možné míře). Vozidlo by mělo být vybaveno automatickou převodovkou. Autobusy budou vybaveny USB porty a přípravou pro Wi-fi. Životnost vozidel je požadována min. 12 let.

Nové fotografie

únor 2020
Po 3101724
Út 4111825
St 5121926
Čt 6132027
 7142128
So18152229
Ne291623 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: