Na začátku ledna došlo ve většině měst ke změně jízdních řádů. Například v Ostravě prodloužili trolejbusovou linku č. 107 až na konečnou zastávku Bartovice, Ještěrka. V úseku mezi zastávkou Hranečník a Bartovice, Ještěrka je trolejbus provozován v režimu jízdy na baterie, tedy bez využití elektrické energie z trakčního trolejového vedení. Na tuto linku jsou nasazovány parciální trolejbusy.
Jediný spoj trolejbusové linky č. 204 zajíždí ve dnech školního vyučování na konečnou zastávku Malé Hoštice, při jízdě trolejbus využívá elektrickou energii z baterií.
V Opavě místní Městský dopravní podnik Opava již delší dobu provozuje trolejbusové linky bez nutnosti trakčního trolejového vedení, například v úseku mezi zastávkami Kylešovice, Bílovecka – Kylešovice, škola a mezi zastávkami Opava, Ratibořská – Divadlo. Tyto úseky obsluhuje v současné době linka č. 204, dříve linka č. 221. V minulosti se na linku č. 221 nasazovaly trolejbusy s pohonem na dieselagregát, konkrétně vozy Solaris Trollino 12 AC. V současné době jsou na linku č. 204 nasazovány parciální trolejbusy Škoda 32 Tr.
Se změnou jízdních řádů od ledna 2024 byl na jednom spoji linky č. 202 nasazen také parciální trolejbus Škoda 32 Tr z důvodu prodloužení linky až na konečnou Malé Hoštice. Jeden spoj vypravovaný v pracovní dny školního vyučování v trase Albert, hypermarket – Nemocnice – Divadlo – Holasická – Švédská kaple – Kateřinky ( kde je většina spojů linky č. 202 ukončena) byl spoj s odjezdem v 6:51 z konečné zastávky Albert hypermarket prodloužen ze zastávky Kateřinky přes zastávku Malé Hoštice, rest. až na konečnou zastávku Malé Hoštice, kde trolejbus dojede v 7:10. Zpátěční spoj v trase Malé Hoštice – Albert hypermarket vyjíždí z Malých Hoštic v 7:15. Opava tedy, i když pouze v malém úseku, prodlužuje linky pomocí parciálních trolejbusů. Dojezd parciálních trolejbusů v Opavě je limitován na úsek 8 km.
Další nové trolejbusy MDPO budou nakupovány pouze jako parciální a bude navýšen jejich dojezd na 20 km v režimu baterií. Nové parciální trolejbusy by měly být pořízeny v roce 2027. Od roku 2026 má MDPO v plánu zakoupit osm elektrobusů. V loňském roce v dubnu již dopravce na svých linkách testoval elektrobus SOR NS 12 Electric.