Nákup pětadvaceti nových trolejbusů v celkové hodnotě kolem 350 milionů korun (bez DPH) plánuje v nejbližším období Dopravní společnost Zlín – Otrokovice. Dopravce hodlá pořizovat sólo i kloubové vozy, všechny s klimatizací a rovněž s trakčními bateriemi. Na dodání nových vozů probíhá veřejná soutěž.
Poslední nově dodané vozy byly parciální trolejbusy Škoda 30 Tr.
Současná zakázka na dodávku 25 nových nízkopodlažních bateriových trolejbusů, na kterou probíhá veřejná soutěž, patří v historii DSZO svou velikostí k ojedinělým počinům. Jde o jednorázovou obměnu téměř poloviny trolejbusového vozového parku dopravce. DSZO chce pořídit s dodáním do 12 měsíců od podpisu smlouvy 16 sólo trolejbusů o délce 12 metrů a 9 článkových trolejbusů o délce 18 metrů. Všechna vozidla mají být vybavena klimatizací a trakčními bateriemi, které umožní plnohodnotnou jízdu na vzdálenost až 12 kilometrů mimo trolejové vedení. Celkové náklady na realizaci uvedené zakázky se odhadují přibližně na 350 milionů korun.
„Obnovujeme a modernizujeme poměrně zásadním způsobem svou flotilu trolejbusů. Nová vozidla nám umožní zavádět bezemisní elektrickou dopravu i v okrajových částech sítě MHD bez nutnosti výstavby trolejového vedení. Díky bateriím můžeme s výrazně nižší mírou hlučnosti a bez jakýchkoli výfukových plynů nahradit starší trolejbusy s dieselagregáty. Bateriová vozidla mají také možnost výhodné rekuperace elektrické energie při brzdění. Nové trolejbusy spolu se souběžnou výstavbou spolehlivé napájecí sítě v centrech měst nám umožní ve Zlíně a Otrokovicích směřovat k cílovému stavu, kterým bude zcela bezemisní MHD,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
DSZO by si jednorázový nákup tak vysokého počtu nových vozidel nemohla dovolit z vlastních prostředků. „Při financování této ekologické investice hodláme využít všech dostupných evropských dotací. Měly by pokrýt 85 procent nákladů,“ doplnil administrátor dotačních projektů DSZO Jaromír Schneider.
Zdroj: Tisková zpráva Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice s.r.o.